Sloten voor je motor

flydraggs

Rookie
7 jul 2004
16
0
Houten
Heeft iemand een tip mbt sloten. Wat zijn goede merken. Kun je beter een hang/kettingslot of een schijfremslot nemen.

Ik houd me aanbevolen voor tips.

Thx
 
gewoon een goedgekeurd schijfremslotje kopen.
Deze kun je gemakkelijk meenemen.

Voor thuis misschien nog een haak in de muur en een zwaar slot om je motor aan te leggen. (of alarm op de garage *D )
 
Art gekeurde sloten;
http://www.stichtingart.nl/goedgekeurde%20sloten.php (www.stichtingart.nl/goedgekeurde%20sloten.php)
 
Als je de ruimte op je motor hebt voor een kettingslot, dan zou ik eerder voor deze gaan dan een schijfremslot.
Je kan je fiets dan ergens aan vast maken en bij een schijfremslot tillen ze hem zo een busje in.
Bij een schijfremslot vergeet dan geen kabeltje voor aan je stuur, want je vergeet hem een keer geheid....... ;(
 
Als je een hangslot koopt (is meestal het beste), koop dan één dat lang genoeg zodat je het aan de "vaste wereld" kan vastmaken (boom, paal,...).
 
staat volgens mij nergens op de site wat nou precies categorie 1 t/m 4 inhoud en wat de verschillen zijn.. :?
 
test is al van een tijdje geleden, maar toch wel nuttig denk ik

full
 
Heb er (naast m'n alarm) een ART goedgekeurd Kryptonite schijfslot én een Xena Lock op zitten (deze laatste is niet ART goedgekeurd, er is nu trouwens wel een ART goedgekeurd schijfslot). Naast dat die Xena Lock (naast mijn alarm) bij het bewegen van mijn motor af gaat, helpt ie me ook om mijn schijfsloten niet te vergeten :)
 
is nu trouwens wel een ART goedgekeurd schijfslot).
Abus 34 Strada MBT 3065 3
(Brake disc locks) Abus 37/60 HB 70 Granit Quick MBT 3023 4
Abus 39 MBT 3021 4
Abus Granit Extreme 69 MBT 3005 4
Abus 39 XXL MBT 3055 3
Abus 69 + 12 KS (80 tot 200 cm.) MBT 3083 4
Cyclelok Disc 30 MBT 3011 4
Cyclops Compact MBT 3003 4
Cyclops Compact III MBT 3052 4
Kryptonite EV Disk Lock MBT 3044 4
Kryptonite EV XL MBT 3025 4
Kryptonite NY Disc Lock MBT 3042 4
Luma Acces MBT 3038 4
Luma Solido Disk MBT 3007 4
Magnum Lock #3030 Magnum DL2 (13 mm) MBT 3095 3
Magnum Lock #3029 Magnum DL1 (11 mm) MBT 3096 2
OnGuard #5048 OnGuard Boxer (13 mm) MBT 3095 3
OnGuard #5047 OnGuard Boxer (11 mm) MBT 3096 2
Oxford Oxford Boss MBT 3039 4
Oxford Patriot MBT 3068 3
Oxford Stinger MBT 3091 2
Xenalock XN15 MBT 3089 4

genoeg lijkt mij :] (of kijk op de wedsite, adres staat in vorige post)
 
Heb onlangs een Xenalock aangeschaft. Combinatie schrijfremslot/kettingslot
In het slot zit bovendien een bewegings melder.
Werkt echt super goed. Vergeet echt nooit het slot eraf te halen. Zodra ik aan het stuur zit gaat het alarm af.

Ketting is alleen een beetje aan de zware kant 8-)
Ga je niet zo maar even mee een stukie wandelen.
 
hoe werken die Xenalocks eigenlijk, hoe zet je het alarm af, wat voor batterij zit er in en hoe lang werkt dat dan, en andere dingen die je er over kan vertellen.
lijk mij namelijk ook wel erg handig.
 
Xenalocks zien er uit als een massief blok met een gleuf erin. In deze gleuf gaat je remschijf.
In de gleuf zit een sensor gemonteerd die ziet of er wel of niet een remschijf/slot aanwezig is waarop het alarm is vastgezet (dit ivm scherpstellen alarm)
Preciese verdere werking weet ik ook niet helemaal.. weet wel dat ik tegenwoordig het slot met oordoppen al in van mijn remschijf afhaal..

Zodra hij beweging registreerd begint hij met aftellen (piepen)
Vervolgens krijg je een klere herrie om je kop.
Alarm gaat automatisch aan en uit als je hem op je schijfrem monteerd/ ervanaf haalt (moet je wel snel genoeg zijn ;) ).

Gaan knoopcel batterijen in (die dingen die ook in .. uhhh.. gehoorapperaten :? zitten)
Weet niet hoelang die batterijen blijven werken..
Bij mij zit het slot er van zondag tot vrijdag op. Doet het inmiddels 3 maanden.
Geen problemen gehad.
Heb wel horen zeggen dat de batterijen eerder opgaan indien het slot nat wordt.
Dat kan ik echter nog niet bevestigen.
 
In mijn Xena zitten 6 van die batterijtjes, denk dat ik ongeveer een maand of 8 met de bijgeleverde batterijtjes heb gedaan.
 
Nou... daar kan ik ff mee vooruit :)

Dank voor jullie reacties.

Schrijfremslot leek me handig vanwege z'n omvang maar als ik zo lees in hoeveel tijd (of liever hoe weinig tijd) je die open hebt geloof ik dat ik daar toch maar van af zie. Trouwens kettingen zijn blijkbaar niet veel beter... :?
Beugelsloten kunnen dan wel erg goed zijn, maar hoe neem je die in hemelsnaam mee als je geen tassen oid op je motor hebt zitten.
 
in de test van promotor komt naar voren dat er genoeg schijfremsloten zijn die langer dan 5 minuten weerstand bieden, dus das prima bevonden (was erg blij te zien dat die van mij ook >5 min kraaktijd had)

Maar ook die toch over de 60 euro waren en onder de 5 minuten kraaktijd hadden
 
En die test ging alleen over art goedgekeurde sloten met 4 sterren
Nou er vielen er een stel door de mand
Bijvoorbeeld geen sloten meer kopen met zo´n rond sleuteltje (heb ik dus)
Oxford was waardeloos Xena ook
 
Die xena-locks heb ik niets dan problemen mee :( (vele valse alarmen).Dit is mijn tweede nadat ik eerste had omgeruild.Tweede heeft een jaar goed gewerkt en weer van hetzelfde.
 
Hmm ik weet niet precies wat voor een slot ik heb, was een Abus kettingslot in ieder geval. zo rond de €180. Nu hoop ik niet dat het diegene uit die test is, ik ben verdomme dan langer bezig met het plaatsen van dat slot dan dat het duurt om het te kraken.

Wat ik bij mijn motor ook weer onhandig vind is dat er op het frame en de voorvork 2 ogen gemaakt zijn zodat je daar een hangslot tussen kan zetten, en dat je ook nog een apart stuurslot hebt. Maar voor dat stuurslot moet je dan je stuur de andere kant op zetten, zodat dat hangslot weer niet past :? :?
 
Wat ik bij mijn motor ook weer onhandig vind is dat er op het frame en de voorvork 2 ogen gemaakt zijn zodat je daar een hangslot tussen kan zetten, en dat je ook nog een apart stuurslot hebt. Maar voor dat stuurslot moet je dan je stuur de andere kant op zetten, zodat dat hangslot weer niet past :? :?
das lekker handig van de heren bedenkers |( , wat voor een motor is het eigenlijk??
 
Terug
Bovenaan Onderaan