slowdown irritaties

Motoguzziman

Die hard MF'er
19 aug 2011
429
1
Leeuwarden
Zijn er meer mensen die zich storen aan de slowdownbordjes midden op straat?

Ik begrijp heel goed dat mensen niet willen dat er mensen met een noodgang door hun straat rijden. De oranje slowdown poppetjes zijn een prima reminder dat je op spelende kinderen moet letten maar ik zie steeds vaker deze poppetjes in mijn woonwijk midden op de rijbaan staan! het liefst links en rechts 1 als een soort wegversmalling.

Vanmiddag ben ik uit mijn koekblik gestapt op zo'n geel mannetje aan de kant te zetten tot groot ongenoegen van de eigenaar van de plastic vriend. Nou kan ik me daar nou niet direkt heel druk over maken maar ik vraag me af wie er nu in zn recht staat. Mag je zomaar dingen op straat plaatsen om je eigen wegversmalling te maken?

Graag jullie mening.
 
Officieel mag dit niet natuurlijk, het is niet hun grond maar van de gemeente.
Maar hooguit als je het meldt dat ze gevraagd wordt het weg te halen, wat misschien voor een week of iets dergelijks volhoudt voordat ze het weer zullen plaatsen.

Tsja je doet er dus niets aan, het blijft jammer dat mensen het idee hebben dat hun meer waard zijn en hun eigen regels willen toe brengen, laat je kind gewoon niet op straat spelen en het probleem is ook opgelost, maar het is altijd een ander natuurlijk.
 
Hmm ze staan hier ook en dan soort van schuin naar de weg, maar niet als een wegversmalling. Geloof niet dat dat is toegestaan, om die poppetjes als een geïmproviseerde wegversmalling te gebruiken.

Maar ik zou ook niet uitstappen om zon ding aan de kant te zetten, lekker laten gaan.

Aan de andere kant is het effectief nu van zon ding langs de weg tegenwoordig ook 0, want ik ga er niet minder hard door rijden o.i.d. En dan bedoel ik niet dat ik overal asociaal hard rij maar zo hard als de situatie toestaat.
 
Laatst bewerkt:
verkeersmaatje_1704338a.jpg
 
klotepoppetjes stonden hier ook midden op straat in de wijk :(
niemand rijd hier harder dan stapvoets door de vele kinderen :N
met de 4x4 gewoon aan de kant gereden. })

staan er nu nog maar wel op de stoep :Y :Y
 
Eigen rechtertje spelen als burgertje om zo je zin door te drijven vind ik not done..

Dan moet je die koekblikken net zo goed aanpakken maar nee, aangezien die stumpers zelf vaak autorijden :')

Oftewel, wil je echt als gemeente wat aan veiligheid doen, alle respect. Als je als burgertje alles naar je eigen straatje wil zetten, opzouten...
 
Als ze aan de kant van de weg staan ok...

Maar zo midden op de weg? Zou ik niet kunnen weerstaan om een trap te verkopen })

of zijn ze erg zwaar of staan ze vast? geen idee eigenlijk
 
:) heb ik ook al aan gedacht. Gewoon overheen rijden maar aan de andere kant ging dat me net wat te ver. Ik probeer het netjes op te lossen. Als die dingen op gemeentegrond staat mag ik ze misschien ook wel gewoon meenemen en naar de vuilstort brengen..
 
prettig op te weten dat in ieder geval meer mensen dit aso vinden.. Wat ik er misschien even bij moet vertellen is dat ik in een wijk woon die je best wel heel netjes mag noemen. Geen gevaarlijke buurt voor kinderen dus. nog geen 200 meter van mijn huis is een enorme speelplaats met allemaal klimtoestellen en een zandbak. Het probleem hier is alleen dat ouders dan hun kindje misschien even weg moeten bregen en er wellicht bij moeten blijven... Dan kun je je kinderen blijkbaar beter op de rijbaan laten spelen met een plastic poppetje als bescherming. Ik mocht van mijn moeder vroeger alleen maar spelen op de stoep..
 
Ik vraag mij af wat er gebeurt als je in het donker tegen zo'n ding aan rijdt als die op de weg staat, kun je dan iemand aansprakelijk stellen voor de schade?
 
Ik heb al een dikke kras van zo'n vlaggetje op mn auto.. Maar ik denk dat ik ze daar dan weer niet aansprakelijk voor kan stellen. Ik rij immers tegen een stilstaand object aan.
 
Met de bedrijfswagen zou ik ze om rijden, en dan stoppen om te kijken
wie er boos word... *O*

natuurlijk alleen als ze als onrechtmatige wegversmalling worden
gebruikt...
 
Koppeling in en wat gas bij ''om de kinderen te waarschuwen''. Staan er de volgende keer bordjes of het wat stiller mag _O-
 
klotepoppetjes stonden hier ook midden op straat in de wijk :(
niemand rijd hier harder dan stapvoets door de vele kinderen :N
met de 4x4 gewoon aan de kant gereden. })

staan er nu nog maar wel op de stoep :Y :Y
Ik vind die dingen ook vrij stom, maar dat vind ik echt ASO..
 
:W
Volgens mij mag je ze alleen "aan de kant" zetten van de weg als er ook daadwerkelijk kinderen aan het spelen zijn, dus niet midden op de weg en niet permanent.

Heb ik wel eens ergens gelezen.....
 
Ik rij er niet echt langzamer door.. naar mijn inziens redelijk nutteloze gevallen. Maar in ieder geval beter dan de knipperende snelheidsborden (u rijdt 49 :) - of u rijdt 53 :( ), daar geef ik altijd gas
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan