Sloten van autodeuren

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Ik kwam vanmorgen bij mijn auto aan en WTF dacht ik..!!! :( :( :(
Mijn slot was bevroren. Ik met een stoomende kop naar huis toe, water aan de kook gezet en mee naar buiten genomen. Mijn sleuten in het water gedompeld, even laten opwarmen en in het slot. Na enkele keren proberen kwam er beweging in mijn slot. Natuurlijk blijft dit niet zo. Het bevriest meteen weer.. :( :(

Nu vraag ik mij eigenlijk af hoe jullie dit probleem oplossen. Ik ben op zoek naar een permanente oplossing. Een keer toepassen en geen opkijken meer naar, snappie..?? ;) ;)
Dus een galon anti-vries in mijn slot pleuren was mijn conclusie.
Ik ben geen motorvoertuigen technischie... ;) ;)
Dus weet ik niet of dit nadelige gevolgen heeft op mijn slot....!!!!

Ben natuurlijk niet de enige met een sleutel die al krom gebogen is door zo\'n bevroren slot. :) :)
 
?????

ik smeer sloten met grafiet poeder, rubbers inspuiten met siliconenspray,en heb zelden problemen.
 
Ik kwam vanmorgen bij mijn auto aan en WTF dacht ik..!!! :( :( :(
Mijn slot was bevroren. Ik met een stoomende kop naar huis toe, water aan de kook gezet en mee naar buiten genomen. Mijn sleuten in het water gedompeld, even laten opwarmen en in het slot. Na enkele keren proberen kwam er beweging in mijn slot. Natuurlijk blijft dit niet zo. Het bevriest meteen weer.. :( :(

Nu vraag ik mij eigenlijk af hoe jullie dit probleem oplossen. Ik ben op zoek naar een permanente oplossing. Een keer toepassen en geen opkijken meer naar, snappie..?? ;) ;)
Dus een galon anti-vries in mijn slot pleuren was mijn conclusie.
Ik ben geen motorvoertuigen technischie... ;) ;)
Dus weet ik niet of dit nadelige gevolgen heeft op mijn slot....!!!!

Ben natuurlijk niet de enige met een sleutel die al krom gebogen is door zo\'n bevroren slot. :) :)

nooit last van??? krijg altijd de deuren van m\'n motor open ;) ...

maar zou zoiets ook kunnen gebeuren met het contactslot van je motor?
 
nooit last van??? krijg altijd de deuren van m\'n motor open ;) ...

maar zou zoiets ook kunnen gebeuren met het contactslot van je motor?
Helaas: Ja... Als je motor niet droog staat & het slot minder goed gesmeerd is (vocht direct grip op het metaal), kan dit ook voorkomen op je motor...

Bij de auto trouwens nog nooit gehad... Wel op de scooter & dan helpt WD40 als voorzorgsmaatregel...

Twee dingen:
1. Noooooiit de sleutel opwarmen als je een startonderbreker in het contactslot hebt... Kan de transponder in de sleutel van kapot gaan & dan sta je dus nog...

2. Noooooooooooooooooooooooooooooiit heet water direct op het slot gieten... Heb je de volgende keer dat het koud is (wellicht al zodra je de deur weer op slot wilt doen) een groter klont ijs ervoor hangen...

Halfords had vorig jaar zo\'n ding om het slot te ontdooien... Dun ijzeren plaatje dat opwarmt... Zat ook een lampje in, voor 5 piek of zo...
Zullen ze heus nog wel hebben, denk ik... :)
 
hehe je bent niet de enige mijn slot wou ook niet open.
dacht er zelfs niet aan dat die bevroren zou zijn.
dus slot kapot gedraaid.
moet nieuwe in :( :( :(
 
Gelukkig nog NOOIT gehad, mijn motor staat altijd in de schuur, droog dus. Maar dat zal wel weer niks zeggen, omdat er een vochtigheidsgraad in de schuur zit.. :( :( :( |( |(
Hygrometertje hangen & je weet het... :)
Zolang je geen beslagen ruit hebt aan de binnenkant van de schuur (als er dus een ruit inzit), valt het wel mee...
Vochtvretertje plaatsen helpt anders ook heeeel goed... :)
 
Volgens een neef van mij wel... Had een Alfa-nieuw-maar-toch-lek... Kreeg op het werk deze tip & had daarna nog wel wat last van beslagen ruiten, maar toch veel minder... :)
 
je hebt toch gewoon van die antivriesspuitbusjes die je op het slot kan sprayen? wat helpt niet, als dat koud wordt bevriest het. Dat is dus water naar de zee dragen ;)
Gelukkig nooit last gehad van bevroren sloten, misschien wel omdat ik er 1x per jaar wat WD40 in spuit ? Wel last gehad dat m\'n deuren helemaal vastgevroren waren... dan moet je toch even hard, maar voorzichtig eraan trekken. ;)
 
Op Zondag 11 november 2001 15:02 had Skoezie de volgende sig:
[...]
2 wielen is voor debielen! Komt dat even mooi uit!
Skoezie kan niet kiezen :( Wil hij nou een GSX-R 600 / ZX6-R / FZR 600 R / R6 / Thundercat / CBR 600 ???
Zo, de keuze al aardig uitgedund...
Waarom een streep door de t-cat? Was toch eerst je favorietje?
CBR zal ook wel afvallen... is nog braver dan een ZX6R...
 
Laatst bewerkt:
Zo, de keuze al aardig uitgedund...
Waarom een streep door de t-cat? Was toch eerst je favorietje?
CBR zal ook wel afvallen... is nog braver dan een ZX6R...

Zal die CBR gelijk ff doorstrepen. Was ik vergeten |( . Ben eigenlijk al vanaf het moment dat ik ben begonnen met het hele motor gebeuren, fan van de GSX-R. Daar is later de R6 bij gekomen. Gewoon om de vette looks en de goede verhalen die ik oa hier op pik. Zal dus wel de GSX-R worden. Zijn tenminste beter betaalbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan