Slot

27 apr 2005
20
0
Deventer
Ik ben nog op zoek naar een paar goede sloten voor mijn motor. Ik wil een schijfremslot en kettingslot aanschaffen. Hebben jullie nog tips qua sloten?

Heb mijn motor nu nog beveiligd met sloten die oorspronkelijk van mijn scooter komen, dus dat is niet echt geweldig

:]
 
Met twee verschillende sloten is het moeilijker om deze open te breken. Vaak hebben dieven gereedschap bij zich voor bepaalde soorten sloten.
Met twee verschillende sloten maak je ze het dus al moeilijker. Ik kan mij voorstellen dat dit met merken net zo kan werken.

In promotor nr. 5 van 2004 heeft een test gestaan van 26 sloten, misschien heb je er iets aan.

Groetjes

B.

- Misschien kinderachtig om nog te vermelden, maar zorg dat je motor aan iets vast staan. Motoren worden ook nogwel eens in busjes geladen om ergens anders open gebroken te worden.
 
Heb zelf een ketting met een oog waar de ketting zelf doorheen gaat. Scheelt gewicht (en ruimte onder de buddy) terwijl je toch een goede lengte hebt om de motor vast te maken. Is overigens van Abus.
 
Heb zelf een ketting met een oog waar de ketting zelf doorheen gaat. Scheelt gewicht (en ruimte onder de buddy) terwijl je toch een goede lengte hebt om de motor vast te maken. Is overigens van Abus.


Ik heb een paar weken geleden ook dit slot van ABUS aangeschaft.
Ketting plus los schijfremslot .

Ik weet nog wel een goedkoop adresje , 120 euro.
 
Ik heb net de stalling verder beveiligd, sowieso zorgen dat ze niet binnen kunnen komen (grendels op de deur en een talie voor het raam (met veiligheidsglas waar je niet doorheen kunt kijken) van de garage). En daarna nog de motor vastleggen, ik heb het met een muur/vloeranker van Abus in de botenvloer en verder zo'n lusbare ketting met beugel van abus, die door het anker heen gaat en door het achterwiel. Verder wacht ik nog op m'n nieuwe Kryptonite slot. En ik heb alarm op de motor.
 
scootersloten als in beugel/vouwslot? zou ik echt geen nieuwe gaan kopen ;)
 
Deze

195609


Is erg prettig voor het dagelijkse gebruik en erg sterk. Bijkomend voordeel vind ik de sleutelhanger in de vorm van het slot zodat je die niet vergeet. (bergt tevens de sleutel op zodat die niet het stuur beschadigd)

Ik heb ook nog een U-beugel granit Xtreme (25 punten) maar die is erg groot en zwaar.

Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Nooit bezuinigen op sloten, taxi naar pliesieburo voor aangifte is duurder en gaat minder lang mee. :X
En liften die kant op duurt langer.

En als beste tip: gebruik ze. :? :]
 
Was laatst op de motorbeurs in Geleen, daar hadden ze overal van die sloten (al dan niet in combinatie met een ketting) met een alarm erin. Je hoefde ze maar aan te raken en ze te bewegen, en dan was het al raak :)

constant een enorme herrie aan die stand door al die nieuwsgierige mensen :)
 
Nooit bezuinigen op sloten, taxi naar pliesieburo voor aangifte is duurder en gaat minder lang mee. :X
En liften die kant op duurt langer.

En als beste tip: gebruik ze. :? :]


slot moet aan de eisen van de verzekering voldoen. of een slot goed of minder goed is maakt voor de diefstal preventie niet veel uit. enige wat telt is of er voldoende art sterren op zitten zodat de verzekering uitkeert.
 
Deze heb ik
58_12ks_dt.jpg

Voor ff snel voor de deur gebruik ik die beugel als schijfremslot, en voor langere tijd hang ik de ketting ook nog ergens aan vast.
125 euro bij safe. In een of andere franse test (die verschillende malen hier op het forum is genoemd) kwam uit dat beugelsloten toch het moeilijkste open te breken zijn.
edit: oja, wordt als setje verkocht en de ketting is 1m20.
 
dat van verschillende merken sloten zou moeilijker zijn is echt onzin,een slijptol gaat overal doorheen namelijk!!
 
dat van verschillende merken sloten zou moeilijker zijn is echt onzin,een slijptol gaat overal doorheen namelijk!!

Klopt, maar van Kryptonite is bekend dat een bepaald model met een pen is open te maken, als je een extra (ander!) slot hebt ondervang je dat weer.

Kan dus toch uitmaken.

Maar i.d.d. een slijptol doe je weinig tegen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan