Beste mede Jawa-rijders,
ben sinds een aantal maanden in het trotse bezit van een Jawa 634-5 uit 1977. Na 12 jaar motorloos te zijn geweest is het motorbloed toch weer gaan stromen...
Nu heb ik al vanaf het begin last van een slippende koppeling, na het forum doorzocht te hebben over dit topic. Als eerste de bakolie vervangen SAE80/90 GL4. Ook dit bleek niet het gewenste resultaat te hebben. Vanmorgen de rechter deksel eraf gehaald en de koppeling opnieuw afgesteld. Eerste probleem diende zich al aan dat er een verschil zat in het koppelingsmechanisme wat er volgens het werkplaatshandboek in zou moeten zitten, en wat er bij mij in zit....)
Vroeg me af of er hier geen kogeltje moet zitten tussen de drukstift en de koppelingsstang.....?
Iemand nog andere ideeën voordat ik de linker carterdeksel maar eens los ga halen....?
ben sinds een aantal maanden in het trotse bezit van een Jawa 634-5 uit 1977. Na 12 jaar motorloos te zijn geweest is het motorbloed toch weer gaan stromen...
Nu heb ik al vanaf het begin last van een slippende koppeling, na het forum doorzocht te hebben over dit topic. Als eerste de bakolie vervangen SAE80/90 GL4. Ook dit bleek niet het gewenste resultaat te hebben. Vanmorgen de rechter deksel eraf gehaald en de koppeling opnieuw afgesteld. Eerste probleem diende zich al aan dat er een verschil zat in het koppelingsmechanisme wat er volgens het werkplaatshandboek in zou moeten zitten, en wat er bij mij in zit....)
Vroeg me af of er hier geen kogeltje moet zitten tussen de drukstift en de koppelingsstang.....?
Iemand nog andere ideeën voordat ik de linker carterdeksel maar eens los ga halen....?