SM remklauw voor KTM 525

Normaal gesproken is de motomasterschijf zo gemaakt dat de orginele remblokken de gehele schijf raken omdat dat namelijk belangrijk is voor een gelijkmatige warmte verdeling. Dat dit bij de betreffende husaberg niet gebeurd is vreemd. mischien een verkeerde adapter?
Paul

Dit is niet helemaal waar. Van de standaard Brembo 2 zuigerige remklauw (die je normaal op KTM's en Husa's ziet) zijn de blokken zo smal dat ze nooit de hele schijf kunnen raken. Het loopvlak van een Motomaster Streetschijf of standaard KTM 320mm schijf is een stuk breder dan de standaard crosschijf en daar zijn de blokken voor gemaakt.

PS Paul: Deze Motomaster schijf krijg ik niet meer krom. Die vorige was dus echt wel een productiefout. (weet je ook wie ik ben)
 
Op maandag 15 december 2003 13:55 schreef Speedphreax het volgende:PS Paul: Deze Motomaster schijf krijg ik niet meer krom. Die vorige was dus echt wel een productiefout. (weet je ook wie ik ben)

Welk type was/is dit? Een open of nog de dichte?
 
Deze 4 mm remschijf je namelijk krom omdat die veel te heet word.
Paul

De schijf wordt niet krom, maar er komt een extreem harde afzetting (door te hoge temperatuur) van je remblok-compound op je schijf waardoor je trillingen krijgt bij het remmen.
 
ow.. witte?
heb ze nooit zo goed bekeken, dacht dat het merk er altijd wit op stond en er ergens een gele/blauwe/rode stip zou zitten zoals bij andere merken.

weer die gekke witte dus die volgens de maxxis-website niet (meer?) bestaat


Kijk nu eens op de goede site, zie andere topic :P
 
whoopdidoo...
mooi ding man!

welke kleur maxxis heb je eronder?

Het is een nieuwe serie van Maxxis, n.l. de "Street Sport" kleur "Silver".
Het profiel is ongeveer gelijk aan de intermediums. Het rubber voelt wel zacht als ik er m'n nagel in druk, ik ben benieuwd hoe lang (kort) ze meegaan. Ze geven in elk geval goed grip.
 
Het is een nieuwe serie van Maxxis, n.l. de "Street Sport" kleur "Silver".
Het profiel is ongeveer gelijk aan de intermediums. Het rubber voelt wel zacht als ik er m'n nagel in druk, ik ben benieuwd hoe lang (kort) ze meegaan. Ze geven in elk geval goed grip.
aha... kvroeg me al af hoe ze eruit zouden zien...
enig idee of deze harder zijn dan de witte van de "oude" reeks?
 
Die schijf, nee! Dat doet pijn aan de ogen. Als ik het goed zie is het een orginele ktm 4 mm remschijf. Voor het inrijden is die waarschijnlijk goed genoeg. Als je er mee op het circuit wilt gaan rijden zou ik dat niet doen voordat je er de juiste schijf(5mm) bij hebt gemonteerd. Deze 4 mm remschijf je namelijk krom omdat die veel te heet word.
Paul

Tja... ik zal wel zien hoelang hij het uithoud. Ik ben nog niet van plan om wedstijden te gaan rijden.
 
[
PS Paul: Deze Motomaster schijf krijg ik niet meer krom. Die vorige was dus echt wel een productiefout. (weet je ook wie ik ben)
[/quote]

En daarom is die ook vergoed. Ben blij dat deze het goed doet.
Zie je wel op de circuits. Moet je niet een keer in spa meedoen samen met dijk?
Paul.
 
een overjaarse 2003 dus een 2002
Husaberg had toen een dirttracker inelkaar geflanst met het rijwielgedeelte van ktm met endurowielen en 17" wielen(erbij geleverd). Ik denk eerder dat het een samenraapsel van 2001 onderdelen moest geweest zijn.
Heb de geleerden van motomaster even gebeld over het niet compleet raken van de remschijf. Ze hadden er geen verklaring voor en zeiden dat normaal de hele schijf geraakt zou moeten worden. De adapter moet nr. 302 zijn, dan is die in ieder geval goed. Zijn je blokken al helemaal op de schijf ingelopen? Al zachte blokken geprobeerd? Als alles juist gemonteerd zit willen ze bij motomaster graag een foto hebben van hoe de blokken nu op de schijf lopen. Als je het graag uitgezocht wilt hebben moet je even een paar sturen? Paul@bonmotoren.nl
Paul
 
aha... kvroeg me al af hoe ze eruit zouden zien...
enig idee of deze harder zijn dan de witte van de "oude" reeks?

Geen idee, het is m'n eerste sm met m'n eerste set banden. Waren die witte van de oude reeks dan erg zacht?

Op maandag 15 december 2003 22:52 schreef GuZ het volgende:speed heeft nog een spiegler over...
dat scheelt slokken op borrels... zekers als ze warm worden.

Waarom rijd hij dan nu met een motomaster schijf, als die spiegler zo goed is?
 
Waarom rijd hij dan nu met een motomaster schijf, als die spiegler zo goed is?

Daar is een simpele reden voor. Ik wilde geen gietijzeren schijf meer in verband met een beperkte keuze aan remblokken. Niet alle blokken werken op gietijzeren schijven en omdat gietijzer een beetje ouderwets aan het worden is wordt de keus beperkter.

Ik vond overigens de Spiegler wel een beter aangrijppunt hebben als de Motomaster.

Overigens hoef ik er ook wer niet vanaf hoor. Hij hangt mooi als reserve in de schuur. Ik sloop nogal eens wat.
 
Hoe kan ik zien of ik over een slechte versie beschik?
Het gaat hier niet over een slechte versie maar een productiefout. De mijne was dus toevallig niet ok en dus heb ik via Paul een nieuwe gekregen. Ik heb nu precies dezelfde en die blijft wel goed.
 
Het gaat hier niet over een slechte versie maar een productiefout. De mijne was dus toevallig niet ok en dus heb ik via Paul een nieuwe gekregen. Ik heb nu precies dezelfde en die blijft wel goed.

Op die manier, oh dan maak ik me geen zorgen, ding zit er al langer dan vandaag op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan