Slot meenemen, maar hoe?

tedje

Die hard MF'er
25 feb 2004
705
161
Zaanstad
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een VFR750. :)
Nu had ik op mijn vorige motor zelf een beugel gefröbelt aan de handvaten voor de duo-passagier, waar ik mijn slot kon bewaren onder het rijden.
Nu kan ik deze beugel op de VFR niet kwijt, maar zie ook geen andere plek waar ik mijn slot kan laten.
Onder het zadel zit een bakje om een slot op te bergen, maar dit is wel erg klein.Past hier überhaupt wel een slot in?
full


Het zal er wel op uitdraaien dat ik een nieuw slot moet aanschaffen, maar is er een type dat wel onder het zadel(of ergens anders)opgeborgen kan worden? :?

Iemand hier ervaring mee?

Alvast :} :}
 
Wat ik weet van een vfr 800, is dat er een 120m lang art 4 schakel slot met "slot zelf" in erin kan. Of dat bij een 750 zo is weet ik niet.
Ik zou zegge ga ff 'passen' bij een dealer, is meestal geen probleem! ;)
 
Ik heb in mijn VFR een ketting + slot van ABUS, past precies naast het Gereedschapsetje,



word alleen loeiheet na een rit in de zomer dus oppassen met het slot vastpakken, ;)
 
Ik heb mijn remschijfslot aan mijn helmslot/hangertje of wat dan ook hangen lekker makkelijk hoef je je buddy er niet steeds af tehalen. Meschien dat een optie??
 
Ik heb in mijn VFR een ketting + slot van ABUS, past precies naast het Gereedschapsetje,



word alleen loeiheet na een rit in de zomer dus oppassen met het slot vastpakken, ;)
Heb je de ketting dan naar "beneden" en het slot zelf in het bakje bovenaan?(naast je vuurvaste ovenwanten?) ;)

Heb inmiddels wel begrepen dat een beugelslot lastig wordt.
 
Wat ik weet van een vfr 800, is dat er een 120m lang art 4 schakel slot met "slot zelf" in erin kan. Of dat bij een 750 zo is weet ik niet.
Ik zou zegge ga ff 'passen' bij een dealer, is meestal geen probleem! ;)


120 m slot? Dat lijkt me handig... :X
 
120 m slot? Dat lijkt me handig... :X
Stop zo'n slot met haspel in je :] tanktas, maar deze past wel om de meeste bomen.
En je kan zowel voor als achterwiel en frame mee vastzetten, en een stelletje ongure chihuahua's of andere pitbulltypes enz.

Wel een beetje gevaarlijk als je deze Rambo-style om je nek draagt, komt 'ie alsnog tussen tandwiel en aandrijfketting. :z
 
Laat er alarm opzetten, heb je dat slot ook niet meer nodig! Kost wel wat meer, maar je verzekering word er goedkoper van! Slot heeft pas "echt" nut als je je motor ergens aan vast kunt leggen.
Heb zelf alarm en een beugelslot van Yamaha, past percies in m'n buddyseat. Maar die komt zeeeer zelden van z'n plek!
 
er bestaan speciale u-sloten van honda. die passen. en anders een tanktas (géén sloten in je rugzak doen hoor, sure way to ruin your back in an accident)

en verder, hoezo slot alleen handig als je em ergens aan vast kunt zetten? schijfremslot werkt prima tegen gelegenheidsdieven. (maar goed, dat was het inderdaad dan ook wel weer zo'n beetje). maar then again, als ze em willen houdt een ketting/beugel ze ook niet tegen.

echter, een viffer 750 is geloof ik niet meer zo'n diefstal gevoelige motor. temminste, dat maak ik uit mijn toch best te betalen verz. premie op.
 
Laat er alarm opzetten, heb je dat slot ook niet meer nodig! Kost wel wat meer, maar je verzekering word er goedkoper van! Slot heeft pas "echt" nut als je je motor ergens aan vast kunt leggen.
Heb zelf alarm en een beugelslot van Yamaha, past percies in m'n buddyseat. Maar die komt zeeeer zelden van z'n plek!


Dat is erg afhankelijk van de verzekering: niet alle maatschappijen
geven nog korting voor een alarmsysteem!
 
ik heb een kryptonite slot... die hoef ik dus niet eens mee te nemen, misschien is dat een tip :X :+
 
En schijfremslot...schijf losdraaien...en weg bescherming en gewoon kunnen rijden... |( |( |(

Leg 'm ook altijd ergens aan vast en idd een alarm kan geen kwaad, voor jouw gemoedsrust..
 
Laat er alarm opzetten, heb je dat slot ook niet meer nodig! Kost wel wat meer, maar je verzekering word er goedkoper van! Slot heeft pas "echt" nut als je je motor ergens aan vast kunt leggen.
Heb zelf alarm en een beugelslot van Yamaha, past percies in m'n buddyseat. Maar die komt zeeeer zelden van z'n plek!
Ik heb er een alarm op, maar voor de verzekering moet er ook een goedgekeurd slot opzitten ;) Dus zit je weer, maar heb gewoon schijfremslot in me buddy..is genoeg :)
 
er bestaan speciale u-sloten van honda. die passen. en anders een tanktas (géén sloten in je rugzak doen hoor, sure way to ruin your back in an accident)
.

You're right. Op dit moment heb ik bij gebrek aan plek het ding (voorlopig) in mijn rugzak, maar dat rijdt inderdaad niet echt prettig.
Komend weekend maar even naar de motorzaak om te kijken naar een goed alternatief, want mijn huidige beugelslot is ook zo'n BICryptonite. :(
 
Laat er alarm opzetten, heb je dat slot ook niet meer nodig! Kost wel wat meer, maar je verzekering word er goedkoper van! Slot heeft pas "echt" nut als je je motor ergens aan vast kunt leggen.
Heb zelf alarm en een beugelslot van Yamaha, past percies in m'n buddyseat. Maar die komt zeeeer zelden van z'n plek!

alarm best altijd gebruiken icm een slot... ik bewaar mijn schijfremslot in het handschoenvakje en de rest gaat in de topkoffer.
ik woon in een vrij ruige buurt en heb geen garage.
vroeger lieten de buur(t)kinderen mijn alarm met opzet afgaan, maar nu ik een vriendelijk babbeltje met ze gedaan heb en uitleg heb gegeven waar alles voor dient en hoe de motor werkt, zijn ze erdoor gefascineerd en houden ze mijn motor voor me in de gaten... een beter alarm kan je toch niet hebben :)
 
Ze zijn trouwens bezig met een nieuw slot op de markt te brengen...Dan wordt je steppie als het ware als schijfremslot gebruikt, dus kun je je schijfremslot ook niet meer vergeten :)
 
Ik gebruik een cryptonite (jahhaaa ik heb me al geregistreerd voor vervanging) schijfremslotje en die stop ik gewoon in m'n kont zak...

MAzzel,

Roland
 
Ik gebruik een cryptonite (jahhaaa ik heb me al geregistreerd voor vervanging) schijfremslotje en die stop ik gewoon in m'n kont zak...

MAzzel,

Roland
Lekker veilig....als je valt...
Lekker veilig....als :r ze je geblokkeerde schijf losdraaien...


Die Kryptoniteslotdingens passen ook vaak aan duo-steunen, als die niet meerijdt,... Wegens beschermlaag en :] vering amper gerammel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan