Sloten voor je motor

}) })


Goede ART 4 sloten, ketting, heb je al vanaf 45 euro. Merk Topline
Een art 4 muur / vloer anker 54 euro merk Topline
Het beste Art 4 muur / vloer anker ABUS 64 euro
ART 4 schijfremslot 25 euro (geen alarm) Xena

Het enige (momenteel) ART 5 slot is Kryptonite New York Legend 1515 voor 174 euro

:] *O*
 
Niet helemaal waar. ;)

De volgende sets komen op dit moment in aanmerking voor een ART 5 sterren:
- Merk: ABUS, type 58/140HBIII260 14KS 120 Loop
- Merk: ABUS, type 58/140HBIII310 14KS 120Loop
- Merk: Kryptonite, type New York Legend Chain 1515 (90 cm)
- Merk: Kryptonite, type New York Legend Chain 1515 (150 cm)
- Merk: ABUS, type 37RK/80 13MKS (140 cm)
- Merk: LUMA, type SOLIDO CHAIN PLUS (120 cm)
- Merk: LUMA, type SOLIDO CHAIN PLUS (170 cm)

De lijst zal binnenkort snel uitgebreid worden.

http://www.stichtingart.nl/nieuws.asp?id=11
 
}) })

Tja, ik zie het.
Is alweer nieuwere of toch meer info, ofschoon ik ook niet zo lang geleden de ART info gelezen had.

Zij (ART)"drijven" de boel op.
Bij KNMV, ANWB en AON worden geen ART 5 sloten ge-eist (vorige week).
Ook niet voor thuissituaties.

Heb een Kryptonite New York legend ART 5 en 2 Toplines ART 4 sloten een uurtje geleden besteld, met 3 ABUS WB 100 muurankers. En zo een Rottweiler als voorheen op de foto.
Bovendien slaapt mijn vrouw vanaf nu met de Rottweiler in de garage.
Samen met de Rottweiler toch een investering van ruim 1000 euro. De vrouw had ik gelukkig nog ergens liggen.

:] :W
 
Laatst bewerkt:
En ach, feit blijft, als je motor niet al te duur is HOEFT hij van de meeste verzekeringen niet eens op slot te staan. Ik heb hem alleen op slot staan om het ze niet al te makkelijk te maken. Ketting / grondanker slopen is toch net even wat meer werk dan de motor opbeuren en in een busje laden.

Voor mijn verzekering hoeft hij volgens mij alleen maar op het stuurslot te staan, zelfs dat zou wel eens achterwege kunnen blijven, maar dat weet ik niet zeker.

Het is eigenlijk maar een rare gedachtengang. 'Goedkope motoren' hoef je niet op slot te zetten, en met 'dure' motoren heeft het eigenlijk weinig zin, als ze die willen jatten lukt ze dat toch wel.
 
klopt, gewoon een (evt mijn) jawa red style kopen.
geen klap waard en lelijk dus niemand kijkt er naar om.
Wel. handelbaar, zuinig en betrouwbaar.
De foto past hier niet dus gewoon jawa red style googlen..
 
klopt, gewoon een (evt mijn) jawa red style kopen.
geen klap waard en lelijk dus niemand kijkt er naar om.
Wel. handelbaar, zuinig en betrouwbaar.
De foto past hier niet dus gewoon jawa red style googlen..
Mijn beveiliging is 'niet poetsen', geen hond die dat vieze ding wil, maar ik weet dat haar hart zo gezond is als de dag van de geboorte. :+ ;) 8-) :]
 
Ik zoek nog een goed schijfremslot, ART4, moet voor de verzekering..
Iemand nog goede tips?
 
op de markt een vers visje kopen, deze in een nylonkous aan je motor binden.. de tijd doet vanzelf z'n werk..
 
ik heb een luma escudo. Helaas vereist mijn verzekering dat mijn motor "buiten de deur" aan een aard of nagelvast object vast zit. Kettingslot dus vereist.
Ik heb gelukkig niet de verplichting om een alarm te installeren, die verplichting heb je ook bij diverse verzekeringen.

Het is heel simpel. Als het dievengilde je motor willen hebben, krijgen ze hem ook. Hoeveel advertenties ik hier op het forum al niet gezien heb van gestolen motoren met 2 (+) sloten met alarm erop.

GRoeten Falierke
 
Heb het daar ook gezegd, voor mij geen Trelock meer, baggersloten. Tot 2x toe een slot dat weigerde, het slot wilde gewoon NIET meer open, resultaat, we konden ze doorslijpen. Tuurlijk staan onze motoren buiten aan de ketting en tuurlijk heeft het slot daaronder te lijden, maar daar moeten ze toch tegen kunnen?

Geen idee hoe die sloten die er nu op staan zijn hoor. Ik vind ze overigens gevoelsmatig te licht overkomen voor een motor.
 
Weet iemand waar ik zo'n kettingslot kan halen waaraan je één of twee helmen kunt bevestigen op je bagagedrager en je buddy?

Ik bedoel zo'n dunne flexibele kabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan