sloten

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
(als in "slot", niet in "sloot")

Ik ging een abus slot kopen voor mijn gs500, had eerst het slot van de gixxer gepast, en dat paste. Kom ik thuis met het slot, past het niet. Blijkt dat het oude slot, dat ook pas een paar maanden oud is, wel op de gs500 past, en het nieuwe niet. Dat is net eentiende millimeter dikker of zo. Is niet erg, want het nieuwe past dan weer wel op de gixxer, maar het blijft vreemd dat je twee schijnbaar identieke sloten hebt, en ze zijn toch verschillend. Ik vraag me dan af of het verschil komt doordat een nieuwe serie net iets anders is, of dat de spreiding in de gemaakte sloten zo groot is dat sommige dikker zijn dan andere.
 
Schijfremslot neem ik aan. Die as wordt gewoon van een stalen staaf gezaagd, zal geen speling zijn in het zelfde type slot.
Als je zeker weet dat het wel het zelfde type is, hebben ze het mogelijk aangepast ivm betere veiligheid, nieuwe staalleverancier of mogelijk om productie goedkoper te maken als hun andere sloten ook deze maat gebruiken.
Als het toch wel vervelend is, kan je de klantenservice eens proberen, mogelijk kan je je slot nog wel ruilen hierdoor.
 
Het verschil komt door de dikte van de sloten die van de gixxer is net eentiende milimeter dikker, daarom past het niet op een gs500
 
Weet je zeker dat er niets tussen zit? Zo ging ik ook sukkelen met mn R6 en bleek dat zo n ring van de remschijf er tussen zat :')
 
QUOXmY
 
Weet je zeker dat er niets tussen zit? Zo ging ik ook sukkelen met mn R6 en bleek dat zo n ring van de remschijf er tussen zat :')

Twee schijnbaar identieke sloten, ik probeer ze na elkaar op de remschijf te zetten, en de ene gaat wel en de andere niet. En er zit maar drie maanden tussen dat ik ze heb gekocht. En ik heb het meerdere keren geprobeerd, op verschillende gaten in de schijf. Wat ik nu bedenk is dat de zwarte verf misschien te hard is om er doorheen te drukken, en dat bij dat andere slot de verf er meer af is. Maar dat zou dan een rare verflaag zijn.

Ik hoef het niet te ruilen, want zoals ik al zei, dat nieuwe slot past wel op mijn gixxer. Ik vond het alleen raar.
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik ook, Abus Sledg. Mijne is alleen rood, die zijn sneller :Y

Niet bepaald de goedkoopste met 120euro..maar zie ook zo niet in hoe het kan dat daar speling in zit.

Voor de mensen hier die een schijfremslot gewend zijn: dit ding werkt totaal anders..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan