Slippende koppeling...

MSW

Motor-Service-Weert, betaalbaar motoronderhoud
6 aug 2011
930
263
Weert
Beste mede Jawa-rijders,

ben sinds een aantal maanden in het trotse bezit van een Jawa 634-5 uit 1977. Na 12 jaar motorloos te zijn geweest is het motorbloed toch weer gaan stromen...

Nu heb ik al vanaf het begin last van een slippende koppeling, na het forum doorzocht te hebben over dit topic. Als eerste de bakolie vervangen SAE80/90 GL4. Ook dit bleek niet het gewenste resultaat te hebben. Vanmorgen de rechter deksel eraf gehaald en de koppeling opnieuw afgesteld. Eerste probleem diende zich al aan dat er een verschil zat in het koppelingsmechanisme wat er volgens het werkplaatshandboek in zou moeten zitten, en wat er bij mij in zit....)

Vroeg me af of er hier geen kogeltje moet zitten tussen de drukstift en de koppelingsstang.....?

Iemand nog andere ideeën voordat ik de linker carterdeksel maar eens los ga halen....?
 
Er zit toch een natte platenkoppeling in? Zijn de platen nog dik genoeg en niet krom? Zijn de veren nog lang genoeg?
 
Denk dat je toch ff je linkerdeksel eraf moet halen en eens kijken hoe de platen zijn... Als je (zoals je gedaan hebt) alles netjes afstelt en de juiste olie gebruikt hebt, blijft er niet veel meer over dan versleten materiaal...

Gelukkig kost een koppelingsset voor een 634 maar 25 euro haha, heb er verleden maand een gekocht.

Check ook even het algemene jawa topic (jawa mengsmering en andere gezelligheid), daar zitten meer rijders en sleutelaars....
 
Terug
Bovenaan Onderaan