Slippende koppeling

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.612
10.706
Andere kant van de evenaar
Jongens en meisjes;

Motor; GS1000 met ongeveer 155Nm en 170pk

Ik denk dat ik het antwoord al wel weet, maar toch even vragen ;)

Ik had mn motor een tijdje goed aan de praat, het was de eerste 500km goed, maar later begon de koppeling ineens te slippen in de 5de versnelling zodra ik aardig gas begin te geven, later ook in de 4.

Net de schuur in gedoken om meer gewicht aan de lock up te hangen, en gelijk viel het me op dat het stonk in het blok.
Toen ik de drukplaat er af haalde viel het me op dat het raakvlak van de drukplaat er anders uit ziet, en die zijde van de gevoerde plaat is aardig donker, ik heb oranje/rode platen.

Zou het probleem zijn dat het aluminium een lagere wrijvings coofiecient heeft dan de stalen platen?
Standaard zit de laatste gevoerde plaat ook direkt op de drukplaat.

Maar eens even zien of ik een stalen plaat als laatste plaat kan maken.

Dank u.
 
Jongens en meisjes;

Motor; GS1000 met ongeveer 155Nm en 170pk

Ik denk dat ik het antwoord al wel weet, maar toch even vragen ;)

Ik had mn motor een tijdje goed aan de praat, het was de eerste 500km goed, maar later begon de koppeling ineens te slippen in de 5de versnelling zodra ik aardig gas begin te geven, later ook in de 4.

Net de schuur in gedoken om meer gewicht aan de lock up te hangen, en gelijk viel het me op dat het stonk in het blok.
Toen ik de drukplaat er af haalde viel het me op dat het raakvlak van de drukplaat er anders uit ziet, en die zijde van de gevoerde plaat is aardig donker, ik heb oranje/rode platen.

Zou het probleem zijn dat het aluminium een lagere wrijvings coofiecient heeft dan de stalen platen?
Standaard zit de laatste gevoerde plaat ook direkt op de drukplaat.

Maar eens even zien of ik een stalen plaat als laatste plaat kan maken.

Dank u.
Is ie te koop :9~
 
155 Nm? Hoeveel turbo’s heb je er aan hangen? Ik denk dat bij hoge temperaturen het aluminium zich afzet in je frictieplaten.
Een kleintje, VF20, maar ook 25% meer cilinder inhoud, de primaire turbo van een Subaru Legacy. Alles bij elkaar maakt het een heerlijk laag toerig en oersterk blok.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een stalen plaat tussen de laatste gevoerde plaat en de drukplaat gezet, en zo'n 15 gram extra aan de lock up, nu is er geen slip meer.

Vreemd dat het eerst vrij lang goed is, en dan ineens problemen gaat geven...
Maar met dit soort projecten kom je altijd zaken tegen waar je eigenlijk totaal niet aan dacht van te voren..
 
Terug
Bovenaan Onderaan