[SM] KTM 660SMC of 640 LC4?

HaveBlue

MF veteraan
22 dec 2003
7.802
0
Denk er sterk over na om m'n GSX-R750 in te ruilen voor één van in onderwerp genoemde supermotards. Nu zie ik op basis van specificaties niet eens zo gek veel verschil. De LC4 heeft een electrostarter en wat minder CC's. En ik ben er ook achter dat de 660 SMC in real life behoorlijk wat meer power op de weg brengt dan 21Kw })

Ik zou graag van de mensen die ervaringen hebben met één of beide fietsen eens willen horen waarom ze voor dat model gekozen hebben. Hoe zit het met onderhoud, techniek, welke is het meest geschikt voor dagelijks gebruik, enz...

Bij voorbaat dank voor je reactie!
 
Ik zou zeker voor de 660 gaan, een beetje extra vermogen kan zeker geen kwaad voor straat gebruik, ivm met hogere snelheden. Dus dan kun je de tandwielverhouding zo maken dat hij een fatsoenlijke topsnelheid haalt en toch nog goed trekt.
En die kickstarter heb je echt niet nodig, mijn vriendin trapt zo'n ding zo aan.
Je moet er even handig in worden, je hebt er niet veel kracht voor nodig.
 
toch wil ik ook wel zo'n knoppie op me XR.
Als ik moe ben, of lang heb gestaan (op de steppies :P ) dan start het opeens veeeeel minder leuk...
 
Denk er sterk over na om m'n GSX-R750 in te ruilen voor één van in onderwerp genoemde supermotards. Nu zie ik op basis van specificaties niet eens zo gek veel verschil. De LC4 heeft een electrostarter en wat minder CC's. En ik ben er ook achter dat de 660 SMC in real life behoorlijk wat meer power op de weg brengt dan 21Kw })

Ik zou graag van de mensen die ervaringen hebben met één of beide fietsen eens willen horen waarom ze voor dat model gekozen hebben. Hoe zit het met onderhoud, techniek, welke is het meest geschikt voor dagelijks gebruik, enz...

Bij voorbaat dank voor je reactie!


euhm 660 is ook LC4

625 is dan weer pittiger dan de 640 omdat deze een andere uitlaat heeft en een andere carb etc etc en weegt minder, en heeft een E-start. de 660 heeft gewoon een langere slag dan de 625/640

btw 625/640 is zelfde motor

maar dit is al het zoveelste topic hierover
 
euhm 660 is ook LC4

625 is dan weer pittiger dan de 640 omdat deze een andere uitlaat heeft en een andere carb etc etc en weegt minder, en heeft een E-start. de 660 heeft gewoon een langere slag dan de 625/640

btw 625/640 is zelfde motor

maar dit is al het zoveelste topic hierover

Da's allemaal theorie die ik ook van ktm.nl kan vissen. Het gaat mij om het waarom iemand heeft gekozen voor een bepaald model en wat diegene er mee doet.
 
hallo daar,

ik rijd zelf met een 660 (2004) ik heb daarvoor gekozen om de volgende redenen

1 mijn vrouw wil toch niet achterop
2 de 660 is een stuk lichter als de 640
3 ze hadden mij verteld dat de 660 sterker is en makkelijker te tunen is/was
4 vanwege mijn crossverleden is alleen kickstarter geen probleem

of dat van het tunen het geval is weet ik niet hoor dat hebben ze alleen wel zo verteld.

de ktm bevalt mij super ik heb er ( pas ) 3300 km op staan maar voor mij geen andere motor als supermotard meer.....

ik heb trouwens niet echt een afweging gemaakt tussen de 640 en 660 het was eigenlijk gelijk duidelijk dat het de 660 zou worden.

onderhoud ehh bij 1000 km verse olie met filters en dan bij 2500 km weer en dan bij 5000 weer maar dan ook met kleppen stellen en de hele rambam erbij tenminste dit alles volgens het boekje

in de praktijk zorg ik er voor dat er bij 2500 km kleppen gesteld wordt en iedere 1500 km verse olie en filters

ik wordt door mede ktm 660 rijders wel voor gek verklaard want die doen iedere 5000 km olie verversen ...... dit moeten ze natuurlijk zelf weten ik ben nou eenmaal een zeikerd.

de techniek kan ik je weinig over vertellen behalve dat elke keer als ik rijden wil 1 of twee keer stampen genoeg is om leven in de brouwerij te brengen, een maatje van mij heeft er 1 met 11000 km erop ( die doet iedere 5000 km olie verversen!!) en ook die heeft nog geen klap verkeerd gegeven.



veel sterkte met je keuze ....

groeten joker
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen is een passagier de enige reden die het rechvaardigt om een 640sm te kopen.
En als je slechte benen hebt en een electrische starter wil, knijpen we ook nog wel een oogje dicht ;)
 
In mijn ogen is een passagier de enige reden die het rechvaardigt om een 640sm te kopen.
En als je slechte benen hebt en een electrische starter wil, knijpen we ook nog wel een oogje dicht ;)
mijn broer gaat inderdaad een 640 bestellen omdat er iemand achterop wil/moet ( af en toe )

en hij een hernia heeft waardoor het aantrappen niet goed gaat

groeten joker
 
ik heb de 625 genomen omdat deze een E-start had, en omdat ik de 640 iets te lomp vond van uiterlijk (dikke tank en stalen uitlaat op de 640 en voorkap)en de 625 leek mij ideaal, tis geen 660 maar er zit ook genoeg kracht is, het scheelt maar 3pk en 2Nm ofzo
soms wou ik wel een 660 maar als ik 's morgens moet opstaan heb ik geen zin om te kicken :) :9

btw voor de 625 zijn bijna dezelfde tuning mogelijkheden als de 660, het enigste wat de 660 meer heeft, is een langere slag en een E-start minder.
de uitlaat voor de 660 is dezelfde als voor de 625, ook de aftermarket uitlaten zijn hetzelfde

aan jou de keus, ben je lui zoals ik, neem dan de 625, heb je sterke benen, neem dan de 660. het zijn allebei krachtige motoren
 
mijn broer gaat inderdaad een 640 bestellen omdat er iemand achterop wil/moet ( af en toe )

en hij een hernia heeft waardoor het aantrappen niet goed gaat

groeten joker
Hmm... Ik zit nu ook met een hernia thuis en heb een KTM 660 SMC uit 2005. Dus dat wordt lachen :X :X :X
Maar ik ben het helemaal met je eens. Alleen een 660 is niet echt voor woon/werkverkeer. Het kan natuurlijk wel maareh zo'n knoppie is dan verdomde makkelijk. Zeker als je een hernia hebt zoals ik.

Maar ik heb toch voor een 660 gekozen idd voor meer power, maar ook zeker omdat het de lichtste is van deze LC4's. En dat vind ik toch ook heel belangrijk. Alleen de tank inhoud is veel te weinig, vind ik dan

Fotoke van de 660 en zijn blije eigenaar toen nog zonder hernia:

full
 
Hmm... Ik zit nu ook met een hernia thuis en heb een KTM 660 SMC uit 2005. Dus dat wordt lachen :X :X :X
Maar ik ben het helemaal met je eens. Alleen een 660 is niet echt voor woon/werkverkeer. Het kan natuurlijk wel maareh zo'n knoppie is dan verdomde makkelijk. Zeker als je een hernia hebt zoals ik.

Maar ik heb toch voor een 660 gekozen idd voor meer power, maar ook zeker omdat het de lichtste is van deze LC4's. En dat vind ik toch ook heel belangrijk. Alleen de tank inhoud is veel te weinig, vind ik dan

Fotoke van de 660 en zijn blije eigenaar toen nog zonder hernia:

(Afbeelding)

ik had al gezien dat je thuis ( lag ) was met rugproblemen ;( balen man zeker nu het zo mooi weer geweest is .... :X )

als je wat opgeknapt ben moet je maar effe mailen of zo want we wonen niet zo ver bij elkaar vandaan en hebben dezelfde dealer dus kanllen in de buuuuuuurt !!

sterkte met herstellen en ik hoor wel wanner we gaan......
 
ik had al gezien dat je thuis ( lag ) was met rugproblemen ;( balen man zeker nu het zo mooi weer geweest is .... :X )

als je wat opgeknapt ben moet je maar effe mailen of zo want we wonen niet zo ver bij elkaar vandaan en hebben dezelfde dealer dus kanllen in de buuuuuuurt !!

sterkte met herstellen en ik hoor wel wanner we gaan......
Oh gaaf man! Gaan we zeer zeker doen! Voordat ik last kreeg roste ik ook al met een klein groepje SM-ers hier in de omgeving rond }) }) })
Nog een erbij is alleen maar leuker! *O* *O* *O*
 
Maar ik heb toch voor een 660 gekozen idd voor meer power, maar ook zeker omdat het de lichtste is van deze LC4's. En dat vind ik toch ook heel belangrijk. Alleen de tank inhoud is veel te weinig, vind ik dan

Fotoke van de 660 en zijn blije eigenaar toen nog zonder hernia:

(Afbeelding)

660 weegt evenveel als de 625.

en tank is te klein
op papier zeggen ze 9 liter, ik krijg er maar 7,5 in
 
:?
weet niet wat jij allemaal doet met je brommer.... jouw beleving kwam banden, remmen en nu ook tanken is een hele andere dan bij mij en mijn omgeving...


hoeveel krijg jij er wel in dan? ik max 7,5

zeg ik daar iets slechts over? nee

btw: std banden en remmen zuigen wel echt.(remblokken niet klauw, die is goed)
 
hoeveel krijg jij er wel in dan? ik max 7,5
ik heb er wel eens 8,5 in gekregen.... was wel ff spannend...
btw: std banden en remmen zuigen wel echt.(remblokken niet klauw, die is goed)
en de schijf dan?

ach, over die band zullen we het nooit eens zijn. dat grip wat jij denkt te missen is gewoon de beweegelijkheid van de nopjes... hij beweegt meer op de rand, moet je je niet bang door laten maken.
 
ik heb zelf n, sm 640 prestige 2004
heb ook getwijfet een 660 of 640
640 heeft mooiere kleur [ zwart +zwarte wielen , smaken verschillen ] en als je die slangen zooi van de mikuni cab. af gooit grotere sproeier air box open en akra ,loopt ie helemaal niet verkeert vergleken met een 660 .
en de start motor is best wel handig als je op een helling blijft hangen.
de kleinere tank van de 660 [9 liter ] is niet direct een nadeel [dacht eerst wel ].
de duosteunen + greepen heb ik erglijk af gegooit.

gr. H
 
ik heb zelf n, sm 640 prestige 2004
heb ook getwijfet een 660 of 640
640 heeft mooiere kleur [ zwart +zwarte wielen , smaken verschillen ]
bij een beetje dealer mag je wel wat plastic swappen hoor.
en als je die slangen zooi van de mikuni cab. af gooit grotere sproeier air box open en akra ,loopt ie helemaal niet verkeert vergleken met een 660 .
no way :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan