sluiting in de electr. install. van mijn 1000 3c

Laffie

MF veteraan
29 mei 2001
1.562
0
Dommelen
Mensen,

Ik heb jullie verteld van mijn electr. problemen met mijn Laverda.
Na veel zoeken, praten, zuchten, steunen, kreunen heb ik eindelijk iets gevonden.

Inmiddels heb ik weer 50 km probleemloss gereden...yes..!!
Ik heb eens met Gijs van Dijk gepraat, Gijs de Laverdagoero...!!!
Die vertelde mij dat ik eens naar de schakelaar aan de gashandle moest kijken. Het gebeurde wel eens dat de uitgaande kabels van die schakelaar wilden doorschuren.
Ik die schakelaar opengemaakt maar geen uitgaande kabels doorgeschuurd..!!Ik zag wel iets anders....in die schakelaar werden enkele draden door een V-vormig plaatje op hun plaats gedrukt. Eén draad werd dusdanig aangedrukt dat de isolatie al behoorlijk was beschadigd. Ik heb, d.m.v. een Ohm-meter geprobeerd of ik een harde sluiting kon constateren maar dat is me niet gelukt. Dus een echte sluiting heb ik nog steeds niet gevonden. Ik heb dat plaatje met krimpkous ingepakt en alles weer netjes gemonteerd.

In eerste instantie ben ik in de buurt gaan rijden, maar het machien gaf geen krimp. De dag er op ben ik met hem naar het werk gereden en alles liep perfect. Vandaag ook weer naar E'hoven getuft en ook nu weer ging het goed...dus misschien is het opgelost.
Maar of ik nu al naar de Ardennen durf te tuffen.......
 
Het enige wat je kan doen is gewoon rondrijden, zo hebben mijn vader en ik regelmatig stilgestaan met ons probleem.
 
Het enige wat je kan doen is gewoon rondrijden, zo hebben mijn vader en ik regelmatig stilgestaan met ons probleem.


Klopt wel kerel, maar toch...
Het zou verrekkes lullig zijn als ik ergens in België staat ( waar ik nog al eens vertoef..!)en hij vertoont weer die fout..!!
Het vertrouwen is er niet meer, dat zal hij weer moeten terug verdienen.
 
Ik denk toch een keer als je tidj hebt je boom loshalen en bekijken.

Is dit hetzelfde als de OBT toer zekeringen probleem ?

Maar bij je schakelaar lijkt me ook niet onwaarschijnlijk wat je gevonden hebt.
Kijk ook in je andere schakelaar of daar hetzelfde is.
 
Ehmmm...Niels...d'r zit een beessie op je wang ;)
Schakelaarsluiting kan heel goed,ik heb me ook ooit eens rotgezocht naar een sluiting die in de schakelaar bleek te zitten.
Vandaar ook dat ik,als ik weer eens een brikkie op de kop heb getikt,ik altijd de bekabeling opnieuw doortrek en domme stuurschakelaars (klein/grootlicht,dodemansknop,knippers) erafsmurf.
 
Als probleem blijft terug komen zal je toch eens alles moeten losgooien en gaan meggeren. Dan weet je zo welke isolatie slecht is.


Dat Gijs het niet "even" vond voor je is mij een echt raadsel. :?

...trouwens ...dat er ook Laverda's bestaan die problemen geven vind ik ongelofelijk :P
 
Van die halfbakken storingen kan je idd knap gestoord worden!
Ooit heb ik hier gepost dat mijn koplampje wel wat zwakjes is.
Het bleek dat die dingen nooit echt de felheidsprijs verdiend hadden.
Ik dacht dus dat het dan wel zo zou horen, totdat ik stomtoevallig 14 dgn terug (op zoek naar andere onheilsoorzaken)ontdekte dat er een halfgare draadbreuk zat, doordat ik een warm plekje voelde in de draad.
Meette ik met een weerstandsding dus nix van.....

Hopelijk is je probleem over doordat je de verdachte plek ingepakt hebt / extra beschermd hebt.
 
Klopt wel kerel, maar toch...
Het zou verrekkes lullig zijn als ik ergens in België staat ( waar ik nog al eens vertoef..!)en hij vertoont weer die fout..!!
Het vertrouwen is er niet meer, dat zal hij weer moeten terug verdienen.
Als je in belgie staat mag je altijd hier een goei belgisch pintje komen drinken en mijn garage gebruiken :P
Enigste manier blijft spijtig genoeg testen met de nodige sleutel momenten naast de baan , 1 keer voorgehad in de brusselse spits , natuurlijk tussen 2 autos die ik juist had voorbijgestoken tussen het linkse en de middenste rijstrook |(
 
Ik denk toch een keer als je tidj hebt je boom loshalen en bekijken.

Is dit hetzelfde als de OBT toer zekeringen probleem ?

Maar bij je schakelaar lijkt me ook niet onwaarschijnlijk wat je gevonden hebt.
Kijk ook in je andere schakelaar of daar hetzelfde is.

Yep, hetzelfde als OBT zekering probleem!!!

Je wil niet weten wat ik allemaal los heb gehad......
De gehele draadboom heeft eruit gelegen. Ik heb wel enkele punten gevonden waarvan ik dacht dat dat wel eens problemen kon geven.

Alle verbindingen worden in de koplamp gemaakt. Het was me daar een dringen geblazen, de achterkant van de koplampfitting drukte met geweld tegen de draden. Die heb ik dus als eerste op een andere manier geordend, zodanig dat de lampfitting meer ruimte kreeg.

Toen ik die schakelaar los had en dat aandrukplaatje zag heb ik natuurlijk ook meteen de schakelaar op de linkerstuurhelft opengemaakt. Die zag er echter goed uit.

Nee, ik geloof dat ik het probleem heb opgelost....maar eh, wat nou precies de oorzaak was :? :?
Toch een beetje onbevredigend dat ik niet de vinger op de preciese oorzaak heb kunnen leggen.
 
Als je in belgie staat mag je altijd hier een goei belgisch pintje komen drinken en mijn garage gebruiken :P
Enigste manier blijft spijtig genoeg testen met de nodige sleutel momenten naast de baan , 1 keer voorgehad in de brusselse spits , natuurlijk tussen 2 autos die ik juist had voorbijgestoken tussen het linkse en de middenste rijstrook |(

Teken even uit hoe ik moet rijden dan kom ik even aanwippen, nemen we gezamelijk een lekker 'bruine pater'!!!
Lijkt je dat niks...??
 
Als probleem blijft terug komen zal je toch eens alles moeten losgooien en gaan meggeren. Dan weet je zo welke isolatie slecht is.


Dat Gijs het niet "even" vond voor je is mij een echt raadsel. :?

...trouwens ...dat er ook Laverda's bestaan die problemen geven vind ik ongelofelijk :P

Ik had de motor op een aanhangwagen geladen. Gijs moest mijn carbs synchroniseren en terloops hadden we het over die sluiting. Ik had hem geen opdracht gegeven om die sluiting op te lossen. Toen kwam hij met dat idee over die schakelaar.
Dus Gijs treft ABSOLUUT geen blaam, laten we daar duidelijk over zijn!!!!!!!!!!!!!!!
 
Even een vervolg....

Inmiddels heb ik er weer 300km op zitten en nog steeds heeft hij geen krimp gegeven.
Ik begin er weer in te geloven....yes..!!
 
Dan lijkt het probleem toch verholpen :) . Ik zou die reparatie met krimpkous loshalen en iets stevigers voor zoeken wat wel goed slijtvast is (3 lagen krimpkous ofzo :+ ).
 
Dan lijkt het probleem toch verholpen :) . Ik zou die reparatie met krimpkous loshalen en iets stevigers voor zoeken wat wel goed slijtvast is (3 lagen krimpkous ofzo :+ ).
PVC kabelhoes wat er eigenlijk om hoort te zitten, maar dan nieuwe die nog sterk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan