Jobstrijker
Rookie
- 9 jan 2022
- 5
- 3
Hi allen!
Bij deze mijn eerste post, en wellicht niet degene die ik had gehoopt. Alleen vorige week heb ik mijn droommotor de KTM 990 SM-T opgepikt, met een ROADLOK. Nu precies een week later is er een poging gedaan om hem te stelen, alleen juist die ROADLOK heeft dat voorkomen. Nu heb ik geen aandelen in het product, maar misschien wordt het daar wel tijd voor.
Voor forumleden die misschien nog twijfelen aan zo’n slot leg ik graag uit wat er is gebeurd.
In de overdekte garage van mijn appartementencomplex hebben ze met een haakse slijper het pinnetje van de ROADLOK weten door te zagen. En het heeft meerdere slijpschijven gekost gezien het plaats delict. Maar zelfs met de doorgezaagde pin ben je er met zo’n slot nog niet, want die blijft met een magneet aan de andere kant vastzitten. Daardoor is het wiel op geen manier te bewegen, ook wanneer je het slot in zijn geheel probeert te verwijderen is hij niet los te krijgen van de remschijf. De enige optie die voor de dieven nog over zou blijven is het doorzagen van de complete remschijf, alleen dat was teveel van het goeie en ze hebben mijn motor achtergelaten.
Natuurlijk veel schade en gedoe, alleen m’n motor is er nog.
Nu wil ik nog een extra slot op mijn motor, naast de ROADLOK, alleen ik twijfel. Wat schrikt meer af een ART5 kettingslot om het achterwiel, of een ART4 remschijfslot op het achterwiel met een alarm?
Bij deze mijn eerste post, en wellicht niet degene die ik had gehoopt. Alleen vorige week heb ik mijn droommotor de KTM 990 SM-T opgepikt, met een ROADLOK. Nu precies een week later is er een poging gedaan om hem te stelen, alleen juist die ROADLOK heeft dat voorkomen. Nu heb ik geen aandelen in het product, maar misschien wordt het daar wel tijd voor.
Voor forumleden die misschien nog twijfelen aan zo’n slot leg ik graag uit wat er is gebeurd.
In de overdekte garage van mijn appartementencomplex hebben ze met een haakse slijper het pinnetje van de ROADLOK weten door te zagen. En het heeft meerdere slijpschijven gekost gezien het plaats delict. Maar zelfs met de doorgezaagde pin ben je er met zo’n slot nog niet, want die blijft met een magneet aan de andere kant vastzitten. Daardoor is het wiel op geen manier te bewegen, ook wanneer je het slot in zijn geheel probeert te verwijderen is hij niet los te krijgen van de remschijf. De enige optie die voor de dieven nog over zou blijven is het doorzagen van de complete remschijf, alleen dat was teveel van het goeie en ze hebben mijn motor achtergelaten.
Natuurlijk veel schade en gedoe, alleen m’n motor is er nog.
Nu wil ik nog een extra slot op mijn motor, naast de ROADLOK, alleen ik twijfel. Wat schrikt meer af een ART5 kettingslot om het achterwiel, of een ART4 remschijfslot op het achterwiel met een alarm?
Bijlagen
Laatst bewerkt: