slippende koppeling

mr. dre

Die hard MF'er
21 okt 2003
341
0
hoofddorp
Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn kawa GTR1000.
Het lijkt er op dat de koppeling af en toe slipt.
Het vreemde is dat hij dat niet continu doet, ook niet bij een bepaald
toerental of versnelling.

Zoals vanochtend kwam ik in eerste instantie niet eens weg terwijl hij een minuut later wel pakt. Maakt niet uit of de motor warm of koud is, heb het ook gehad na een rit van 100km.

Ik heb zelf het ideen dat de koppeling blijft hangen (by the way, het is een hydraulische koppeling)

Er is geen peil op te trekken wanneer hij het wel of niet doet.
Olie is vorige week al vervangen (daarvoor deed hij ook al), de goede olie zit er in.
Ik heb de zoek functie al gebruikt maar niets soortgelijks kunnen vinden

Als jullie nog goede tips hebben hoor ik wel.
 
Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn kawa GTR1000.
Het lijkt er op dat de koppeling af en toe slipt.
Het vreemde is dat hij dat niet continu doet, ook niet bij een bepaald
toerental of versnelling.

Zoals vanochtend kwam ik in eerste instantie niet eens weg terwijl hij een minuut later wel pakt. Maakt niet uit of de motor warm of koud is, heb het ook gehad na een rit van 100km.

Ik heb zelf het ideen dat de koppeling blijft hangen (by the way, het is een hydraulische koppeling)

Er is geen peil op te trekken wanneer hij het wel of niet doet.
Olie is vorige week al vervangen (daarvoor deed hij ook al), de goede olie zit er in.
Ik heb de zoek functie al gebruikt maar niets soortgelijks kunnen vinden

Als jullie nog goede tips hebben hoor ik wel.


Hallo
Het zelfde wat jij schrijft heb ik ook ooit gehad met m'n Vulcan.
De oorzaak was dat er vervuiling in de hydro pomp zat. Waarschijnlijk een retour gaatje ofzo. De monteur ging even met perslucht de pomp uitblazen. daarna was het probleem verholpen.
 
Check je oliepeil, als dit iets te hoog is krijg je het slippende koppeling effect en branden je de platen gewoon door. 1 dl teveel aan olie brengt dit al teweeg, er moet exact voldoende olie in zitten, tussen de peilstrepen in, en absoluut niet van ach doe maar 2 mm erboven, dan krijg je fluitende platen.
 
Hallo
Het zelfde wat jij schrijft heb ik ook ooit gehad met m'n Vulcan.
De oorzaak was dat er vervuiling in de hydro pomp zat. Waarschijnlijk een retour gaatje ofzo. De monteur ging even met perslucht de pomp uitblazen. daarna was het probleem verholpen.

Oja ps : Als met perslucht gaat blazen, remolie is agressief voor chroom en lak.
Dus direct motor even schoon spoelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan