Sluiting gehad in mijn Accu

Bushdr

Rookie
13 jul 2001
4
0
Intruder vs 700 eigenaar. Help!!! ik heb sluiting in mijn accu gehad was zeer heftig isolatie min draad smolt zelfs, rest van de bedrading was niets aan te zien,na een nieuwe accu wel stroom maar als ik wil starten niets. Kan iemand mij vertellen waar het mischien in kan zitten. :?
 
Tijdens de kortsluiting zijn mijn zekeringen heel gebleven, licht en dergelijke doen het gewoon. Alleen wat me is opgevallen dat voor de kortsluiting als ik mijn contact omdraaide hoorde ik altijd een soort
klikje net of er wat ingeschakeld werd. Nu blijft alles dood.
 
Tja wel leuk om uit te zoeken ja.
Trouwens wel gek die sluiting he, zal toch wel een oorzaak voor zijn denk ik..
Maar om dit te vinden zul je misschien toch wel een handboek met schema's van de bedrading nodig hebben.
Denk zelf dat misschien een of ander relay door is gebrand(vanwege die klik) en deze is misschien doorgebrand omdat er ergens sluiting zit.
Dus controleer de starmotor eens zou ik zeggen, maar dan nog vind ik het een beetje gek dat de zekeringen nog heel zijn.
Ik kan je niet echt verder helpen ben ik bang voor, misschien een ander forum bezoeker?
Of naar de dealer, maar die kosten behoorlijk wat geld..dus probeer een schema te krijgen en dan meten maar.
Succes.
 
Over je startrelais zit ook nog een zekering...van 30A

gewoon de draad volgen (rode) en dan kom je automatische bij je relais.
wel raar hoor...kortsluiting..en dat het zo gesmolten heeft.

Suc6
 
Motor terug van reperateur, bleek de nieuwe varta accu aangeschaft op 11-07 rot te zijn. Accu terug gebracht naar winkel geld terug gehad.
Desalnietemin kosten fl 370-. Geld van accu terug gehad fl 150-. Nieuwe accu bij motorzaak fl 190-. Probeer uurloon te verhalen bij varta fl 180-.
Maar me motor rijdt weer als een tierelier. Bij deze nog bedankt voor de tips
BUSHDR
 
Terug
Bovenaan Onderaan