Slotje op reclame voor commerciële sites?

Joshua-R1150RT

MF veteraan
8 dec 2003
1.485
4
Leeuwarden
Dat viel me dus zonet op.
Een mede MF'er poste een linkje naar zijn eigen homepage. Die was commercieel van opzet. Nou is het verwijt van spammen snel gemaakt, maar ik weet niet of dat in alle gevallen wel opgaat.
Ik mis bijv. zowel op het forum als op motorfreaks.nl een aparte afdeling met links naar commerciële sites. Nou komt er soms een topic voorbij met links naar online shops, maar dat bedoel ik niet.
En ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat een homepage iets heel anders is dan mensen die een financieel belang hebben bij het bezoeken van een site, dus dat behoeft 2 verschillende "topics". Ik zou zeggen, maak daar een aparte topic/ afdeling/ whatever voor.
Laat de eigenaar van de commerciële site daar zijn linkjes/ acties/ whatever plaatsen.... en vraag daar, zeg 40€ per jaar voor of zo. Mede MF'ers kunnen dan meteen daar hun ervaringen met een bep. site posten, en er eventueel een cijfer voor geven. Zodat andere MF'ers op hun ervaringen af kunnen gaan.
De eigenaar van die site kan dan op zijn beurt MF'ers (betalende leden) een extra korting geven van zo'n 10-15 procent.
Nou ja, anyway, ik brainstorm maar wat, maar ik denk niet dat commercie altijd geweerd moet worden.

:Z
 
leuk idee, maar.. :P

Stel nou we doen zoiets met een soort van abo, mensen betalen wat, krijgen zo'n topic en daar kan gereageerd worden. En dan post er iemand dat het ergens veel goedkoper te krijgen is, of de service is slecht of.. vul maar aan. Wij krijgen dan weer een boze abo houder op ons dak die vindt dat die reactie verwijderd moet worden en dan? Moet je dan censuur gaan plegen om de eigenaar tevreden te houden?

Dan is het imo slimmer om gewoon iets met een banner te doen ;)
 
leuk idee, maar.. :P

Stel nou we doen zoiets met een soort van abo, mensen betalen wat, krijgen zo'n topic en daar kan gereageerd worden. En dan post er iemand dat het ergens veel goedkoper te krijgen is,.....[b/]

..En dat is dus net de bedoeling, klanten van een site (wij dus) kunnen hun ervaringen doorgeven. Dat gebeurt in Real Life ook, mond op mond reclame... blabla site sucks want zus en zo.


of de service is slecht of....

Precies, soms is de service waardeloos, soms ook niet. Als een site écht de moeite waard is, dan blijft 'ie jarenlang bestaan en krijgt die ook over het algemeen goede waarderingen.... is mijn ervaring. Je zult altijd slechte en goede ervaringen hebben met dat soort sites, maar het gaat om het gemiddelde, en de algemene indruk. Zijn die gasten er voor de quick buck, of hebben ze hart voor de zaak.

vul maar aan. Wij krijgen dan weer een boze abo houder op ons dak die vindt dat die reactie verwijderd moet worden en dan? Moet je dan censuur gaan plegen om de eigenaar tevreden te houden?

Nee, MF is niet verantwoordelijk voor de reacties van kopers. Soms reageert een shop op slechte reacties (dan lees je zoiets van: "reactie van de eigenaar; blablabla, klant dit en klant dat"). Ook shops met een goede reputatie krijgen soms een slechte reactie, maar dat zal uiteindelijk niet opwegen tegen de vele goede reacties.... als ze hun best doen.

Dan is het imo slimmer om gewoon iets met een banner te doen ;)

Dat is precies wat het is, een banner, en dat is IMO hetzelfde als huis aan huis reclame, de meesten zien het en doen er niets mee. Een afdeling met links naar commerciële sites is *van* en *door* de leden, en zegt dus ook meer is mijn idee...
 
Gewoon het net op.
Shit genoeg te vinden.

Technolab moet er niets van hebben op een(onze) forum |(
Op een gegeven moment kom je het in elk topic tegen(bla al bla>>>moet je daar ff kijken >>>>nee joch niet doen is een $%@$$^$$$ zaak persoon)

Lekker buiten de deur houden die zooi.................. :)
 
precies, 1000 mensen, 1000 meningen.

en een spammetje van een trouw MFfer kan er best tussendoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan