Slipcursus

Plastic Power

MF veteraan
16 jan 2002
3.757
0
Zutphen
Ik ben van plan een slipcursus te volgen en heb hier en daar eens rond gekeken op dit forum en internet. Intussen begrepen dat je bij de KNMV de cursus "Remmen onder controle (ROC)" kunt volgen, verder ook iets dergelijks bij Ecool (zelfde als Freebike??) en Verkeerscentrum Zuid Nederland (VZN).

Wat is jullie goede / slechte ervaring met deze 3 (of evt. andere) opleidingen, en waarom raden jullie mij aan juist voor die ene opleiding te kiezen?

O ja, ter info: ik heb intussen een VRO 1 en 2 gevolgd, dus naar dat soort cursussen ben ik dus niet op zoek.

Alvast bedankt!


CAT
 
ik weet dat er een erg goede school in rijssen zit.
heet VVCR althans dat was vroeger zo. ben zelf ook van plan daar binnenkort naar toe te gaan. mijn ouders zijn daar nu drie keer geweest en dat blijkt perfect te zijn. vroeger zelfs nog met trailmotoren voor extra balans oefeningen
 
Kan je alleen mijn ervaringen vertellen met Freebike FTT2. Dit is een cursus die bij ecoole gegeven wordt en bestaat uit trailrijden, slippen, remmen en een toertocht in de omgeving (verdere info op freebike-site te vinden). Persoonlijk vond ik het heel leerzaam en heb me ook nog uitstekend vermaakt.

Zoals bij zoveel instellingen krijg je instructie van veelal bijklussende politieagenten (niets negatiefs) en wordt dit op een populair-wetenschappelijke wijze gebracht.
Wat mij betreft was de balans tussen spelen en leren uitstekend en vond het gewoon het geld waard.

maar goed, het is slechts mijn mening, maar er zijn er vast meer op het forum die deze cursus (of anderen) hebben gevolgd.
 
ik weet dat er een erg goede school in rijssen zit.
heet VVCR althans dat was vroeger zo. ben zelf ook van plan daar binnenkort naar toe te gaan. mijn ouders zijn daar nu drie keer geweest en dat blijkt perfect te zijn. vroeger zelfs nog met trailmotoren voor extra balans oefeningen


Ik heb zelf ook na mijn VRO1 en VRO2 nog eens twee aanvullende curcussen in Rijssen. Tijdens de eerste curcus kregen we eerst een gedeelte (kijk) theorie en daarna gingen we deze toepassen op veeeeel rem en uitwijk oeffeningen op de baan. De ultieme proef was natuurlijk om deze rem en uitwijkmanouvres op de natte witte baan te doen. Uiteraard wel op een motor met zijwieltjes!! Je leert tijdens deze curcus erg goed kijken en je krijgt meer vetrouwen, omdat je jezelf realiseerd dat je grensen verder liggen dan waar je normaalgesproken rekening mee houd.

De tweede cursus was een praktijkcurcus op de buitenweg waar gelet werd op stuur en kijktechniek. Iedereen moest toen ook een stuk voorop rijden en daarna werden de sterke en zwakke kanten bekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan