Slippende koppeling door "auto" olie?

Neejij

MF'er
30 jul 2011
123
0
Tot mijn spijt heb ik een week of vier geleden de olie van mijn Kawasaki ZZR-1100 uit 1994 ververst met goedkope "auto" olie. (Brega)

Nu doet mijn koppeling raar bij het opschakelen. Het lijkt alsof het even duurt voordat de koppeling de versnelling vast heeft. Verder merk ik eigenlijk niets. Ik kan in de 2e versnelling vol gas geven zonder dat de koppeling slipt. Maar het slippen bij het opschakelen blijft.

Het gebeurd zowel met hoge toeren als lage toeren maar bij een hoog toerental duurt het nog langer voordat de koppeling de versnelling vast heeft.

Dat er iets mis is moge duidelijk zijn. Is dit nou een verschijnsel van versleten koppelingsplaten of komt het gewoon door de olie? En heeft de auto olie mijn koppelingsplaten nu verpest of kan het niet zoveel kwaad?

Kortom gewoon weer Castrol olie erin gooien of de koppelingsplaten vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Niets het enigste verschil in een auto olie is dat die een stuk nieuwer is van ontwikkeling dan motor olie .
Immers die nattekoppeling kan de frictie verbeteraars niet hebben dus brengen ze oude olie in een speciale verpakking voor motorrijders uit en ze laten je er nog meer voor betalen ook
Goddank rij ik met een onbetrouwbare MotoGuzzi rond kan ik gewoon olie halen bij de Lidil en rij daar dan vervolgens 200.000km mee ( wel elke 5000km verversen) Oja blok draaid nog steeds zonder problemen al moet in nu denk wel de distributie ketting gaan na kijken hoe veel kilometer ik daar nog mee verder kan rijden
 
Niets het enigste verschil in een auto olie is dat die een stuk nieuwer is van ontwikkeling dan motor olie .
Immers die nattekoppeling kan de frictie verbeteraars niet hebben dus brengen ze oude olie in een speciale verpakking voor motorrijders uit en ze laten je er nog meer voor betalen ook
Goddank rij ik met een onbetrouwbare MotoGuzzi rond kan ik gewoon olie halen bij de Lidil en rij daar dan vervolgens 200.000km mee ( wel elke 5000km verversen) Oja blok draaid nog steeds zonder problemen al moet in nu denk wel de distributie ketting gaan na kijken hoe veel kilometer ik daar nog mee verder kan rijden


Zit er dan een natte koppeling op je Guzzi? :? Welk type is dat?
Wil graag wat leren..... :+
 
komt bekend voor ook eens gehad met mijn oude zx7r waarbij shell olie was ingedaan.Resultaat slippendeoppeling de boel vervangen en goede olie erin voor een natte koppeling(Slikone) en toen geen last meer gehad.

succes met het vervangen.
 
vandaag naar de action geweest en de olie aldaar halfsyn 10w40 aangeschafseld.
Zal binnenkort wel een topic starten over koppelingproblemen...of juist niet natuurlijk :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan