slot op zak?

smokiebike

MF'er
6 feb 2004
177
1
rijswijk
Hey mederijders. Daar ik op het punt sta een nieuwe motor te kopen vraag ik mij af of ik ivm all-risk verzekering altijd een slot bij mij zal moeten dragen :N of is ev een alarm met stuurslot voldoende? :Y Of ev een schijfremslot met alarm? Groetjes Smokiebike
 
Dat hangt van de verzekering af. Zelf gekozen voor een verzekering waar het voldoende is als je hem met een schijfslot op slot zet. Dit past bij de meeste motoren prima in het kontje.
 
Hangt volgens mij van de verzekeringsmaatschappij en de prijsklasse van de motor af.

Een ART4 slot is volgens mij wel het minste dat je bij je moet hebben.
 
Hou er rekening mee dat rijden met een slot op zak (neem het ff heel letterlijk) erg gevaarlijk is als je valt.. Dat geld dus ook voor boodschappen zoals blikken e.d. in een rugtas!
 
ik moet mijn motor volgens de algemene voorwaarden altijd aan een nagelvast voorwerp vastmaken. Nu vind ik dit zelf een erg flexibele clausule.

De meeste kettingen kunnen ze immers met een betonschaar zo doorknippen en bewijs dan maar eens dat ie idd ergens aan vast heeft gezeten. En dit is natuurlijk ook andersom te redeneren.
 
Ik ben bij Centraal Beheer Achmea verzekerd en heb geen specifieke eisen voor wat betreft diefstal preventie. Desalniettemin heb ik m'n motor voor de deur altijd vast met een ART ketting slot en schijfremslot (met alarm) en onderweg met alleen een schijfremslot.
 
ik moet mijn motor volgens de algemene voorwaarden altijd aan een nagelvast voorwerp vastmaken. Nu vind ik dit zelf een erg flexibele clausule.

De meeste kettingen kunnen ze immers met een betonschaar zo doorknippen en bewijs dan maar eens dat ie idd ergens aan vast heeft gezeten. En dit is natuurlijk ook andersom te redeneren.


Dat was bij mij toen alleen voor de nacht omdat ik hem niet binnen kon stallen, en dr moest een alarm op....

Bij me huidige verzekering is dat niet nodig, wel gewoon op slot doen met ART 4 slot ketting in mijn geval en sinds t w-knd een schijfremslot gevonden die past op de kleine gaatjes op me beemer *O*
 
Hey mederijders. Daar ik op het punt sta een nieuwe motor te kopen vraag ik mij af of ik ivm all-risk verzekering altijd een slot bij mij zal moeten dragen :N of is ev een alarm met stuurslot voldoende? :Y Of ev een schijfremslot met alarm? Groetjes Smokiebike


heb je er wel plaats voor? (voor dat slot)
 
Laatst bewerkt:
Hey mederijders. Daar ik op het punt sta een nieuwe motor te kopen vraag ik mij af of ik ivm all-risk verzekering altijd een slot bij mij zal moeten dragen :N of is ev een alarm met stuurslot voldoende? :Y Of ev een schijfremslot met alarm? Groetjes Smokiebike


Wat voor een motor is het geworden?
 
hey Smokiebike

ik heb mijn fiets van 17 jaar oud niet all risk verzekerd. Maar ik heb wel altijd een ART 4 kettingslot en een stuurslot bij me. Superonhandig, want vooral het kettingslot is erg groot en zwaar. Ik leg het op wat zachts (tegen deuken) in mijn tanktas. En rij als gevolg daarvan dus altijd met een tanktas. Nou rijd ik op een ZZR600 (D) en daar kan de buddy alleen af met een imbussleutel, niet echt handig om wat onder te stoppen dus (niet dat er veel onder zou passen).

Maar mijn motor gaat dus altijd op slot als ik hem uit het zicht verlies. Al sta ik om de hoek, of zit ik op een terrasje ernaast. En als het even kan gaat die met die lange zware ketting aan iets nagelvast.

En als je hier op het forum leest hoeveel motoren er gejat worden blijf ik dat zeker doen.
 
Mijn motor moet voor de verzekering vast staan met het standaard aangebrachte slot. Dit is dus het stuurslot, voor de zekerheid nog contact opgenomen met de verzekering, en inderdaad, het stuurslot is voldoende. Nergens wordt gesproken over een ART slot. Ik zet hem wel altijd met 2extra ART kettingen eraan, maar in principe hoeft het dus niet. Dit is trouwens Europeesche verzekeringen

In je zak zou ik hem nooit doen, in verband met een mogelijke valpartij. Een schijfrem slot krijg je meestal nog wel onder je zadel, zelfs bij mijn FZ6 past dat
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor moet voor de verzekering vast staan met het standaard aangebrachte slot. Dit is dus het stuurslot, voor de zekerheid nog contact opgenomen met de verzekering, en inderdaad, het stuurslot is voldoende. Nergens wordt gesproken over een ART slot. Ik zet hem wel altijd met 2extra ART kettingen eraan, maar in principe hoeft het dus niet. Dit is trouwens Europeesche verzekeringen


Netjes, zeer netjes......

maar uiteraard je wilt je schat niet kwijt dus doe je uit je eigen er extra sloten om
 
Netjes, zeer netjes......

maar uiteraard je wilt je schat niet kwijt dus doe je uit je eigen er extra sloten om

Inderdaad, hij gaat altijd netjes op slot. Ik mocht overigens wel de slot en sleutelnummers van de ART sloten doorgeven, maar dat hoefde niet
 
heb je er wel plaats voor? (voor dat slot)

Goede vraag idd.. Ik heb een Abus Detecto gekocht en kwam er achteraf achter dat deze dus niet in de kont van mijn CBR past B| Binenkort koop ik dus een kleiner shijfremslot die ik hier wel in kwijt kan die ik voor korte gevallen gebruik. Mocht ik hem ergens ('s nachts ofzo) voor langere tijd gaan stallen neem ik mijn rugzak mee voor de Abus. Klinkt overdreven maar ik moet sowieso een tas meenemen voor de bijbehorende ketting waarmee ik hem dus ook kan verankeren. :)
 
Goede vraag idd.. Ik heb een Abus Detecto gekocht en kwam er achteraf achter dat deze dus niet in de kont van mijn CBR past B| Binenkort koop ik dus een kleiner shijfremslot die ik hier wel in kwijt kan die ik voor korte gevallen gebruik. Mocht ik hem ergens ('s nachts ofzo) voor langere tijd gaan stallen neem ik mijn rugzak mee voor de Abus. Klinkt overdreven maar ik moet sowieso een tas meenemen voor de bijbehorende ketting waarmee ik hem dus ook kan verankeren. :)

Je kunt ook aan de zijkant van je motor ergens een "rekje" monteren
waar je het slot aan kunt hangen.
Zeker bij een remschijfslot is dat een prima oplossing.
 
Je kunt ook aan de zijkant van je motor ergens een "rekje" monteren
waar je het slot aan kunt hangen.
Zeker bij een remschijfslot is dat een prima oplossing.

Praktisch gezien is dat een prima oplossing. Het vereist echter wel de nodige handigheid, creativiteit, moeite en geld. Bovendien kun je je natuurlijk afvragen of het cosmetisch gezien de 'beste' oplossing is. Maargoed smaken verschillen. Ik ga voor een schijfremslotje á ~€50, in één keer klaar.
 
Praktisch gezien is dat een prima oplossing. Het vereist echter wel de nodige handigheid, creativiteit, moeite en geld. Bovendien kun je je natuurlijk afvragen of het cosmetisch gezien de 'beste' oplossing is. Maargoed smaken verschillen. Ik ga voor een schijfremslotje á ~€50, in één keer klaar.

Twee buisklemmen bij de bouwmarkt vandaan, stukkie metaal ertussen, paar boutjes en moeren.
Klaar is kees, voor hooguit 5 euro.
Kun je zo monteren dat je het nauwelijks ziet, en je steekt zo je slot erdoor.
 
Alvast bedank voor alle reaktie's *D geeft weer een goede kijk op diverse mogelijkheden.
De motor is er nog niet '( ziet nog steeds op een proefrit te wachten. Maar op dit moment ga ik voor de suzuki intruder m800 :Y dus moet ik nog even geduld hebben. 8-) groetjes smokiebike
 
die van mij gaat altijd op het schijfremslot, en als ie buiten zicht staat gaat ie ook aan een grote zware ketting :)

bij gebrek aan een betaalbare diefstalverzekering voor een motor in belgie maar 350 euro in sloten geinvesteerd -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan