Ik heb zinds enkele maanden een Husqvarna TE 570 uit 2001.
Ik heb een braking remset laten komen voor deze fiets met:
- Wavedisc
- remklauw
- adapter
- achterschijf
De achterschijf is top. erzaten boutjes bij, de schijf past. Precies zoals het hoort.
De voorschijf echter is een groot probleem.
De orginele schijf zit vast met 4 inbusbouten met verzonken kop M6.
De braking schijf wordt geleverd met rechte 8mm gaten.
Fatsoenlijke pasbouten zijn niet meegeleverd.
Braking gaat er toch niet vanuit dat ik mijn nieuwe schijf met 8mm gaten vastzet met 6mm inbussen
Voorts zit er nog een wazige ring bij die er volgens mij niet tussenhoort.
De adapter past niet. Als de wazige ring niet gemonteerd is heb ik de meeste ruimte tussen de montage punten en de schijf en blijkt een groot deel van de adapter te dik te zijn.
Verder ontbreekt een degelijke montage handleiding. Wel staat er ergens op een fancy blauw vel gekliederd dat Braking niet verantwoordelijk is voor montagefouten.
De mannen van HGA sport zijn momenteel aan het onderzoeken waar de fout zit.
De voorvork, is geopperd, kan niet orgineel zijn. Maar er staat een Husvarna logo op. Is die van een TE610 anders ?
Wie oh wie heeft ook dit soort ervaringen met braking.
Ik heb goede hoop dat alles wordt opgelost maar voorlopig heb ik € 678,85 uitgegeven en kan ik niet rijden.
Mooie boel allemaal.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb een braking remset laten komen voor deze fiets met:
- Wavedisc
- remklauw
- adapter
- achterschijf
De achterschijf is top. erzaten boutjes bij, de schijf past. Precies zoals het hoort.
De voorschijf echter is een groot probleem.
De orginele schijf zit vast met 4 inbusbouten met verzonken kop M6.
De braking schijf wordt geleverd met rechte 8mm gaten.
Fatsoenlijke pasbouten zijn niet meegeleverd.
Braking gaat er toch niet vanuit dat ik mijn nieuwe schijf met 8mm gaten vastzet met 6mm inbussen
Voorts zit er nog een wazige ring bij die er volgens mij niet tussenhoort.
De adapter past niet. Als de wazige ring niet gemonteerd is heb ik de meeste ruimte tussen de montage punten en de schijf en blijkt een groot deel van de adapter te dik te zijn.
Verder ontbreekt een degelijke montage handleiding. Wel staat er ergens op een fancy blauw vel gekliederd dat Braking niet verantwoordelijk is voor montagefouten.
De mannen van HGA sport zijn momenteel aan het onderzoeken waar de fout zit.
De voorvork, is geopperd, kan niet orgineel zijn. Maar er staat een Husvarna logo op. Is die van een TE610 anders ?
Wie oh wie heeft ook dit soort ervaringen met braking.
Ik heb goede hoop dat alles wordt opgelost maar voorlopig heb ik € 678,85 uitgegeven en kan ik niet rijden.
Mooie boel allemaal.
Ik hou jullie op de hoogte