Slot onderhouden, Hoe?

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Beste MF-ers,

Ik heb in deze koude tijden last van een minder makkelijk draaiend slot (veel gepruts op sommmige dagen) en vroeg me af: waarmee spuit je je slot in zonder dat het vol zooi komt te zitten en weer een tijdje mee kan?

Gedaan: contactspray (domdomdom), siliconenspray, wd40 was op dus die heb ik nog niet gebruikt.

Groeten,
Bart
 
Laatst bewerkt:
Grafiet poeder :Y WD40 gaat alleen maar meer vuiligheid aantrekken/ophopen.

En dat hebben ze bij bijv. Halfords gewoon in een potje/busje voor ongeveer 3 euro.
 
Laatst bewerkt:
Platte sleutels (ook: huissleutels en bureausleutels): gewoon vaak een beetje op krassen met ordinair potlood; je ziet er meestal niets van maar het smeert de sloten geweldig.

Sloten met messing-schijfjes hebben vaak te lijden onder olie-achtige smeermiddelen.
 
Grafiet poeder :Y WD40 gaat alleen maar meer vuiligheid aantrekken/ophopen.
En dat hebben ze bij bijv. Halfords gewoon in een potje/busje voor ongeveer 3 euro.

Yess!!!!

Geen smeermiddelen in een slot, dus ook geen WD40. Dan gaan de pennetjes in het slot kleven en werkt het voor geen meter meer. Daarnaast trekt het vuil aan, wat de slijtage alleen maar verhoogt.

Grafietpoeder werkt het beste.
 
Yess!!!!

Geen smeermiddelen in een slot, dus ook geen WD40. Dan gaan de pennetjes in het slot kleven en werkt het voor geen meter meer. Daarnaast trekt het vuil aan, wat de slijtage alleen maar verhoogt.

Grafietpoeder werkt het beste.

Hm, ben benieuwd hoe lang m'n brievenbus het nog blijft doen dan :+

(slot van het ding werkte niet goed meer, na wd40 weer perfect, maar nu ga ik toch twijfelen :P)
 
Teflon (PTFE) spray werkt bij mij ook altijd goed. Dat droogt op en dan blijft er een laagje teflon achter. Dat trekt geen stof aan. Maar misschien houdt het ook niet zo lang als grafietpoeder (dwz. dat je het vaker moet herhalen).
 
Ik heb geen idee hoe je siliconenspray verwijderd. Ik zou het slot eens proberen uit te spoelen met thinner, wasbenzine of alcohol. Misschien koekt het ook niet aan, hoor. Ik weet het niet, daarom vroeg ik het :).
 
Mijn slot wil nog weleens irritant doen als mijn motor in de regen gestaan heeft. Geen idee hoe dat kan, maar spuit daarna altijd een beetje vaseline- of telfonspray op mijn sleutel, haal hem daarna een paar keer heen en weer in het slot, en daarna werkt het altij weer prima :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan