Slome motorrijders die omvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.448
2
Nijkerk
Gisterenmiddag was ik in Amsterdam. Het was een zomerse dag, met korte rokjes en lange benen volop aanwezig in de straten van de hoofdstad. Rechts was een parkeerterreintje, en daar stond een motor. Voor mij was een stoplicht, en daarvoor stond een hele rij auto's, druk bezig met wachten op een teken van de verkeersgod.

Omdat ik de kwaadste niet ben hield ik wat afstand tot de auto's voor me en zwaaide naar de motorrijder dat hij er tussen mag. Hij zag me niet. Ik zwaaide nog eens. Hij ontkoppelde, zette de motor in neutraal en stak zijn linkerhand op om me te bedanken. Vervolgens kneep hij de koppeling weer in en probeerde de motor in de eerste versnelling te krijgen. Dat lukte blijkbaar niet meteen, want hij begon nogal zenuwachtig heen en weer te kijken en zijn linkervoet ramde ongenadig op het versnellingspookje, alsof het een kat was die voor de twintigste keer naast de kattenbak had gepoept. Ik wachtte rustig, want ik herinnerde me hoe het was toen ik begon met motorrijden. Ik voelde me als een twaalfjarige in een sekswinkel: het was spannend, maar voor het grootste deel snapte ik niet waar het over ging en waar alles voor diende.

Ondertussen was de haperende motorrijder alweer klaar om te vertrekken, liet hij de koppeling opkomen en met beide voetjes exact 1 millimeter van de grond kwam hij met een slakkengangetje op het voetpad af gereden. Ondertussen was het verkeerslicht weer groen, en de file verdween als sneeuw voor de zon.. De sneeuw op bijvoorbeeld een Pool (Zuid of Noord) smelt niet zo heel erg snel onder invloed van de zon. Ook de sneeuw in bijvoorbeeld Oostenrijk of Tjechie smelt niet zo heel snel tijdens de winterperiode. Maar goed, we gaan uit van een laagje sneeuw in een land waar de zon in staat is om de sneeuw aanzienlijk te doen smelten. De dikke Mercedes achter me was het wachten nogal zat en begon nogal geagiteerd naar me te zwaaien. De motorrijder was nog steeds bezig om met beide voetjes voorzicht-voorzichtig het kleine drempeltje van het voetpad naar de weg af te rijden. Ik besloot dat de maat vol en mijn geduld op waren, en met een flinke dot gas vertrok ik weer. In het voorbijrijden zag ik nog net dat de motorrijder probeerde om mij een vinger te geven met zijn linkerhand, dat daarbij zijn koppeling los schoot en de motor onder hem door, en dat hij in aanraking kwam met het asfalt. Hoofdschuddend reed ik door naar het volgende stoplicht, 200 meter verder.

Je zou bijna denken dat het vrijdag was, maar het was toch echt donderdag.
 
Mijn "frustratie" uiting "elders":
Ik wil de meneer die, vanmiddag/vanavond, mij voor wou laten gaan vanwege "file" in Amsterdam, terwijl ik van een parkeerterrein af kwam, heel vriendelijk bedanken voor het gebaar. Hetgeen ik alleen geen strakke actie van u vind, is dat als ik bijna van het terrein de weg op wil draaien met de motor (dus "van de stoep" afdraaien), u heel lollig ineens gaat optrekken waardoor ik dus omviel, omdat ik noodgedwongen ineens alles tegelijk moest doen: u ontwijken, remmen, koppeling in, motor in balans houden, voetje aan de grond krijgen etc etc. Gelukkig voor u ben ik dit soort "evenementen" wel gewend.

Maar..... ik wil wel de mevrouw op de fiets en de meneer die een paar auto's achter u stond en mij wouden helpen weer overeind te komen en de motor op te tillen, onwijs bedanken. Zo'n gebaar vind ik geweldig. Die mevrouw en die betreffende meneer weten tenminste hoe het wel hoort. Misschien kunt u bij hen in de leer.

Dus lieve meneer van die gloeiende k*t actie.... denk eens na voordat u zulke prachtige acties nog eens doet. Ik hoop voor u dat ze spoedig uw auto en uw rijbewijs innemen, want u bent het niet waard!

Voor nu ga ik genezen van de blauwe plekken op mijn arm en been en de inmiddels opkomende spierpijn en hoofdpijn. Gelukkig bestaat er zoiets als een hete douche, een heet bad en paracetamol.

TROLL |(
 
Laatst bewerkt:
een eenzijdig ongeval wel te verstaan. de andere motorrijder laat zijn koppeling schieten. daar kan je TS de schuld niet van geven

:+
 
Dus... je hebt een ongeluk veroorzaakt en bent doorgereden :?

Wat een domme opmerking. :?

Sinds wanneer TS verantwoordelijk voor het ontbreken van motorbeheersing bij een andere weggebruiker?


Die motorrijder had gewoon in zijn comfortzone moeten blijven.
 
TS: als je ziet dat de motorrijder omvalt, en jij doodleuk weg gast. Waarom help je m niet ff? Je gaf zelf eerst aan dat je rustig aan het wachten was en geen haast of iets hebt?

Neem aan dat jij het andersom ook graag had gezien.
 
TS: als je ziet dat de motorrijder omvalt, en jij doodleuk weg gast. Waarom help je m niet ff? Je gaf zelf eerst aan dat je rustig aan het wachten was en geen haast of iets hebt?

Neem aan dat jij het andersom ook graag had gezien.
Joh, dit soort motorrijders verdienen een natuurlijke selectie :W
 
TS: als je ziet dat de motorrijder omvalt, en jij doodleuk weg gast. Waarom help je m niet ff? Je gaf zelf eerst aan dat je rustig aan het wachten was en geen haast of iets hebt?

Neem aan dat jij het andersom ook graag had gezien.

:^ Wat een aso, zeg! Zeker weer zo'n BMW rijder :r Waarschijnlijk heeft ie ook nog eens een Volvo :r
 
Dat iemand in een Mercedes ongeduldig wordt en alleen handgebaren maakt zonder op z'n claxon te hangen is natuurlijk geheel ongeloofwaardig.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal maar beetje jammer dat je niet ff gekeken hebt of het wel ging.

Das not cool
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan