Slurpende voorvork...?

Mish

MF veteraan
Donateur
2 dec 2007
2.358
125
vinkeveen
De voorvork van de Honda Dylan is eerder door een forumlid aangehaald. Bij het wegrijden lijtk de voorvork iets te bonken. Het is alsof de kunststof kuip het geluid versterkt. Na enige tijd lijkt dit geluid weer te verdwijnen. destijds even bekeken, maar niks kunnen vinden.

Vandaag even van de middenbok gehaald en de voorvork even in geduwd. Met het induwen hoor ik niks opvallend. Met het uitgaan van de voorvork wel: een soort slurpend geluid.

Even de werkplaatshandboek bekeken. Het zou misschien de olie kunnen zijn. Te weinig of olie van slechte kwaliteit. Kan ik het niveau van de olie alleen controleren door de poten los te halen? Of zijn er nog andere oorzaken mogelijk?

De voorvork lekt overigens niet. Of dit komt omdat er geen olie in zit? Dat weet ik niet..

Thanks,
Michel
 
hoi mish

sorry voor de niet reaktie over het dylan onderhoudsboek (druk druk druk)
mijn dylan heeft dit ook , niet in ernstige mate maar heb hiervoor al het balhooft gestelt en vervolgens was het verdwenen
en vandaag ook de oliekeringen van de vork ontvangen (deze lekken een klein beetje)
kortweg volgende week groot onderhoud ,K&N luchtfilter van een bmw inbouwen ,keringen van de voorvork vervangen ,en busjes en lagers van de achterophanging vervangen , en de rest van het normale onderhoud en we kunnen weer kilometers vreten met een grote glimlach

grts peter :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan