reinhoud
MF veteraan
Jongens en meisjes;
Motor; GS1000 met ongeveer 155Nm en 170pk
Ik denk dat ik het antwoord al wel weet, maar toch even vragen
Ik had mn motor een tijdje goed aan de praat, het was de eerste 500km goed, maar later begon de koppeling ineens te slippen in de 5de versnelling zodra ik aardig gas begin te geven, later ook in de 4.
Net de schuur in gedoken om meer gewicht aan de lock up te hangen, en gelijk viel het me op dat het stonk in het blok.
Toen ik de drukplaat er af haalde viel het me op dat het raakvlak van de drukplaat er anders uit ziet, en die zijde van de gevoerde plaat is aardig donker, ik heb oranje/rode platen.
Zou het probleem zijn dat het aluminium een lagere wrijvings coofiecient heeft dan de stalen platen?
Standaard zit de laatste gevoerde plaat ook direkt op de drukplaat.
Maar eens even zien of ik een stalen plaat als laatste plaat kan maken.
Dank u.
Motor; GS1000 met ongeveer 155Nm en 170pk
Ik denk dat ik het antwoord al wel weet, maar toch even vragen
Ik had mn motor een tijdje goed aan de praat, het was de eerste 500km goed, maar later begon de koppeling ineens te slippen in de 5de versnelling zodra ik aardig gas begin te geven, later ook in de 4.
Net de schuur in gedoken om meer gewicht aan de lock up te hangen, en gelijk viel het me op dat het stonk in het blok.
Toen ik de drukplaat er af haalde viel het me op dat het raakvlak van de drukplaat er anders uit ziet, en die zijde van de gevoerde plaat is aardig donker, ik heb oranje/rode platen.
Zou het probleem zijn dat het aluminium een lagere wrijvings coofiecient heeft dan de stalen platen?
Standaard zit de laatste gevoerde plaat ook direkt op de drukplaat.
Maar eens even zien of ik een stalen plaat als laatste plaat kan maken.
Dank u.