slome diversion

@ngelpower

MF veteraan
8 aug 2006
2.202
0
Almelo
(ook bij techn. geplaatst)
een vraag:
heb mijn div 600 een paar weken, de vorige eigenaar is een type: rustig rijden en kalm an. :z
nu is de motor niet vooruit te branden en ga dus bij een verkeerslicht niet vooraan staan als er veel voor staat, simpelweg omdat het niet erg snel optrekt.

nu weet ik dat als je aan het zondagrijden bent met een auto, is het op den duur ook niet vooruit te branden maar na een weekje vlot door scheuren is het ook sneller met optrekken

:$ ik schaam me voor de vraag maar is dit met een motor ook zo????

ik ben niet blond of zo!!!
 
bwa ... wat is niet snel optrekken?
Met je div600 hoor je toch wel de 100 in een seconde of 6 (zelfs minder as je het een beetje kan)
te halen ....
Je moet alleszins ELKE auto (exc de 400Pk plussers) kunnen voorblijven.
Slepen je remblokjes niet aan?
Is ie 25KW begrensd?
Is je blok goed warm gereden voor je sprintjes trekt?
Geef je genoeg gas? Div600 begint pas goed te trekken boven de 5000rpm, daaronder gebeurt niet veel, en onder de 3000 rpm mag je het al helemaaal vergeten.
 
duh...
ik weet ook wel (ben niet blond) dat je daar naar moet kijken hoor :P
maar he ... de blokjes zijn nieuw, ik houd van gas geven, en is niet 25 kw begrensd.

ik ben ... en dat moet ik ff zeggen, een racer gewend, dus valt elke toer tegen qua optrekken :/
maar deze motor slaat werkelijk alles, zelfs mijn savage een 1 pitter is sneller :Y
moet deze diversion toch maar goed ingereden worden??? denk je ?
 
Ongeacht of de vorige berijder kalm en rustig was, je moet toch zeker het gemiddeld verkeer voor kunnen blijven. Tenzij het verkeerslicht bij een motogp natuurlijk
 
duh...
ik weet ook wel (ben niet blond) dat je daar naar moet kijken hoor :P
Je gaf niet aan in hoeverre je een gevorderde rijder bent, dan wel een volslagen leek.
maar he ... de blokjes zijn nieuw
het is niet omdat ze nieuw zijn dat ze niet kunnen aanslepen
ik houd van gas geven
kan ook best met een divje600, jaja ...
en is niet 25 kw begrensd.
zelfs begrensd, moet je elke auto voorblijven
ik ben ... en dat moet ik ff zeggen, een racer gewend
mjaaa, een div600 is geen cbrrrrr600 of fazer600, maar toch
maar deze motor slaat werkelijk alles, zelfs mijn savage een 1 pitter is sneller
als ie echt NIET wil trekken dan is iets grondig fout.
Draait het blok verder netjes?
Verbruik is niet te hoog? 1:18a1:20 is redelijk
Start ie goed?
Wat is het bouwjaar, en km stand?
Worden alle 4 de uitlaatbochten gelijkmatig warm?
Zijn de bougies goed?
Luchtfilter niet verstopt?
Wat is je topsnelheid? Of beter gezegd: asje 120 rijdt heb je dan naar je gevoel nog genoeg over om de 180 (op teller, al zou ik het zelf NOOIT proberen }) ) te halen?

etc ...

moet deze diversion toch maar goed ingereden worden??? denk je ?
Dat een lui gereden blok wat pk mist tov een goed gekieteld blokje, kan ik aannemen, maar niet dat ie zoooooo lui gereden is dat ie zelfs geen rolator Savage ;) kan voorblijven ...

Tip: zoek iemand die ook een div600 heeft, en rij es op elkaars fiets voor een eindje, dan ga je direkt merken of de jouwe echt wel lui si, ofdat het eerder perceptie is ...
 
Laatst bewerkt:
Dat een Div 600 traag is was ook mij 1e indruk toe ik er op reed.
Tot de 60 gaat het wel maar daarboven is het een drama.
Volgens mij is dat de eigenschap van het blok, beetje koppel tot 3000rpm en dan houd het gewoon op. Pk's heeft die motor ook niet meegekregen.

Conclusie: Sorry, maar het is traag blijven of een andere kopen. :/
 
Laatst bewerkt:
50Nm bij 7500 rpm is toch redelijk voor een fiets van nauwelijks 200kilo?
Dynojet pics (met dank aan de www.ydcn.nl)

Zoals je ziet, zit er onder de 4000rpm niet echt veel Nm, daarboven isser toch genoeg
Maar in 5e & 6e ist gene vette



full
 
Laatst bewerkt:
ik ben ... en dat moet ik ff zeggen, een racer gewend...



Als je een snelle motor gewend bent, en vervolgens op een Div stapt voelt ie als zo'n speelgoed autootje met vliegwiel.

Alsof de motor onder je sneller draait dan je vooruit gaat.

Maar los daarvan ben je nog steeds sneller weg dan 81.1% van de vierwielers.
En... vermogen zat voor gewoon gebruik. O-)

Op de snelweg moet je bij net iets meer dan legale snelheden nog met dikke auto's mee kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt me overtuigd, ziet er idd anders uit als dat ding waar ik op heb gereden.
Hij kan dus wel doorrijden.

Wel vind ik het gek dat de lijn pas sterk omhooggaat vanaf de 3000 rpm. Even niet gekeken dat de grafiek pas daar begint.
 
Laatst bewerkt:
het probleem is dus alleen het optrekken en bij zo'n 3000á 400 toeren gaat het pas goed kan makkelijk 150km/pu mee, daar heb ik geen moeite mee *D
maar goed ik ga eerst eens ff de forte motorpower1 proberen op de duitse snelwegen en de bougies zijn vervangen vandaag
en ik heb nu wat dikkere motorolie op de motor gedaan, is bij een motorzaak gebeurd, de rest wacht ik ff af.
straks eerst ff lekker voluit gaan :9 :]
groet'n uut almelooooo
 
het probleem is dus alleen het optrekken en bij zo'n 3000á 400 toeren gaat het pas goed kan makkelijk 150km/pu mee, daar heb ik geen moeite mee *D
maar goed ik ga eerst eens ff de forte motorpower1 proberen op de duitse snelwegen en de bougies zijn vervangen vandaag
en ik heb nu wat dikkere motorolie op de motor gedaan, is bij een motorzaak gebeurd, de rest wacht ik ff af.
straks eerst ff lekker voluit gaan :9 :]
groet'n uut almelooooo

Ik hoop dat je het erin hebt gedaan. En hoezo dikkere olie??
 
Laatst bewerkt:
er zat erg dunne olie op de motor, die moest toch vervangen worden, in de zomer wordt door de warmte de olie erg dun, dus heb ik een iets dikkere olie op gedaan puur voor een betere smering.
ik heb met de bike de duitse wegen verkend en het ff lekker los getrokken gezien het kerkhof op mn helm is het goed gelukt en de bike loopt prima en ook het geluid is rustiger *D *D 8-) 8-)
 
je doet de olie erOP.. dat lijkt me niet heel bevorderlijk :+

enneh.. ik heb altijd nog wel mensen eruit kunnen trekken met mijn oude Divje :9
 
nou ja olie dr op... ik bedoel olie erin!!
de motor is nu heel wat sneller geworden,
heb haar deze week lekker geprikkeld en gekieteld }) , rijdt echt lekker .
heb nog een gaatje in de uitlaat gedicht en nu is ze helemaal fantastisch.
:Y
 
kijk eens of je ergens aan marvel mystery oil (klikkerdeklik ) kunt komen.

dit spul lost alle vuil op aan je kleppen en verbrandingskamer en geeft je motor zg. topsmering . op een volle tank moet je er ca 60 ml olie bij je benzine van mengen.

Ik twijfel of je aan deze olie kunt komen hier in nederland. ik nam altijd een grote fles mee uit the usa. Maar dat mag nu helaas niet meer sinds die baardaap zo nodig een paar torens in new york moest ommaaien.

ik gebruik deze olie veel voor montage van motor onderdelen na revisie en als conserverings olie in modelvliegtuig motoren.

thans heb ik in mijn xj van het goedje een hele scheut bij mn peut gedaan. je merkt het echt na een tijdje dat je het gebruikt hebt. zeker als je een motor hebt die lang niet gebruikt is.

in jouw geval zal het denk ik ook wel wat uit moeten maken en alle rommel uit je verbrandingskamer halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan