slot heeft diefstal voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobstrijker

Rookie
9 jan 2022
5
3
Hi allen!

Bij deze mijn eerste post, en wellicht niet degene die ik had gehoopt. Alleen vorige week heb ik mijn droommotor de KTM 990 SM-T opgepikt, met een ROADLOK. Nu precies een week later is er een poging gedaan om hem te stelen, alleen juist die ROADLOK heeft dat voorkomen. Nu heb ik geen aandelen in het product, maar misschien wordt het daar wel tijd voor.

Voor forumleden die misschien nog twijfelen aan zo’n slot leg ik graag uit wat er is gebeurd.

In de overdekte garage van mijn appartementencomplex hebben ze met een haakse slijper het pinnetje van de ROADLOK weten door te zagen. En het heeft meerdere slijpschijven gekost gezien het plaats delict. Maar zelfs met de doorgezaagde pin ben je er met zo’n slot nog niet, want die blijft met een magneet aan de andere kant vastzitten. Daardoor is het wiel op geen manier te bewegen, ook wanneer je het slot in zijn geheel probeert te verwijderen is hij niet los te krijgen van de remschijf. De enige optie die voor de dieven nog over zou blijven is het doorzagen van de complete remschijf, alleen dat was teveel van het goeie en ze hebben mijn motor achtergelaten.

Natuurlijk veel schade en gedoe, alleen m’n motor is er nog.

Nu wil ik nog een extra slot op mijn motor, naast de ROADLOK, alleen ik twijfel. Wat schrikt meer af een ART5 kettingslot om het achterwiel, of een ART4 remschijfslot op het achterwiel met een alarm?
 

Bijlagen

  • 40D4CE5C-8BAE-42B9-8D39-C256D0D1C193.jpeg
    40D4CE5C-8BAE-42B9-8D39-C256D0D1C193.jpeg
    131,4 KB · Weergaven: 281
  • C59A2247-AF68-4A49-8C64-D379628E1CC3.jpeg
    C59A2247-AF68-4A49-8C64-D379628E1CC3.jpeg
    157,9 KB · Weergaven: 276
  • 38BB15E7-2EBD-4B66-AEEF-D71AFA5B1A5F.jpeg
    38BB15E7-2EBD-4B66-AEEF-D71AFA5B1A5F.jpeg
    53,1 KB · Weergaven: 279
Laatst bewerkt:
als ze in een garage vrolijk zitten te slijpen schrikt niks ze af.. :)
Dat is natuurlijk ook zo, als je in zo’n bunker zit maakt de extra beetje herrie ook niet meer uit. Het is gewoon zo dodelijk frustrerend dat mensen niet van je spullen af kunnen blijven.
 
Hi allen!

Bij deze mijn eerste post, en wellicht niet degene die ik had gehoopt. Alleen vorige week heb ik mijn droommotor de KTM 990 SM-T opgepikt, met een ROADLOK. Nu precies een week later is er een poging gedaan om hem te stelen, alleen juist die ROADLOK heeft dat voorkomen. Nu heb ik geen aandelen in het product, maar misschien wordt het daar wel tijd voor.

Voor forumleden die misschien nog twijfelen aan zo’n slot leg ik graag uit wat er is gebeurd.

In de overdekte garage van mijn appartementencomplex hebben ze met een haakse slijper het pinnetje van de ROADLOK weten door te zagen. En het heeft meerdere schijpschijven gekost gezien het plaats delict. Maar zelfs met de doorgezaagde pin ben je er met zo’n slot nog niet, want die blijft met een magneet aan de andere kant vastzitten. Daardoor is het wiel op geen manier te bewegen, ook wanneer je het slot in zijn geheel probeert te verwijderen is hij niet los te krijgen van de remschijf. De enige optie die voor de dieven nog over zou blijven is het doorzagen van de complete remschijf, alleen dat was teveel van het goeie en ze hebben mijn motor achtergelaten.

Natuurlijk veel schade en gedoe, alleen m’n motor is er nog.

Nu wil ik nog een extra slot op mijn motor, naast de ROADLOK, alleen ik twijfel. Wat schrikt meer af een ART5 kettingslot om het achterwiel, of een ART4 remschijfslot op het achterwiel met een alarm?
Oh ik zou verwachten dat ze m gewoon in een bus op een matras gooien met een paar man?
Mooi dat zo'n slot zijn werk gedaan heeft.
Te gek natuurlijk dat het allemaal nodig is.
 
Oh ik zou verwachten dat ze m gewoon in een bus op een matras gooien met een paar man?
Mooi dat zo'n slot zijn werk gedaan heeft.
Te gek natuurlijk dat het allemaal nodig is.
Nou, ik had hem wel strategisch geparkeerd achter een betonnen pilaar. Daardoor was het niet echt mogelijk om met meer dan een persoon bij de motor te komen.

Het is krankzinnig dat dit nodig is, ik woon in de hoofdstad en heb naar mijn idee alle voorzorgsmaatregelen genomen. Dat het dan al na een week raak is, is wel beangstigend.
 
@DeMotormeneer
Daar trekt bijna niemand zich iets van aan en verwenst men alleen maar de eigenaar dat het zo lang duurt voor hij hem weer uitzet.
Te vaak loos alarm.
Klotelawaai is het enige wat het gros van de mensen te binnen schiet.
 
Met een dergelijke filosofie kan je net zo goed geen enkel slot gebruiken. Niets helpt niets. Ik zou gaan voor het alarm slot.
Je hebt gelijkt, alleen wanneer je dit na een week overkomt na het bezitten van een eerste motorfiets, is het ergens wel heel erg treurig. Ik hoor veel goede verhalen over de ABUS Detecto, ik denk dat ik die ga proberen!
 
... een ART4 remschijfslot op het achterwiel met een alarm?
Als ze rustig zitten te slijpen en niemand hoort dat... Wie gaat dan dat alarm horen?:?

Ben ik even blij dat mijn motor in een gammel tuinhuisje staat. Er zit ook een hond in de tuin. Inbrekers komen wel in de tuin, maar ze komen er niet meer uit! En al zeker niet met een motor.
 

Bijlagen

  • Bouv.jpg
    Bouv.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 39
Je hebt gelijkt, alleen wanneer je dit na een week overkomt na het bezitten van een eerste motorfiets, is het ergens wel heel erg treurig.
Da's niks anders dan pech, alhoewel Amsterdam helaas wel motordiefstal stad nummer 1 is. Desondanks, gewoon pech. Zorg dat je goed verzekerd bent, maak het de dieven zo moeilijk mogelijk, misschien een Monimoto erin als je dat fijn vind en meer kan je niet doen makker. 🤷
 
Als deze luitjes al terug komen voor jouw motor hebben ze een dolly bij zich, kunnen ze "thuis" op het gemak slijpen.
Ik zou hem dus nog ergens aan vast leggen met een leuk slot.
 
Hi allen!

Bij deze mijn eerste post, en wellicht niet degene die ik had gehoopt. Alleen vorige week heb ik mijn droommotor de KTM 990 SM-T opgepikt, met een ROADLOK. Nu precies een week later is er een poging gedaan om hem te stelen, alleen juist die ROADLOK heeft dat voorkomen. Nu heb ik geen aandelen in het product, maar misschien wordt het daar wel tijd voor.

Voor forumleden die misschien nog twijfelen aan zo’n slot leg ik graag uit wat er is gebeurd.

In de overdekte garage van mijn appartementencomplex hebben ze met een haakse slijper het pinnetje van de ROADLOK weten door te zagen. En het heeft meerdere slijpschijven gekost gezien het plaats delict. Maar zelfs met de doorgezaagde pin ben je er met zo’n slot nog niet, want die blijft met een magneet aan de andere kant vastzitten. Daardoor is het wiel op geen manier te bewegen, ook wanneer je het slot in zijn geheel probeert te verwijderen is hij niet los te krijgen van de remschijf. De enige optie die voor de dieven nog over zou blijven is het doorzagen van de complete remschijf, alleen dat was teveel van het goeie en ze hebben mijn motor achtergelaten.

Natuurlijk veel schade en gedoe, alleen m’n motor is er nog.

Nu wil ik nog een extra slot op mijn motor, naast de ROADLOK, alleen ik twijfel. Wat schrikt meer af een ART5 kettingslot om het achterwiel, of een ART4 remschijfslot op het achterwiel met een alarm?
Gaat die door het gehele wiel of alleen door een schijf? Zou hij door een enkele schijf gaan dan kun je beter de schijf lossen. Dan draait het wiel toch gewoon vrij of toch niet?
 
persoonlijk denk ik ook dat een grond of muuranker met goed slot en ketting beter werkt als een alarm slot. als ze al last denken te hebben van het geluid doen ze even een klodder kauwgom over het gaatje heen waar het geluid uit komt en het alarm is plotseling een stuk stiller als het afgaat.
 
Je hebt gelijkt, alleen wanneer je dit na een week overkomt na het bezitten van een eerste motorfiets, is het ergens wel heel erg treurig. Ik hoor veel goede verhalen over de ABUS Detecto, ik denk dat ik die ga proberen!

Die Abus Granit Detecto zijn wel serieus goede sloten, verder dan dit kwamen ze niet maar dat kan ook liggen aan het feit dat de hufters in dit verhaal wel gepakt waren of misschien werd het constante gekrijs van de 100dB hun teveel. (Dit is overigens niet mijn slot)

IMG_20220129_144400672_HDR.jpg
 
IS er iets met een SMS melding? Dan kan je er zelf op af als er een alarmmelding komt.
 
IS er iets met een SMS melding? Dan kan je er zelf op af als er een alarmmelding komt.
Zeker, zoals Monimoto (zoals DeMotormeneer al aangaf) of Loqater.
De 1e is herlaadbaar, de 2e is veel kleiner (en waterdicht) maar na 5 jaar accu op en moet je een nieuwe kopen. Feitelijk doen ze hetzelfde, bij beweging komt er een melding op jouw app maar ook bij de meldkamer (€5,- per maand). Loqater heeft dan een eigen recovery-team om de gestolen voorwerpen terug te halen indien mogelijk.
 
Zeker, zoals Monimoto (zoals DeMotormeneer al aangaf) of Loqater.
De 1e is herlaadbaar, de 2e is veel kleiner (en waterdicht) maar na 5 jaar accu op en moet je een nieuwe kopen. Feitelijk doen ze hetzelfde, bij beweging komt er een melding op jouw app maar ook bij de meldkamer (€5,- per maand). Loqater heeft dan een eigen recovery-team om de gestolen voorwerpen terug te halen indien mogelijk.
Het Loqater recovery team:
1646654282052.png
 
Dacht dat ik reclame vrij mf had na mijn donatie
:^

Je aanmelden en dit als eerste post waarbij je de naam van het slot iedere keer met hoofdletters schrijft en passant nog even de geweldige werking van het slot uitlegt..... :N

Dat dieven ' meerdere slijpschijven' gebruiken of zelfs maar bij zich hebben gaat er bij mij ook niet in.

Topic op slot ivm te hoog spamgehalte.

En idd, als ze die paar inbusbouten van je remschijf losdraaien hangt je schijf gewoon los, met je slot en nemen ze je motor alsnog mee.

Topictitel ook maar aangepast :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan