Slip-on uitlaat passend maken..

lv0ll9

Die hard MF'er
5 aug 2014
570
63
Groningen en omstreek
Dus, had al eerder een topic gestart over of ik een slip-on uitlaat van mijn oom zou kunnen passen op mijn kleine CBR125R(04-07 model).

Nu heb ik echter even gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het einde van mijn uitlaat pijp nog een "bracket" noemen we het maar, zit. de pijp ziet er zo uit:
pipe-compexh_big18320KPP860-01_126c.jpg


En de ring met de 3 gaten waar de bouten voor de originele uitlaat door gaan zit er op gelast( '( ). Nu zit ik met eigenlijk 2 problemen...
Het hele idee voor mij was om een slip-on te nemen zodat ik niks aan de originele motor zou veranderen en dus de originele demper er weer op kan doen als ik hem wil verkopen o.i.d.
Het probleem is nu dus dat de 3 gaten niet in de uitlaat die ik gekregen heb zitten.
De aansluiting is namelijk zoiets:
BF4E852F68D74A084C6713D470B6AC6E.jpg

En het 2e probleem is dat het stuk achter die "bracket" nogal kort is om het stukje pijp dat uit de uitlaat komt overheen te plaatsen.

Ik zoek dus eigenlijk een oplossing om de motor origineel te houden, of i.i.g de originele uitlaat nog te kunnen monteren als ik zou willen... Een 2e pijp kopen is niet echt efficient want die kosten net zoveel als een specifieke uitlaat(dus dan schiet ik nog niks op met de gratis gekregen demper)..

Of moet ik de hoop op een andere demper opgeven, want zit niet echt te wachten om een demper van 2 á 300euro te kopen voor deze motor waar ik nog maar +-1 jaar op zal rijden, als het voor een prikkie kan met die gratis demper van mijn oom is het leuk, maar anders niet. '(
 
Alles is passend te maken. Dan las je gewoon zo'n flens met 2 gaten op je slip-on :)
Klinkt als een idee :} , zal eens bij een las/metaalbewerker(zelf helaas geen uitbundige las ervaring of redelijke apparatuur voor lassen '( ) langs gaan en eens kijken wat de mogelijkheden/kosten zouden zijn.

Of weet iemand een lasser/metaalbewerker in de regio Groningen voor zo'n klusje?
 
Laatst bewerkt:
Als je geen adres kunt vinden dan kom je hier meer,zit wel in Friesland. O-)
Bedankt voor het aanbieden, zie op je site dat je wel wat ervaring hebt :} , zit er nog over te denken of ik het wel/niet ga doen. Want weet niet of het wel er uit gaat zien zoals ik in gedachten had, heb de demper zelf nog niet eens hier liggen(oom woont aan andere eind van het land '( ). Zal het onthouden, stuur je wel een PB als/wanneer ik het ga doen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan