sm achterband / velg probleempje

wouterktm

MF veteraan
15 mei 2007
1.202
0
de lutte
hoi

ik heb een probleempiegie

ik heb een sm achtervelg met een band 170 60 17
nou wil ik een pre cut bandje :9~
de maat die er het dichtst bij komt is 165 50 17
vooral over de breedte maat maak ik me een beetje zorgen.

gaat dit passen?
 
Als een 170 past, dan past een 165 echt wel. !
Hij zal ietsie pietsie minder rond staan. Maar dat valt bijna niet op.
50 is de hoogte. motor zal theoretisch iets lager staan. Ook hier merk je niets van.

Je kan hem dus gerust kopen.

Ik rij al 15 jaar wegraces en twee jaar supermoto wedstrijden, dus ik weet waar ik over praat.

Gr. B.
 
Als een 170 past, dan past een 165 echt wel. !
Hij zal ietsie pietsie minder rond staan. Maar dat valt bijna niet op.
50 is de hoogte. motor zal theoretisch iets lager staan. Ook hier merk je niets van.

Je kan hem dus gerust kopen.

Ik rij al 15 jaar wegraces en twee jaar supermoto wedstrijden, dus ik weet waar ik over praat.

Gr. B.

hoogte zal 3mm schelen, dat merk je echt niet...

en van 170 naar 165 merk je nog minder.

die maat klopt ook niet altijd met wat je echt zou meten.
goldspeed 160 loopt niet tegen mijn ketting aan, de michelin slick wel.
 
bedankt voor je reactie...

ik ga m nu nog bestellen... })
full
 
4,25" past een 170 denk ik niet echt op

dus moet het 5" of 5.5" zijn.
 
Laatst bewerkt:
hoogte zal 3mm schelen, dat merk je echt niet...

en van 170 naar 165 merk je nog minder.

die maat klopt ook niet altijd met wat je echt zou meten.
goldspeed 160 loopt niet tegen mijn ketting aan, de michelin slick wel.

dan hoop ik voor m'n eigen SM dat de goldspeed 165 ook echt niet veel groter is dan 165.
zo te horen iig niet zo erg als michelin

michelin elders ook gehoord dat een 160 band>> 167mm in praktijk was :X
 
maar is een band met een klein beetje moeite zelf te monteren?
ik kan natuurlijk niet naar een motorzaak gaan met een bandje om mn schouder ...
 
maar is een band met een klein beetje moeite zelf te monteren?
ik kan natuurlijk niet naar een motorzaak gaan met een bandje om mn schouder ...

Ja hoor, vooral maxxis is er erg makkelijk op te leggen. Het eraf halen is meestal de kunst. Dat kan je met een eenvoudig banden demontage apparaat doen maar ik ken ook mensen die doen het met een bats. Klinkt lomp maar als je deze tegen de velg houd op de wang van de band en je gaat er even flink op staan druk je de band van je velg af. Wel zorgen dat je velg vlak op een paar houten klossen ligt.
 
Ja hoor, vooral maxxis is er erg makkelijk op te leggen. Het eraf halen is meestal de kunst. Dat kan je met een eenvoudig banden demontage apparaat doen maar ik ken ook mensen die doen het met een bats. Klinkt lomp maar als je deze tegen de velg houd op de wang van de band en je gaat er even flink op staan druk je de band van je velg af. Wel zorgen dat je velg vlak op een paar houten klossen ligt.

k kan er natuurlijk ook even doorheen zagen om hem er af te halen.
ik heb zo n fein machine. moet lukken denk ik
 
Je zaagt echt niet zo even door een band heen ! :N Probeer het maar eens bij een fietsband. Gaat moeilijk, maar een motorband gaat 100x zo moeilijk. :( :(

Gewoon even naar een bandenboer is de beste manier. Beschadig je ook je velgen niet.

Suc6.

Burgess
 
eraf zagen :N :N :N
Zo mol je je velg wel.
Koop dan zo'n ding
full


72 euries bij Bon
 
Laatst bewerkt:
Je zaagt echt niet zo even door een band heen ! :N Probeer het maar eens bij een fietsband. Gaat moeilijk, maar een motorband gaat 100x zo moeilijk. :( :(

Gewoon even naar een bandenboer is de beste manier. Beschadig je ook je velgen niet.

Suc6.

Burgess

kijk even op www.fein.nl.
super fijne machine.
ik ben er al mee door 3 lagen dakleer met daaronder underlayment gegaan.
zonder enige moeite.
ik zal het in ieder geval morgen even proberen...
 
Om even terug te komen op het bandje (maxxis precut)

De 165 maat is de circuitversie van deze band, deze heeft niet de streepjes aan de zijkant. Opzich moet het geen probleem zijn deze band op een 5- 5.5 velg te leggen. Ik ben zelf iig zeer tevreden over dit bandje!
 
wat ik gelezen heb is dat er ook een straat legale is met 165 maat.
ik zal het voor de ckerheid nog even na kijken
 
Cocq,



Je hebt deze band ook in 165/50-17, dit moet geen probleem zijn op jouw velg. De 165 Pre-cut kost ook € 135,-.



Voor het monteren en balanceren reken ik € 10,- per los aangeleverd wiel, kom je op de motor dan reken ik € 25,- per wiel.



Met vriendelijke groet,

www.MotorMike.nl




dit mailtje heb ik gekregen van motormike.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan