SM en enduro

rjclauwers

Rookie
3 feb 2015
1
0
Nederweert
Beste allen

Mijn naam is Ruud en ik ben nieuw op het forum. Na het topic gelezen te hebben van Paulus de Crosskabouter, zou ik toch nog wat info aan jullie willen vragen. Ik ben momenteel bezig om mijn motorrijbewijs te halen en wil daarna heel graag een motor gaan kopen. Nu wil ik graag weten wat de ik het beste kan aanschaffen? Het word sowieso een tweedehands want rijk ben ik niet. Heb een tijd op de crossbaan gereden met Kawa 250kx van 2001, en kan zelf wel het een en ander qua onderhoud. (Olie, remmen,koppeling) Nu ben ik van plan een 4takt te kopen en mijn keuze valt op een Yamaha Wr450 of een Ktm 450 of zwaarder vanaf 2007. Mijn bedoeling is een SM te kopen waar enduro onderdelen bij zitten, zal merendeels over het asfalt rijden maar wil ook zo nu en dan off road gaan. Wat raden jullie aan? Heb gelezen dat Ktm's van 2009 nog wat kinderziektes hebben ivm nieuwe motor.
 
KTM's 2009 kinderziektes vallen zat mee.
Je bent handig, dan kan je de modificaties makkelijk zelf doen, kost nog geen 100 euro aan onderdelen meen ik. Heb zelf 530 gehad, heerlijk ding, ook fijn voor SM. Men roept altijd dat het "te zwaar" is voor de crossbaan maar heb er nog nooit last van gehad. Misschien ben ik wel iets sneller op een 250/350, maar wereldkampioen word ik toch niet! Koppel vind ik heerlijk, dus laat mij lekker op een "zwaar" hok zitten.
Nu overstap gemaakt naar Husaberg 501 (sinds afgelopen maart) en nog steeds geen spijt :N

Volgende wordt gewoon weer een 500 :Y

Ik zou persoonlijk voor een 500 enduro gaan met SM wielen erbij, is net anderom. Volgens mij krijgt de bak dan net ff minder op zn flikker omdat achterwiel doorspint en dus niet continu maximum koppel vol te verwerken krijgt.
Desnoods gewoon enduro kopen en zelf op zoek gaan naar wielen :Y
 
Heb n mooie staan als je een goede sm zoekt.. Wil er eigenlijk niet vanaf perse maar voor n goede prijs is alles te koop. Alles werkt en is zgan! Pmmetje bij evt intresse..
 
Terug
Bovenaan Onderaan