sm achterband / velg probleempje

wouterktm

MF veteraan
15 mei 2007
1.202
0
de lutte
hoi

ik heb een probleempiegie

ik heb een sm achtervelg met een band 170 60 17
nou wil ik een pre cut bandje :9~
de maat die er het dichtst bij komt is 165 50 17
vooral over de breedte maat maak ik me een beetje zorgen.

gaat dit passen?
 
Als een 170 past, dan past een 165 echt wel. !
Hij zal ietsie pietsie minder rond staan. Maar dat valt bijna niet op.
50 is de hoogte. motor zal theoretisch iets lager staan. Ook hier merk je niets van.

Je kan hem dus gerust kopen.

Ik rij al 15 jaar wegraces en twee jaar supermoto wedstrijden, dus ik weet waar ik over praat.

Gr. B.
 
Als een 170 past, dan past een 165 echt wel. !
Hij zal ietsie pietsie minder rond staan. Maar dat valt bijna niet op.
50 is de hoogte. motor zal theoretisch iets lager staan. Ook hier merk je niets van.

Je kan hem dus gerust kopen.

Ik rij al 15 jaar wegraces en twee jaar supermoto wedstrijden, dus ik weet waar ik over praat.

Gr. B.

hoogte zal 3mm schelen, dat merk je echt niet...

en van 170 naar 165 merk je nog minder.

die maat klopt ook niet altijd met wat je echt zou meten.
goldspeed 160 loopt niet tegen mijn ketting aan, de michelin slick wel.
 
bedankt voor je reactie...

ik ga m nu nog bestellen... })
full
 
4,25" past een 170 denk ik niet echt op

dus moet het 5" of 5.5" zijn.
 
Laatst bewerkt:
hoogte zal 3mm schelen, dat merk je echt niet...

en van 170 naar 165 merk je nog minder.

die maat klopt ook niet altijd met wat je echt zou meten.
goldspeed 160 loopt niet tegen mijn ketting aan, de michelin slick wel.

dan hoop ik voor m'n eigen SM dat de goldspeed 165 ook echt niet veel groter is dan 165.
zo te horen iig niet zo erg als michelin

michelin elders ook gehoord dat een 160 band>> 167mm in praktijk was :X
 
maar is een band met een klein beetje moeite zelf te monteren?
ik kan natuurlijk niet naar een motorzaak gaan met een bandje om mn schouder ...