SM: KTM 640 LC4 vs. Suzuki DRZ400SM

SM contest

  • KTM 640 LC4

    Stemmen: 17 48,6%
  • Suzuki DRZ400SM

    Stemmen: 18 51,4%

  • Totaal aantal stemmers
    35
8 jan 2010
162
0
Hellup, kan niet kiezen!

Ik sta op het punt een supermotard te kopen.
Heb al meerdere 2ehands opties gezien. Wil nu kiezen tussen een KTM 640 LC4 of een Suzuki DRZ400SM. (bouwjaar tussen 2005 en 2008).

Graag hoor ik kort en bondig de voor- en nadelen van beide fietsen (je hoeft ze dus niet perse met elkaar te gaan vergelijken).

(voor de wijsneuzen ;) :
- ik heb over beide motoren al heel veel gelezen, op het forum, maar ook elders.
- Ik verwacht geen antwoorden als:
'dat hang er vanaf waarnaar je op zoek bent/wat je er mee wil doen',
'dit is een vergelijking van niks want...'
of het aanraden van andere motoren. Alleen graag de voor- en nadelen van deze 2)
 
Laatst bewerkt:
Ktm: meer power, meer onderhoud
Suzuki: minder power, minder onderhoud
 
waar wil je hem voor gebruiken?
alleen op de baan of op de weg
dan moet je goed kijken naar verschil in onderhoud gewicht en vermogen
 
vind de drz wel een sm, maar als je echt dingen gaat vragen van de brommer zou ik voor de lc4 gaan, zitten gewoon mooiere spullen op af fabriek, vering, remmen enz
 
Ja ktm vind ik persoonlijk wat netter afgewerkt en ziet er mooier uit,
heeft meer power maar heeft toch meer onderhoud nodig,
Om de 5000 km moet je olie en filters wel ververseren,
En door de meer pks moet je om de 2000 km je banden verwisselen (atans ik wel)
Maarja de DRZ SM heeft maar 40 pk en de ktm 54,3 pk
En die pks merk je wel.
 
Hey guys, bedankt voor de reacties tot zover.


Ik denk niet dat je echt in de positie bent om bijdehand te gaan doen. ;)

Na zon topicstart en reactie in het topic heb ik niet eens zin om te antwoorden.

Het spijt me als mensen denken dat ik bijdehand probeer te doen, dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Als je geen zin hebt om op de openingspost te reageren, dan hoeft dat natuurlijk niet...

Ik probeer in mijn openingspost gewoon zo duidelijk mogelijk een vraag te stellen. En aangezien uit ervaring blijkt dat er nogal wat desinformatie op zulke topics terecht komt, probeer ik in die "kleine lettertjes" aan te geven wat voor reacties ik dus niet op zit te wachten.

Ik wil graag gewoon een objectief rijtje met voor- en nadelen. Onafhankelijk van waar ík hem voor ga gebruiken, hoe lang ík ben, of ík onderhoud vervelend vind, enz.

zoals bikaboy:
Ktm: meer power, meer onderhoud
Suzuki: minder power, minder onderhoud

@ Jelmah: jij hebt toch zelf net een DRZ gekocht? Bevalt deze wel? Of ga je het vermogen nog max opvoeren?

@iedereen: Ik lees meer voordelen over de KTM, maar in de poll krijgt de drz de meeste stemmen...
 
Omdat de drz een echte straatfiets is, veel minder "hardcore" dan de ktm, en door de grotere onderhouds intervallen makkelijker voor mensen met 2 linker handen(zijn er steeds meer volgens mij), daarom denk ik dat er voor het gemak voor de drz gekozen wordt. Ik zou ze allebei laten staan en iets ruiger kiezen, ktm exc/smr, husqvarna smr, iets meer onderhoud maar meer sm en meer vermogen bij minder gewicht, maar dit wil je niet horen dus mag je direkt weer vergeten
 
Omdat de drz een echte straatfiets is, veel minder "hardcore" dan de ktm, en door de grotere onderhouds intervallen makkelijker voor mensen met 2 linker handen(zijn er steeds meer volgens mij), daarom denk ik dat er voor het gemak voor de drz gekozen wordt. Ik zou ze allebei laten staan en iets ruiger kiezen, ktm exc/smr, husqvarna smr, iets meer onderhoud maar meer sm en meer vermogen bij minder gewicht, maar dit wil je niet horen dus mag je direkt weer vergeten

Ik kan dit beamen, een ktm 625 komt nog in de buurt, maar een wat extremere sm is gewoon meer fun.

Kijk eens naar een husqvarna smr 450/510/610, alhoewel de 610 misschien minder geschikt is.

Deze modellen hebben alsnog een onderhouds interval van 2500km, wat volgens mij in sm begrippen reuze meevalt..
 
Grappig dat ik mensen alleen maar over onderhoud hoor terwijl ik in mijn eerste post een poging waagde te vragen wat voor onderhoud de topicstarter wenselijk vond.

Anyway, ik zou voor de KTM gaan als het toch allemaal geen bal uitmaakt :)
 
jawel hoor, ik hoor heel graag jullie voor- en nadelen qua onderhoud van beide motoren.
Dan kan ik mede daarop baseren wat ik wenselijk vind.

vooralsnog maak ik op: beide fietsen geen harcore sm, maar de ktm komt het meest in de buurt. Dit brengt ook vaker onderhoud met zich mee.
 
Vind het een lastige vergelijking en hangt er ook maar vanaf wat je er mee wil doen, daarbij zou ik ook eens naar andere motoren kijken.
 
Laatst bewerkt:
Hey Bidle,

Bedankt voor je reactie. Je hoeft de fietsen ook niet perse met elkaar te vergelijken. Ik hoor graag wat voor- en nadelen van beiden. Ik heb inmiddels al heel veel motoren de revu laten passeren. Deze 2 zijn overgebleven.

Ik heb inmiddels al wat reacties van mensen die sowieso niet voor 1 van deze 2 zouden kiezen. Maar ik weet dat er ook hoopjes mensen zijn die er wel voor hebben gekozen. Die zelf zo'n KTM of DRZ hebben (gehad). Misschien zelfs ervaring met beide? Van deze mensen hoor ik graag iets!

Ben dus op zoek naar een objectief rijtje met voor- en nadelen. Onafhankelijk van waar ík hem voor ga gebruiken, hoe lang ík ben, of ík onderhoud vervelend vind, enz.
 
Ik kan dit beamen, een ktm 625 komt nog in de buurt, maar een wat extremere sm is gewoon meer fun.

Kijk eens naar een husqvarna smr 450/510/610, alhoewel de 610 misschien minder geschikt is.

Deze modellen hebben alsnog een onderhouds interval van 2500km, wat volgens mij in sm begrippen reuze meevalt..
Ik heb meer fun op mn drz dan ik had op m'n crf?
 
Terug
Bovenaan Onderaan