Slovenië, Bosnië-Herzegovina, Kroatië 2021

Mooie rit om naar uit te kijken inderdaad, dat kunnen we allemaal wel gebruiken in deze tijd! Wat trekt je aan deze regio? (Ik ben zelf nog nooit in die hoek van Europa geweest)
 
Eigenlijk het onbekende trekt me aan. Zo zijn er vast meer. Schotland, Engeland klinkt misschien niet spannend maar daar zou ik ook nog eens willen rond rijden. De Oostenrijkse en Franse Alpen ben ik regelmatig geweest net als Dolomieten, Spaanse en Franse kant van de Pyreneeën, Corsica, Andorra. Dus nu eens wat anders.
 
Ja hoor, besluit genomen. Eind augustus begin september 2021 Slovenië Bosnië-Herzegovina en Kroatië. Moet natuurlijk wel doorgang vinden ivm met corona. Maar ja, als je geen plannen maakt heb je ook niets om naar uit te kijken.
20210108_202049.jpg
 
Komende zomer 14 landen waaronder de hele Balkan, 31 dagen en 9500 km. Start begin augustus in de hoop dat dit door kan gaan.
 
Ik zou dan ook door Montenegro gaan als je daar toch in de buurt bent. Dat is zeker weten de moeite waard.
Ik ben er september vorig jaar geweest. Slovenie en Bosnie was toen alleen doorreis toegestaan, maar ben daar vroegere motorvakanties wel geweest. Van die landen vond ik Montenegro het mooiste qua natuur
 
Montenegro staat ook op onze lijst, ik werk regelmatig met vluchtelingen die destijds uit die gebieden naar Nederland zij gekomen, veel goed nieuws vernomen, wel opletten met slechte wegen.
 
Deze keer niet zelf bedacht, maar een keer georganiseerd. Wie gaat er mee?
Zal geen linkje toevoegen of reclame maken. Weet niet of dat hier gewenst is......
 
3 jaar geleden daar gereden.. werden toen wel een paar keer door de politie aangehouden.
Reden in de bossen vlak langs de grens met Bosnië, op een trail die bekend stond voor MTB..
Dat er plots 2 " gekken " op motoren reden , was maar raar en vroeg om controle ;)
 

Bijlagen

  • verb003.jpg
    verb003.jpg
    247,9 KB · Weergaven: 37
Ik heb voor Augustus vakantie aangevraagd, ben van plan als idd corona versoepelingen komen richting griekenland te rijden, al de landen tussendoor geen snelweg, langs de kust van Croatie door Montenegro en Servie omheen Kosovo dus, en door Macedonie...
 
Weten jullie al welke wegen jullie gaan rijden?
Ik wil in augustus ook naar Kroatië maar vind het vooral moeilijk om de juiste wegen te vinden om te rijden.
Het mooiste vind ik om de kustweg richting het zuiden af te rijden, en eventueel vanuit daar uitstapjes landinwaarts te maken. Het binnenland van Kroatië vind ik persoonlijk niet veel aan, heel veel van hetzelfde. Ook Istrië heb je met de motor eigenlijk niks te zoeken.

Hier ook nog genoeg tips:
Onderwerp 'In juni door De Balkan, tips en tricks gezocht!'
In juni door De Balkan, tips en tricks gezocht!
 
Hoi Rob,
Ik zie dat jij hetzelfde wilt gaan doen als wij
,al zal onze reis in Kroatië eindigen, maar verder zal het aardig vergelijkbaar zijn qua aandoen van landen.
het moeilijkste echter vind ik het uitstippelen van de route, dit vooral omdat ik natuurlijk de juweeltjes niet wil overslaan.
heb jij al het een en ander uitgestippeld en zo ja zou je dat willen delen?
dan kan ik misschien hierop weer verder gaan zoeken voor mezelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan