Sluitringen Pilot Screw en id carburateur Yamaha FZS600 1998

jazzper23

Die hard MF'er
11 aug 2019
263
51
Ik heb nieuwe sluitringen (metalen ringetje tussen o-ring en de veer) voor de Pilot Screw van de Mikuni carberateurs van mijn Yamaha FZS600 uit 1998 nodig. Weet iemand of die ergens te koop zijn? Ik heb het in een scooterwinkel bij mij in de buurt gevraagd en die dacht dat ze een speciale (niet metrische) maat hebben en dan met name de dikte. Ik heb ze zo goed als mogelijk opgemeten:

– Buitendiameter: 5mm
– Binnendiameter: 3mm
– (rand is 1mm dik)

Ik weet niet precies wat voor model carb het is en of de originele er nog in zit. Er staan wat nummers op, maar ik kan het niet goed vinden via google. Dat wil zeggen ik vind wel carbs maar weet niet zeker of het dezelfde zijn.
Op de zijkant: 5DM1 (model code van de motor) 00 en daaronder K826
Links van de jets: R1
Aan de zijkant: 2 met daaronder 10

IMG_20190925_144739.jpg
IMG_20190925_144723.jpg
IMG_20190925_144802.jpg



In de gebruikershandleiding die ik van internet gedownload heb staat:
Type/quantity BSR 33/4
Manufacturer: Mikuni
(ik weet niet of het de originele carbs zijn die er nu in zitten)

Verder vroeg ik mij af of het goed is/kwaad kan om de:
– diaphgram
– veren die tussen de carbs zitten
– choke plunger assembly
met wat wd40 in te smeren.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je al o-ringen gevonden hebt.
Heb even gezocht, maar voor jouw fiets worden nog geen complete setje viton o-ringen gemaakt.
Als de fietsen uit mijn v4 verzameling carb problemen hebben, gaan ze ook volledig uit elkaar en alle rubbertjes worden vervangen door viton rubber, goed bestand tegen ethtanol. Setjes komen uit Thailand.
Voor veel Honda"s, o.a. NC30 en RC30. Maar ook andere merken.
Bekijk bijlage 1434905Bekijk bijlage 1434908Bekijk bijlage 1434909

Heb net een carb CBR400R voorzien van viton rubber. Nu goed bestand tegen de als maar slechter wordende benzine.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10 (pagina 81 en 82).



Zal de plaatjes van Honda even opmeten, denk haast wel dat ze hetzelfde zijn.

@edit: ze zijn 5mm x 3.17mm

Bedankt voor het opzoeken! Koop je die online of in Thailand? Over een maandje vlieg ik naar Bangkok dus als je een goed adres in Thailand hebt ...
 
Gisteren heb ik een ritje van 30 km gemaakt en hij rijdt beter dan voordat ik begon met sleutelen :)

Het is me niet gelukt om de juiste maat sluitringen te vinden. Uitboren lukte niet, ik heb met een tangetje de diameter iets groter kunnen maken.

Bedankt voor alle hulp! Ik weet niet of het gelukt was zonder de hulp die ik hier heb gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan