Sloten

Wooly Bully

Die hard MF'er
17 mrt 2008
444
19
France, (dep.47)
Ik moet eerdaags eens gaan shoppen voor een nieuw slot.

Wie heeft er ervaring met handigheid en/of kwaliteit van de diversen sloten??

En dan: ketting of kabel of beugel of beugel met ketting etc etc.??

Rijd vanaf zaterdag op een naked bike zonder koffers en tassen
dus moet t ook allemaal wel ergens kwijt kunnen.

Laat maar horen die ervaringen...
 
Ik moet ook ooit nog eens een kettingslot halen, maar het is zo onhandig.

Maar dan zou ik voornamelijk naar de lengte van het slot kijken (misschien dat ie in je buddy past?) en uiteraard moet ie ART 4 gekeurd zijn.

Mijn schijfremslot is dat wel.

Ik zorg in ieder geval dat het voor de verzekering voldoende is. Als ze willen jatten ze je motor toch wel.
 
Bekijk dit even, en ga dan maar nadenken hoeveel geld je wil uitgeven aan bijv. een art.**** slot.



Slot is nooit verkeerd en kan zeker helpen, maar voor de echte criminelen stelt het niet veel voor. Dus koop nooit het duurste van het duurste, goed is goed.
 
Bekijk dit even, en ga dan maar nadenken hoeveel geld je wil uitgeven aan bijv. een art.**** slot.



Slot is nooit verkeerd en kan zeker helpen, maar voor de echte criminelen stelt het niet veel voor. Dus koop nooit het duurste van het duurste, goed is goed.

Was ook op zoek naar dat filmpje... Heb in het verleden ook 120 euro uitgegeven aan een slot. Als ik weet dat 't goed genoeg is voor de verzekering dan ben ik klaar hoor. Open maken "ze" 'm toch wel! :(
 
Ik gebruik eigenlijk altijd mijn stuurslot en een ketting slot waarmee ik hem indien mogelijk mee ergens aan vast maak... Dan vind ik het ook wel weer leuk geweest, zoals hierboven al genoemd, als ze hem willen jatten ben je hem toch kwijt, dan is het zonde dat ze ook nog eens 300 euro aan sloten verknippen
 
Wat de meeste mensen hebben: Schijfremslot, liefst ART4 natuurlijk, kan eventueel uitmaken voor je verzekering (let daar op!)
Om hem vast te zetten een ketting....ook ART 4 natuurlijk.
Ik heb zelf abus spul, maar heel veel maakt het niet uit.
Als je motor aan iets vast zit, kunnen ze hem niet zo 1 2 3 optillen en meenemen, maar profs houd je toch niet tegen.
 
Een schijfremslot of een beugelslot is het meest praktisch om mee te nemen.
Zo'n beugelslot biedt wel meer veiligheid als een schijfremslot mits je de motor ergens aan vast kunt zetten. Met een paar man is zo'n motor nu eenmaal snel opgetild.
Bij gebruik van een schijfremslot kunnen ze ook gewoon de schijf losdraaien...... Je rijdt dan zo weg, mits je maar niet aan de voorrem komt, zo zijn al heel wat fietsen gejat.

Ik heb zelf een ART4 ketting en dito slot, maar die ketting is inderdaad een ellende om mee te slepen. Doe ik alleen als de motor op een onveilige plek moet staan. Voordeel is dan wel weer dat je 'm een stuk makkelijker aan een paal oid. vast zet.

Ik had eerst zo'n staafjesslot, ik geloof Cyclelock. Hartstikke praktisch en toch de voordelen van een ketting. Maar helaas, is geen ART4.
 
Laatst bewerkt:
Kijk bij een schijfremslot wel eerst of die ook op de schijf past. Ik had eerst een Abus Granit en die past dus niet. Nu een Oxford Boss. Prima ding. Hang 'm altijd aan de achterschijf. En ik heb ook een GSX1400.
 
Een schijfrem slot met ingebouwde bewegingssensor en 110dB alarm is wat ik gebruik. Ik stal hem meestal op plaatsen waar altijd wel mensen in de buurt zijn, dus dan valt het wel op als er ineens een alarm afgaat. Niet dat er daadwerkelijk op gereageerd wordt, maar schrikt wel af. Het is overigens een Xena XN10...
 
de lidl had laatst een goed schijfremslot in de aanbieding :X

Schijfremslot is het handigst vind ik qua meenemen en bevestigen.
Een beugelslot is schijnbaar het moeilijkste open te breken (wellicht iets voor thuis dan).
 
Schijfremslotje; 't is alleen om te voorkomen dat mensen ermee aan de wandel gaan (geintje, hij staat in de weg oid) ... iemand die hem perse mee wil nemen doet dat toch wel (zie bovenstaand filmpje)... en Centraal Beheer is zo realistisch om geen eisen te stellen aan sloten en stalling.
 
Schijfremslotje; 't is alleen om te voorkomen dat mensen ermee aan de wandel gaan (geintje, hij staat in de weg oid) ... iemand die hem perse mee wil nemen doet dat toch wel (zie bovenstaand filmpje)... en Centraal Beheer is zo realistisch om geen eisen te stellen aan sloten en stalling.
Bij motoren tot een bepaald bedrag, neem ik aan. Zelfde geldt voor Winterthur.

@TS: gebruik de zoekfunctie eens ;)
 
Nee, gewoon: geen eisen. Heb 't nog speciaal nagevraagd.

Nogal dom vind ik.

Als je eist dat een motor op slot gezet moet worden, en hij wordt gestolen heb je 2 opties.
Hij stond op slot en is toch gestolen -> uitkeren.
Hij stond niet op slot en is toch gestolen -> niet uitkeren.

Als mensen dan even uit gemakszucht oid de motor even niet op slot zetten en hij is weg, houdt de verzekeringsmaatschappij dat geld in z'n zak.

Of er zit een ander addertje onder het gras.
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant: hoe bewijs je dat je motor op slot stond, hoe bewijzen zij dat het niet zo was? En dan nog blijkt ieder slot binnen enkele seconden open te zijn... dus wat is de zin van een slot nog, t.o.v. diefstal.
 
Aan de andere kant: hoe bewijs je dat je motor op slot stond, hoe bewijzen zij dat het niet zo was? En dan nog blijkt ieder slot binnen enkele seconden open te zijn... dus wat is de zin van een slot nog, t.o.v. diefstal.

Een kwestie van gelegenheidsdieven demotiveren. En dat voorkomt al een groot aantal diefstallen.

Zelfde als met diefstal uit auto's. Zet een bestelbus in een drukke straat in Den Haag met een verborgen camera en je wil niet weten hoeveel mensen even voelen of 'ie toevallig open is...

Een dief die een motor wil hebben neemt hem zelfs uit een garage vastgezet aan de grond met een auto ervoor nog wel mee :)
 
Aan de andere kant: hoe bewijs je dat je motor op slot stond, hoe bewijzen zij dat het niet zo was? En dan nog blijkt ieder slot binnen enkele seconden open te zijn... dus wat is de zin van een slot nog, t.o.v. diefstal.
als je motor gejat wordt fiets je vlug naar je dealer voor een goedgekeurd slot
kun je alsnog 2 sleuteltjes aan de verzekering laten zien :)
 
Een schijfremslot of een beugelslot is het meest praktisch om mee te nemen.
Zo'n beugelslot biedt wel meer veiligheid als een schijfremslot mits je de motor ergens aan vast kunt zetten. Met een paar man is zo'n motor nu eenmaal snel opgetild.
Bij gebruik van een schijfremslot kunnen ze ook gewoon de schijf losdraaien...... Je rijdt dan zo weg, mits je maar niet aan de voorrem komt, zo zijn al heel wat fietsen gejat.

De schijf zit toch nog om de as van het wiel...
Hoe rij je dan gewoon weg...?

Grtzz...
 
De schijf zit toch nog om de as van het wiel...
Hoe rij je dan gewoon weg...?

Grtzz...

Simpel door die 5 imbusboutjes er uit te draaien, je schijf ligt dan los van het wiel. Om er ver mee te gaan rijden lijkt me niet verstandig, maar om 'm ff een straat verderop in een busje te zetten ...... En mensen die het type betonschaar bij zich hebben zoals in dat filmpje gebruikt wordt hebben meestal ook wel een busje waar je wat in kan vervoeren.

2qajl0n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant: hoe bewijs je dat je motor op slot stond, hoe bewijzen zij dat het niet zo was?

Ja.. maar dan ga je frauderen, dan kun je het ook nog lucraftief maken, en 'm zelf "stelen" of "al" je dure accessoires meeverzekeren.

En dan nog blijkt ieder slot binnen enkele seconden open te zijn... dus wat is de zin van een slot nog, t.o.v. diefstal.

Dat had ik dus uitgelegd.
 
Haal dan effe je voorwiel eruit en laat de imbusboutjes vollopen met soldeertin. Wordt deze jattruck toch weer iets lastiger en laten ze JOU bike staan en gaan naar de volgende.

De Kale

Simpel door die 5 imbusboutjes er uit te draaien, je schijf ligt dan los van het wiel. Om er een ver mee te gaan rijden lijkt me het niet verstandig, maar om 'm ff een straat verderop in een busje te zetten ......

[http://i31.tinypic.com/2qajl0n.jpg (afbeelding)]
 
Om er alleen maar mee om de hoek te lopen en hem dan in een busje te laden, lijkt het me nogal overdreven om die schijfremboutjes los te gaan zitten draaien.
Zet dan gewoon het voorwiel op zo'n plankje wat je bij de bouwmarkt voor €5,00 kan kopen voorrem inknijpen en hup de hoek om.
Het beste is ergens aan vast zetten, en een alarm is natuurlijk ook een vervelend opstakel voor dat soort eikels.
 
ben zaterdag middag een abus granit detecto 8000 + ketting wezen halen

200 eurotjes,
maar ja voor het idee dat je toch maar wat hebt om het dievengilde ff 30sec bezig te houden

vind t geloof ik wel makkelijk dat de ketting in het schrijfrem slot mee op slot gaat.

alleen het schrijfslot is al goed voor de verzekering en met de ketting kan je m een keer aan een paal iod kwijt als de situatie daarom vraagt.

pikant detail is wel: schijfslot alleen past wel op voorschijf,

met de ketting erin krijg ik m niet om de voorschijf en moet ie om de achter remschijf....
de gsx1400 heeft nogal ruim bemeten remschijfjes voor, dus....

tja en als gezegt als ze m echt willen hebben nemen ze alles mee.
bij ons in zeeland valt t gelukkig nog wel mee allemaal, maar hij gaat thuis in de tuin toch wel ff aan een grondanker die in t beton ligt :-)
en dan zet ik de motor aan die kant op de zijstandaard, zodat ik zelf al amper bij het slot kan en er dus overheen moet hangen of helemaal onderlangs moet pielen.

als die *#@%*&-lijers m dan mee willen nemen zullen er mee bezig zijn ook :-)

als dus bedankt voor de reacties mensen -->> tot het volgende onderwerp
 
ben zaterdag middag een abus granit detecto 8000 + ketting wezen halen

200 eurotjes,
maar ja voor het idee dat je toch maar wat hebt om het dievengilde ff 30sec bezig te houden

vind t geloof ik wel makkelijk dat de ketting in het schrijfrem slot mee op slot gaat.

alleen het schrijfslot is al goed voor de verzekering en met de ketting kan je m een keer aan een paal iod kwijt als de situatie daarom vraagt.

pikant detail is wel: schijfslot alleen past wel op voorschijf,

met de ketting erin krijg ik m niet om de voorschijf en moet ie om de achter remschijf....
de gsx1400 heeft nogal ruim bemeten remschijfjes voor, dus....

tja en als gezegt als ze m echt willen hebben nemen ze alles mee.
bij ons in zeeland valt t gelukkig nog wel mee allemaal, maar hij gaat thuis in de tuin toch wel ff aan een grondanker die in t beton ligt :-)
en dan zet ik de motor aan die kant op de zijstandaard, zodat ik zelf al amper bij het slot kan en er dus overheen moet hangen of helemaal onderlangs moet pielen.

als die *#@%*&-lijers m dan mee willen nemen zullen er mee bezig zijn ook :-)

als dus bedankt voor de reacties mensen -->> tot het volgende onderwerp

idd wel pikant ja :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan