slot topkoffer

Jan Steur

Rookie
6 jul 2017
2
0
Hoi allemaal,

Ik ben een nieuwkomer op het forum en rij op een Honda VFR1200x en heb een vraag over het slot mechanisme van de topkoffer. Zo'n aluminium Honda uitvoering.
Aan de achterkant van het slotje zit een mechanisme die de handel beweegt om af te sluiten.
Weet iemand waar dat los te koop is?
De Honda dealer beweert dat het nl niet los te koop is.
Dat is natuurlijk te gek voor woorden: een kapot onderdeeltje van enkele euro's zou je moeten verplichten een nieuwe koffer te moeten kopen van over de € 700,-- als je een afsluitbare uitvoering wilt hebben.
Volgens mij is de behuizing van het slot en de lip afgebroken, zie foto.

Ik ben benieuwd of iemand de oplossing weet.

M.vr.gr. jan S
full
 
Wat is er precies afgebroken?
Dan heb je diverse mogelijkheden..
Er zijn tegenwoordig lijmen en kitten die sterker zijn dan de materialen zelf, dus met beleid en geduld moet je zoiets ook kunnen lijmen...
Dan kun je de diameter nameten, en er zijn legio losse slotjes te koop die passen, en waar je een sluitbeugel aan kunt schroeven zodat het weer af te sluiten is...
Of je scoort een babipangang bromfietskoffertje op MP en gebruikt dat slotje...

Wij hebben net 250 kledingkastjes vervangen op het werk waarvan HR denk ik 100 reserveslotjes had liggen voor het geval iemand zijn sleutel kwijt was, die slotjes kosten geen drol
 
Volgens mij is er inderdaad iets afgebroken ja. Goede constatering.
 
Je dealer heeft gelijk, alleen het slot zelf is los na te bestellen. En daar schiet je niets mee op.
Ik zou zelf een aftermarket koffer kopen als mijn OEM Honda de geest geeft.

Overigens zijn alle 1200X rijders ondertussen wel HIER aangemeld
 
Mijn broer had eenzelfde probleem met een scooter topkoffer van Honda. Hij is goed geholpen bij www.motoroost.nl
Misschien hebben ze een oplossing voor je.
Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan