Jim
MF veteraan
- 20 aug 2008
- 1.760
- 29
Goedendag,
Ben even helemaal de "clutch" kwijt. Object:
Suzuki GSXR-600 van 1997.
Met zo'n 55k op de klopt.
Probleem: Slippende koppeling.
Rommel gedemonteerd, frictieplaten waren in redelijk staat. Stalen platen, beetje blauw aangelopen.
Kortom: Nieuw: frictie platen (EBC). Stalen platen (EBC) en diafragma veren (EBC). Olie+filter (Castrol power RS)
Toch wil de koppeling af en toe doorslippen. Koppeling zit correct in elkaar, en de iets dikkere stalen plaat zit waar hij volgens het WPHB moet zitten.
Koppelingshandel heeft 3 mm speling. Motor schakelt verder goed. Koppelingskorf is niet ingeslagen.
Iemand een idee? Enige waar ik nog aan kan denken is er (net als in de 750 uitvoering) 1 nog 1 stalen plaat vervangen voor een dikkere, maar dat zou niet hoeven..
Jim
Ben even helemaal de "clutch" kwijt. Object:
Suzuki GSXR-600 van 1997.
Met zo'n 55k op de klopt.
Probleem: Slippende koppeling.
Rommel gedemonteerd, frictieplaten waren in redelijk staat. Stalen platen, beetje blauw aangelopen.
Kortom: Nieuw: frictie platen (EBC). Stalen platen (EBC) en diafragma veren (EBC). Olie+filter (Castrol power RS)
Toch wil de koppeling af en toe doorslippen. Koppeling zit correct in elkaar, en de iets dikkere stalen plaat zit waar hij volgens het WPHB moet zitten.
Koppelingshandel heeft 3 mm speling. Motor schakelt verder goed. Koppelingskorf is niet ingeslagen.
Iemand een idee? Enige waar ik nog aan kan denken is er (net als in de 750 uitvoering) 1 nog 1 stalen plaat vervangen voor een dikkere, maar dat zou niet hoeven..
Jim
Verder: het belangrijkste is dat het probleem is opgelost. Op de tanwielcover zit een rubber dop, als je die weghaalt vind je stelmogelijkheden. Moer (m6/10mm zeskant) even losdraaien, vervolgens schroefdraad (m6) linksomdraaien tot de koppeling volledig "klemt" en er nog een beetje speling tussen het wormwiel en de drukstift zit. Sla het handboek er op na om de exacte speling te bepalen. Daarna weer vast draaien. Zelfde als kleppen zeg maar
Laatst bewerkt: