SM Laarzen

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.184
774
Nieuw-Vennep
Eigenlijk voornamelijk uit nieuwsgierigheid, maar toch ook wel omdat ik door m'n laarzen heen ben, en m'n tenen geen goede sliders zijn.

Bij SM racen rij je continu met je zool aan de grond eigenlijk, dan zijn je zolen toch binnen no-time versleten? Ik heb nu laarzen met rubberen zolen en ze zijn praktisch weg. Zitten er onder SM laarzen (als die bestaan) stalen zolen oid? Of koopt men dan gewoon elke week een nieuw paar? :P
 
Je hebt laarzen waaronder plastic elementen zitten. Als die op zijn kan je ze gewoon weer vervangen. Je kan bij www.race-styles.com je mx laarzen om laten bouwen tot sm laarzen.
 
full

Ik zal nooit meer ene opmerking maken over vrouwen en hun assortiment laarzen

Kheb zelf de Alpinestars Tech 5 (dacht ik)
Geen crosslaars! ook geen high end SM laars...
Wel 'betaalbaar'
GEEN vervangbare sliders helaas (maar das niet zo erg voor op de openbare weg)
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Ik zal nooit meer ene opmerking maken over vrouwen en hun assortiment laarzen

Kheb zelf de Alpinestars Tech 5 (dacht ik)
Geen crosslaars! ook geen high end SM laars...
Wel 'betaalbaar'
GEEN vervangbare sliders helaas (maar das niet zo erg voor op de openbare weg)

Hoe hou jij die linkse alpinestars zo mooi schoon??

Bij mij zitten er allemaal zwarte vlekken op van het klemmen enz.. :o
 
ik heb ze aleen op de straat aan,dus slijten niet....rustige rijstijl denk :) !!
denk dat ze bij de wedstrijd mannen redelijk hard slijten
 
Laatst bewerkt:
je moet gewoon je poot net boven de grond houden, dan slijt er ook niks :? zo heb ik al behoorlijk wat km's afgelegd met normale cross laarzen (en nu dan sidi crossfire's maar niet omdat bij de vorige de zolen versleten waren)
 
ik heb sidi's voor straatgebruik en circuitgebruik.

kan er zelfs heel de dag op rondlopen, dat kan ook niet met elke crosslaars :9
de zolen slijten niet aan de onderkant, maar alleen aan de zijkant.
daar zijn die slide stukken ook voor, die slijten als je je voeten op de steuntjes laat staan in de bocht.

het zijn witte laarzen. had ik nooit moeten doen ;( ze verkleuren een beetje naar vies geel en krijg het ook niet meer eraf gepoetst. volgende keer weer gewoon zwart :P
 
misschien een gekke vraag, maar waarom zijn die sm-laarzen zo anders? waarom zijn die beter als je op een sm rijdt? want ik heb een pak die mijn schenen beschermt en gewone sidi-laarzen (zie plaatje). wat hebben sm laarzen dan voor extra nut? behalve dat de zool soms te vervangen is...
ik vind die laarzen namelijk extreem duur
full
 
Laatst bewerkt:
misschien een gekke vraag, maar waarom zijn die sm-laarzen zo anders? waarom zijn die beter als je op een sm rijdt? want ik heb een pak die mijn schenen beschermt en gewone sidi-laarzen (zie plaatje). wat hebben sm laarzen dan voor extra nut? behalve dat de zool soms te vervangen is...
ik vind die laarzen namelijk extreem duur
[afbeelding]


nou met die laarzen gaak niet rijden
dat kost me mijn enkels, er zit geen stevigheid in de laars.
 
Met crossen en sm'em heb je ook meer kans dat als je valt dat de motor dan op je been valt (heb ik i.i.g. heel vaak meegemaakt met crossen). en dan heb je liever sterker stevige laarzen dan een dun lapie leer met hier en daar een protectortje.
 
Meeste crosslaarzen zijn wel stug, maar ze zijn allemaal wel geschikt, maar met gewone crosslaarzen slijt de zool natuurlijk wel wat sneller. Alpinestars heeft binnenkort ook tech 7 supermoto laarzen maar die zullen wel aardig wat gaan kosten:

alpinestarstech7supermooz7.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan