Sluit de wegen af voor dat tuig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
8.386
14.445
Screenshot_20200702-091332.png




Als er wegen dichtgaan voor motoren omdat er niet gehandhaafd wordt op het deel van motorrijdend Nederland dat zich niet gedraagt, verbied dan ook de wielrenners maar. Toch?
Discriminatie, daar doen we niet aan in Nederland. Toch?

;-)
 
Laatst bewerkt:
Ach, dit is een eindeloze discussie, zoals alle discussies over minderheden of groepjes die worden veracht.

Een kleine groep verpest het voor de grote massa die zich wél netjes gedraagt.
Als wielrenner ben ik netjes, fietspad, belletje, gewoon remmen als er een ouder iemand voor je rijd.
Sociaal weggedrag kom je een heel eind mee.
Niet meer kijken naar je gemiddelde, maar gewoon lekker rijden.
Niet letten op hoe hard je uitlaat kan, maar gewoon lekker rijden.
Ach...
 
Ach, dit is een eindeloze discussie, zoals alle discussies over minderheden of groepjes die worden veracht.

Een kleine groep verpest het voor de grote massa die zich wél netjes gedraagt.
Als wielrenner ben ik netjes, fietspad, belletje, gewoon remmen als er een ouder iemand voor je rijd.
Sociaal weggedrag kom je een heel eind mee.
Niet meer kijken naar je gemiddelde, maar gewoon lekker rijden.
Niet letten op hoe hard je uitlaat kan, maar gewoon lekker rijden.
Ach...
Houd aub je uitlaat dicht tijdens t fietsen
 
Hmm,wielrenners zijn in deze regio nog heiliger dan de Paus,staat zelfs met grote borden aangegeven als je de gemeentes
binnenrijd dat het wielergemeentes zijn ,ze hangen nog liever iedere motorrijder op dan dat ze ook maar iets verzinnen
wat anti wielrenner is.
 
de negatieve toon hier ontduikend:

ik ken wielrenners die zich evengoed als wij ergeren aan het asogedrag van andere weggebruikers, én de klagers in de media die het voor zowel de wielrenners als ons verzieken.
heb onlangs deze slogan gehoord: een aso blijft een aso, of die nu op een motor, racefiets of in een auto zit...
het is nogal hypocriet dat men afgeeft op een bepaalde groep(en) verkeersdeelnemers, terwijl men er niks van zegt als ze zelf over de schreef gaan.

voorbeeld:
iemand die ingeblikt een ander aan de kant drukt, word door de klagers een verkeershufter genoemd (bla bla bla, die verkeershufters altijd! etc.)
je hoort ze dan niet klagen om wegafsluitingen voor ´ de automobilisten´....
maar als diezelfde gast z'n blik parkeert, en met de motor/racefiets t zelfde gedrag vertoont, spreken die klagers niet meer over verkeershufters, maar motorrijders/wielrenners...

overigens kan ik het initiatief van die wielrenner uit dat bericht wel waarderen.
de MAG is momenteel met soortgelijke initiatieven bezig.
dus... i.p.v. af te geven op dijkzeikerds, zeurkousen of vul zelf maar in, zou het handiger zijn om dergelijke initiatieven te steunen, zodat de mensen
ook de andere kant te zien krijgen, en het geschreeuw van het negatieve kamp niet langer solo de boventoon voert...

die lui beweren dat de goede, defensief rijdende motorrijders in de minderheid zijn....
in dat geval stel ik voor hen op de weg (en eventueel waar dat op een normale manier kan op de dijken) te laten zien dat ze ongelijk hebben...

just my two cents

Lonewulf
 
Gewoon niet in groepen van 40 man over rotondes knallen waar je op een fietspad hoort.
Gewoon netjes zijn.
Werkt in het hele leven best goed.
 
Toen ik het topic opende dacht ik dat het zou gaan over motoren met open uitlaten.
 
Het probleem met veel recreatieve wielrenners is dat ze zichzelf veel te serieus nemen, ze gebruiken zelfs doping.
Vergelijk het met motorrijders: ook daar zijn het de nepperds die overlast veroorzaken.
 
Hmm 🤔 motorrijders zijn blijkbaar irritant op dijkweggetjes, wielrenners ook, maar automobilisten zijn daar engeltjes.
Automobilisten zijn blijkbaar irritant op snelwegen. Motorrijders en wielrenners zijn daar engeltjes.

Zullen we gaan eisen dat er per afgesloten dijk voor motoren een snelweg wordt afgesloten voor auto's? :+
 
Niet direct vervelende bezigheden.
Wel een actieve politiek om in NL minder mensen te krijgen.

Stimuleren om te vertrekken, de deur volledig dicht houden voor instromers.
1 kind (max) politiek. 1e kind (beetje) kinderbijslag, bij 2 kinderen is NUL en bij 3 of meer kinderen is boete.

Als we doorgaan zoals het nu gaat dan zitten we in de toekomst met 50 miljoen op deze postzegel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan