Slippende koppelingsplaten?

KawaNinja600

MF veteraan
7 aug 2003
2.388
0
Utrecht
Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn bike. Als ik de gashendel in zijn 1 vol opengooi (of bijna helemaal vol open) dan gaat ie ineens vol toeren maken zonder sneller te gaan, net alsof de koppelingsplaten doorslippen ofzo '( . Het gebeurt echt ALLEEN in de eerste versnelling, in de 2 kan ik hem vrolijk vol opengooien. In de 1 lijkt het echter net alsof ie ineens wild alle kanten op wil zeg maar :(

Ik durf hem nu niet meer vol open te trekken, en dat is toch wel raar, zou toch niet moeten kunnen eigenlijk dat dat gebeurt.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zien en of ik ook kan testen of dat werkelijk zo is of iets dergelijks?

Groetjes :]
KawaNinja
 
I agree Niels

Slotje


Hij vergeet dit nog te vermelden ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad niet mijn stijl, was een beetje aan het experimenteren.

Met alle respect naar je vmax trouwens!

Mijn stijl is meer een gsx1100R naked voor het rag werk en een vollekuip versie voor de afstanden.

En momenteel bezit ik geen van beiden.

Zo goed dan?


full
 
Erg gaaf die toerentellen die bij 6500TPM al rood wordt.
Zeker een race-Oeral. :+

Vergeet bij het vervangen van de gevoerde platen niet, om ze eerst een nachtje in de goede olie te laten wellen.
En kijk gelijk of de veren nog de juiste lengte hebben.
Als je dan toch bezig bent, kijk ook even of de platen niet ingeslagen zijn in het koppelings binnen cq buitenhuis.
Het bekijken of de ongevoerde platen geen hitte-plekken vertonen is ook geen overbodige luxe. En dan gelijk ook maar kijken of ze niet vervormd zijn.
 
weet je wat je moet doen,
je moet hem in zijn 1 op de koppeling laten rijden,
dan doorschakelen naar 2,3,4,5
en vervolgens, als hij op de koppeling in de 5e versnelling rijd,
het gas open gooien,
slipt hij dan, dan zijn de platen versleten

Maykel
 
Ik heb het nog eens nagevraagd bij een motorzaak hier in de buurt, en die kerel zei dat het ook wel eens zo kon zijn dat het (voor)tandwiel versleten is en/of de ketting. Dat zou betekenen dat het voortandwiel soms doorslipt terwijl hij de ketting niet pakt, tandjes overslaan dus. Hij zei ook dat als dat het geval was, dat dan het hele zaakje eraf gehaald moest worden, dus allebei de tandwielen en de ketting '( .

Ik ga hem dinsdag wel ff langs Safe ( Apeldoorn! :} )brengen, dan mogen zij kijken wat er precies mis mee is 8-)

ik hoop niet dat die dingen vervangen moeten worden, want dan wordt het wel een HELE dure grap |( , maar ja, als ze versleten zijn is het niet anders.
 
Het lijkt me erg sterk dat je ketting en tandwielen zover versleten zijn dat het voortandwiel door de ketting slipt :?
Kijk eens of je voldoende speling hebt op je koppelingskabel.
 
Het is inmiddels opgelost :} ... De ketting bleek gespannen te moeten worden. Is gebeurd. Ook de carburateurs zijn bijgesteld, de nieuwe eindstop is vastgezet en ik heb gelijk een nieuwe voorband (Dunlop K205) erop laten zetten (weet iemand hier meer van? hoe lang gaat deze mee ofzo? :X ). En dat alles in een oogwenk! Alles viel nog onder mijn 6 maanden BOVAG garantie behalve natuurlijk de band (had er trouwens ook al wel 1500 mijl ofzo mee gereden)...

Hij loopt weer als een zonnetje :]

:} :} :} :} voor Safe Apeldoorn 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan