Slipper Clutch ZXR 750

Wat ik er van begrijp is het heel simpel twee of meer tussen platen vervangen door een dunnere versie, en dan een iets kortere koppelings veren monteren en je hebt een anti hop koppeling. Alleen snap ik echt niet waarom dat standaard niet gedaan is. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat een antihop koppeling iets harder slijt.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat er niemand hier op dit forum al heeft gedaan.
 
Als ik het goed begrijp wordt het pakket na de ingreep minder hard aangedrukt en krijg je een slippende koppeling... Ik begrijp niet goed waarom hij niet ook zou slippen bij optrekken. Ook de tekening ziet er uit als een gewone koppeling die in iedere motor zit. Als het echt een back-torque limiter is dan zou je ergens iets van schuine nokken mogen verwachten die in 1 richting een gecontroleerde vrijloop geven en in de andere richting niet, maar die zie ik niet in de tekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan