SM kopen of toch niet?

Leon_G

Die hard MF'er
29 mei 2006
301
0
Badhoevedorp
Binnenkort ga ik voor me rijbewijs. :]
Nu zit ik alleen te twijfelen over de motor die ik wil kopen.
Me liefde gaat uit richting een 640/660 LC4. Deze zal te duur voor mij zijn, me budget ligt om en nabij 3000,-. Dat word dus een andere Sm. Nu hoor ik alleen van verschillende kanten dat het nadeel van een SM is dat er veel meer onderhoud bij komt kijken dan b.v. een CBR600 o.i.d.
Ook zou het totaal niet handig zijn om ermee op vakantie te gaan. Nu wil ik jullie mening hierover en graag een beetje objectief.
Ik heb b.v. de keus uit een cbr600 uit '94 of een SM uit '98. Allebei zelfde prijsklasse, waar zouden jullie dan voor kiezen en waarom?
 
Even de search gebruiken, er zijn al een aantal topics waarin de voor en nadelen van een sm tegen een ss staan.
 
Een 1 cilinder heeft relatief gezien inderdaad meer onderhoud dan een 4 cilinder.
Op vakantie gaan met een SM lijkt me geen aanrader maar daar is ie dan ook niet echt voor bedoelt...
Mijn keus gaat zowiezo uit naar de SM maar ik denk niet dat ik in deze rubriek de enige zal zijn... ;)
 
Hallo, het gaat erom wat je ermee wilt doen.

De CBR brengt je overal en een heel degelijke motorfiets.

De SM is puur voor de fun, je kunt er heel veel lol mee hebben in een verloren uurtje en je bent alles even kwijt

full
 
op vakantie gaan met een sm is me best meegevallen eigenlijk... tijdje terug met de cr naar de ardennen geweest, was erg goed te doen :)

in totaal 1500km gereden in een weekje
 
Als je toch een SM wil, en weinig onderhoud. Kies dan voor iets japans bijv suzuki DR400Z of een yamaha XT660X. wil je iets extreemer dan bijv een yamaha WR450F en die dan op SM wielen zetten.
Met een SM heb je meer fun dan een SS. Maar die gaat dan wel weer veel harder.
Ik kom zelf van een yamaha R6 en heb geen spijt van de aanschaf van mijn SM.

gr, Look.
 
Ja zo'n SM wil ik ook voor de fun, lijkt mij gewoon erg leuk om op te rijden. In principe gebruik ik de bike voor naar me school te rijden. 7km heen en 7km terug. Ik zit nog 5 jaar daaraan vast. Ik ben ook niet te beroerd om me motor goed te onderhouden, maar zolang het maar niet te hoog in de kosten loopt.
Ik weet niet wat je ongeveer kwijt bent aan regulier onderhoud, dus geen extreme dingen.
 
Bij twijfel voor een CBR600 gaan :W
:^

Kan je ook nog eens een chickie meenemen. :+

Alleen de latere info van 7 kilometer naar school. Dan zou ik gaan fietsen. _O-
Ennn.. als het op de motor moet op de SM.
 
Ja luxe he als je universiteit 7km van je vandaan zit })
Maar waarom zou je je chick niet achterop een SM mee kunnen nemen :?
 
Die yamaha Xt660 lijkt me erg leuk, maar de prijs ligt te hoog voor mij. Ik heb een budget van om en nabij 3000,-. Wat is dan een leuke SM die niet al te veel onderhoud vergt? KTM lc4 ligt volgens mij ook een beetje boven mijn budget? (het gaat natuurlijk om een 2de handje)
 
Die yamaha Xt660 lijkt me erg leuk, maar de prijs ligt te hoog voor mij. Ik heb een budget van om en nabij 3000,-. Wat is dan een leuke SM die niet al te veel onderhoud vergt? KTM lc4 ligt volgens mij ook een beetje boven mijn budget? (het gaat natuurlijk om een 2de handje)

Zoek en gij zult vinden. Ik zag op markplaats een yamaha WR400 met super motard
wiellen. Ze vragen er 2975,00 voor, b.j. 1999. Ik zou ze gewoon even bellen als je intresse heb. Let op !!! eerst naar markplaats dan motoren aan klikken dan bij omschrijving supermotard intypen en dan komt ie vanzelf langs.

gr, Look. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan