Slipperclutch hoe werkt deze?

FastClep

MF'er
13 sep 2011
102
0
Heel verwegiestan
Ik heb gereden met een Ducati ss
Maar deze slipt iets met wegrijden en erna niks te merken. Duurt hooguit 1sec. En dan gaat hij los!

Wanneer ik van een hoge versnelling terug schakel, dan slipt deze ook weet in de koppeling. Is maar 1sec. En dan is het weg.
Zou dit een slipperclutch kunnen zijn??

Wie weet wat dit kan zijn... niet dat de koppeling gewoon slecht is? Wie kan mij helpen? :?
 
Een slipper clutch gaat slipperen wanneer je vanuit een hoge versnelling hard (en lomp) terugschakelt naar een lage versnelling. Wanneer je dit doet en je laat de koppeling snel los dan kan de achterkant kwispelen \ zoeken \ uitbreken zonder slipperclutch.

Een slipperclutch voorkomt dit. Vooral handig op het circuit waar je nogal vaak hard en snel terug ramt in de versnellingen.

Bij het wegrijden een slippende koppeling lijkt mij toch duiden op een probleem. Dat kan iemand met meer verstand van zaken vast wel bevestigen of ontkrachten.

Op de motoren waar ik op gereden heb met slipperclutch was het niet te merken dat deze er op zat. Lijkt mij ook dat je dit niet hoort te merken.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb gereden met een Ducati ss
Maar deze slipt iets met wegrijden en erna niks te merken. Duurt hooguit 1sec. En dan gaat hij los!

Wanneer ik van een hoge versnelling terug schakel, dan slipt deze ook weet in de koppeling. Is maar 1sec. En dan is het weg.
Zou dit een slipperclutch kunnen zijn??

Wie weet wat dit kan zijn... niet dat de koppeling gewoon slecht is? Wie kan mij helpen? :?


Wat kan jou dat schelen ? je hebt er toch alleen maar mee gereden ? .... ;)


Daarbij , Google eens ...en je weet wat een slipperclutch is en hoe hij werkt . 8-)
 
Laatst bewerkt:
Wat kan jou dat schelen ? je hebt er toch alleen maar mee gereden ? .... ;)


Daarbij , Google eens ...en je weet wat een slipperclutch is en hoe hij werkt . 8-)
Misschien wil hij een motor kopen en komt dit voort uit de proefrit? ;)

Verder wel een raar verhaal, ik heb veel motorfietsen met een slipperclutch gereden en bij niet eentje was het merkbaar aanwezig.
Alleen de Moto Morini Corsaro 1200 klapperde flink in het koppelingshandel. Daar werd de slipperclutch van beschuldigt. _O-

Maar het beschreven slippen geenzins. :N
 
Laatst bewerkt:
Misschien wil hij een motor kopen en komt dit voort uit de proefrit? ;)

Verder wel een raar verhaal, ik heb veel motorfietsen met een slipperclutch gereden en bij niet eentje was het merkbaar aanwezig.
Alleen de ~Moto Morini~ Corsaro 1200 klapperde flink in het koppelingshandel. Daar werd de slipperclutch van beschuldigt. _O-

Maar het beschreven slippen geenzins. :N

Lekker he :P })
 
De slipperclutch staat naar mijn mening in veel motoren veel te zwaar afgesteld. Die grijpt eigenlijk nooit in bij 'normaal' rijgedrag (logisch) en bij behoorlijk vegen krijg je die motoren alsnog aan het kwispelen. Maar losser afstellen is verhoogde slijtage en dat is voor de normale gebruiker ook onwenselijk...

Dus er lijkt me inderdaad iets anders aan de hand
 
Laatst bewerkt:
Heb jij ook 3 maanden vakantie? ;)
Dat moest ik even opzoeken in het personeelsboekje.
Ik werk er maar 24, meestal in het buitenland, bij voorkeur zon, zee, strand. :Y

Maar zie nu wel gelijk dat ik elke vijf jaar recht heb op een extra dag!
Voor de bepaling van de leeftijd wordt uitgegaan van de leeftijd die op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bereikt. B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan