Sloten

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Welke soort sloten gebruiken jullie? Ketting, U-slot, schakel, schijfrem of een combinatie hiervan?

Ik heb een Spy ball alarm erop zitten en nog een schijfremslotje (goedkoop van het Waterlooplein, want een vergelijkbare kost 250 piek bij de slotenboer of de dealer). Toch zet ik hem niet erg graag ergens neer, omdat ik me zorgen maak dat ie gejat word.

Wat kan ik er nog meer aan doen om hem vast te leggen, zodat ik me wat minder zorgen hoef te maken.
 
Cyclelock voor als hij ergens een tijdje moet staan (te log/zwaar om altijd mee te nemen, stuitert heen en weer in de koffer).

Schijfremslot (ABUS) voor regulier gebruik. Moet je wel opletten bij het wegrijden... |( (met een ander slot natuurlijk ook).
 
Ik heb een abus schijfremslot en denk er nog over om een ketting te kopen voor het vastleggen in de schuur.
 
Ik heb ook een cyclelo(c?)k. Zo een uit 6 delen. Het is inderdaad een groot ding maar tot nu toe heb ik hem gewoon onder de buddy overal mee naar toe kunnen nemen. No problem. Mijn verzekering eist ook een bepaald soort slot waaronder de mijne dus gelukkig ook valt.
 
Ik sprak zaterdag iemand die had net een slot gekocht (schijf voor) en toen hij het voor die zaak even paste kwam er een buitenlandse meneer op hem af en die zei: zeg meneer ik zou maar een ketting kopen voor het achterwiel want zo\'n ding heb ik er binnen 10min. af. Ik haal het wiel eruit ander wiel erin en dag motor!!
 
Welke dief neemt er 10 min voor het stelen van een motor?

Maakt volgens mij toch allemaal niet veel uit. ALs ze hem willen hebben is het een eitje. Met een motormover kunnen ze hem toch ook gewoon verplaatsen al zet je een slot voor en achter?
 
Is inderdaad wel slim, voorwieletje wisselen. Als je flink gas geeft me zo\'n slot, dan springt je schijfrem ook wel als er nog een slot op zit.

Hetzelfde met die stuursloten in auto\'s. Als je het stuurwiel met een simpele ijzerzaag binnen een minuut doorzaagd kun je dat hele slot eraf halen (zelfde geld voor schakelpook).

Valse veiligheid dus.
 
Dan doe je je schijfrem slot door je achtertandwiel ( samen met de ketting.) knappe dief die dan het wiel nog effe snel wisselt..
 
Ik gebruik altijd m\'n stuurslot, zelfs als ik even de supermarkt binnenren. Verder gebruik ik voor iets langer parkeren (>20 min. ofzo) een schijfremslot van Abus: klein (en dus handig om mee te nemen) en goedgekeurd. Voor het eventuele echt lange parkeerwerk, of op niet al te veilige plaasten heb ik ook nog een cyclelock.
 
Het beste tegen diefstal is om de motor ergens aan vast te maken. Probleem is dat het met het achterwiel niet goed lukt (ruimtegebrek), of je moet een langere ketting hebben.

En tegenwoordig heeft een alarm niet zoveel zin meer. Het wodt tijd dat de verzekeraars dat ook eens inzien.
 
maar hoe neem je zo\'n slot mee? Ik kan wel even een ketting kopen, maar de bergruimte van een R6 laat wel wat te wensen over. Er past net een gereedschapssetje, een schijfremslot en een busje kettingspray in en dan houd het wel een beetje op.

Een cyclelock zou nog net wel kunnen denk ik, maar die zijn weer niet zo goed hoorde ik.
 
Schijfremslot voor en, ligt aan waar ik \'m neerzet, een Abus Granit Extreme u-lock door achterwiel en achterbrug of ergens aan vastzetten.
Veel motoren hier worden trouwens gestolen door ze met een paar man in een busje te tillen, dus ergens aan vast zetten blijft het veiligst.
Beide sloten passen trouwens perfect onder m\'n zadel, dus altijd bij de hand.
 
Laatst bewerkt:
maar hoe neem je zo\'n slot mee? Ik kan wel even een ketting kopen, maar de bergruimte van een R6 laat wel wat te wensen over. Er past net een gereedschapssetje, een schijfremslot en een busje kettingspray in en dan houd het wel een beetje op.

Een cyclelock zou nog net wel kunnen denk ik, maar die zijn weer niet zo goed hoorde ik.

Cyclelok niet goed?!?! Dacht het dus ff wel!
Heb er vorige maand een gekocht. Dus heb nu 2 sloten op m\'n fiets. Een schijfremslot en een 6-armige cyclelok. (ja zonder c bij lock) :)

Het is inderdaad wel slim om een schijfremslot door je achtertandwiel te pleuren, dan kunnen ze idd moeilijk wiel verwisselen. Niet vergeten bij het wegrijden, anders lig je op je bek en heb je schade :)

En vergeet verder 1 ding niet : Als ze ECHT je motor willen helpen, dan kan je er nog 100 sloten omheen gooien, maar ze nemen \'m dan echt wel mee.
Maar dat heb ik geloof ik al eens vaker gezegd.
 
maar hoe neem je zo\'n slot mee? Ik kan wel even een ketting kopen, maar de bergruimte van een R6 laat wel wat te wensen over. Er past net een gereedschapssetje, een schijfremslot en een busje kettingspray in en dan houd het wel een beetje op.

Een cyclelock zou nog net wel kunnen denk ik, maar die zijn weer niet zo goed hoorde ik.


Zo jij neemt wel erg veel mee als je een stukje gaat toeren. Als je het busje kettingspray nu eens thuis laat liggen, (dat heb je toch niet nodig onder het rijden :9 ) pas het dan wel? Ik neem trouwens ook nooit een gereedschapsetje mee. Dat scheelt ook weer ruimte en gewicht. Bovendien ben ik niet technisch genoeg om er ook maar iets mee te kunnen doen mocht ik stil komen te staan.
 
Abus Granit City Chain en stuurslot.

Met de ketting kan ik de motor \'aan de wereld\' vastmaken en hij past onder het zadel.
 
Weet nog wel dat mijn neef met een vriend op Scheveningen 2 brommers vast hadden gelegd aan zo\'n fietsbeugel.

Brommers weg inclusief fietsbeugeltje :) .
 
het lijkt mij toch wel handig als ik een stuk (300 km) ga rijden en dan ergens blijf slapen dat ik \'s avonds nog even de ketting smeer. Het is zo\'n klein 3 keer te gebruiken, maar wel na te vullen busje. Sleutelsetje lijkt me ook wel handig, al is het maar om mijn zekeringen (zie eerder verhaal, ander topic) te vervangen of om even mijn ketting te spannen.

Ik ga binnenkort toch maar even naar het waterlooplein en dan gewoon passen of een ketting erin past.

Tevens zit mijn alarm ook in mijn buddy gebouwd, maar die neemt niet veel plaats in, maar is natuurlijk wel gevoelig. Een ketting die er een aantal keren tegen aan slaat zal niet al te best zijn.
 
het lijkt mij toch wel handig als ik een stuk (300 km) ga rijden en dan ergens blijf slapen dat ik \'s avonds nog even de ketting smeer

Scott-oiler monteren, word je ketting continue gesmeerd! Bij mijn Fazer heb ik trouwens onder m\'n buddy gewoon een kofferbak, zo ruim is dat ;) !
 
Scott-oiler monteren, word je ketting continue gesmeerd! Bij mijn Fazer heb ik trouwens onder m\'n buddy gewoon een kofferbak, zo ruim is dat ;) !

Ja dat was ik dus vergeten te vertellen, als je moeite hebt met een Cyclelok mee te nemen, in een Fazer600 (vast ook 1000) passen volgens mij wel 5 cyclelok-sloten !!!! Wat een ruimte !!
Daarom ook een mooie reden om dat als volgende motor te gebruiken. Ik heb wel eens de cyclelok in m\'n rugtas, maaruh als je flikkert en op het slot terecht komt, denk dat je dan een gebroken rug eraan overhoud. Zo zwaar zijn die krengen :(

Reminds me.. ik heb m\'n cyclelok bij m\'n vriendin laten liggen....
 
ik heb een schijfrem slot en een cyclelok die neem ik mee in het tasje dat er bij zit ,ik heb het met tyrips vast gezet aan een van de handgrepen voor de passagier
 
Mijn cyclolok past gewoon onder me duozadel, samen met sleutelset en busje ketting spray, en de ruimte onder mijn buddyzadel is de helft kleiner door andere achterlichten, en nog past het allemaal op die R1. Goed he.

Wel of geen nieuwe R1???????
Wel of geen nieuwe R1???????
Wel of geen nieuwe R1???????
Wel of geen nieuwe R1???????
Wel of geen nieuwe R1???????
Wel of geen nieuwe R1???????
Wel of geen nieuwe R1???????
Wel of geen nieuwe R1???????
 
Cyclelok... Erg zwaar, maar werkt goed & past vaak ook nog... Heb een 6- armige, een schijfremslot, het standaard gereedschapsetje + uitbreidinkje & mini-busje (100ml) kettingspray...

En met wat moeite passen er dan ook nog 3 zakjes krenten/ rozijnen onder de buddy van m\'n ZX-zesje... :)
 
Volgens mij is de truuk van sloten hetzelfde als bij die stuursloten en versnellingspook sloten van auto\'s ... zorg dat jouw vehikel minder aantrekkelijk is dan het vehikel dat ernaast staat, want dat pakken ze die en laten de jouwe staan :] .

Verder blijft het zo (zoals hier al vaker gezegd is) als ze hem echt willen .... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan