SM remperikelen Braking/ Husq TE 570

Boevemens

geblokkeerd account
11 aug 2005
114
0
Eindhoven
Ik heb zinds enkele maanden een Husqvarna TE 570 uit 2001.
Ik heb een braking remset laten komen voor deze fiets met:
- Wavedisc
- remklauw
- adapter
- achterschijf

De achterschijf is top. erzaten boutjes bij, de schijf past. Precies zoals het hoort.

De voorschijf echter is een groot probleem.

De orginele schijf zit vast met 4 inbusbouten met verzonken kop M6.
De braking schijf wordt geleverd met rechte 8mm gaten.
Fatsoenlijke pasbouten zijn niet meegeleverd.
Braking gaat er toch niet vanuit dat ik mijn nieuwe schijf met 8mm gaten vastzet met 6mm inbussen :?
Voorts zit er nog een wazige ring bij die er volgens mij niet tussenhoort.

De adapter past niet. Als de wazige ring niet gemonteerd is heb ik de meeste ruimte tussen de montage punten en de schijf en blijkt een groot deel van de adapter te dik te zijn.

Verder ontbreekt een degelijke montage handleiding. Wel staat er ergens op een fancy blauw vel gekliederd dat Braking niet verantwoordelijk is voor montagefouten.

De mannen van HGA sport zijn momenteel aan het onderzoeken waar de fout zit.
De voorvork, is geopperd, kan niet orgineel zijn. Maar er staat een Husvarna logo op. Is die van een TE610 anders ?

Wie oh wie heeft ook dit soort ervaringen met braking.
Ik heb goede hoop dat alles wordt opgelost maar voorlopig heb ik € 678,85 uitgegeven en kan ik niet rijden. :(

Mooie boel allemaal.

Ik hou jullie op de hoogte
 
Braking kun je bestellen voor verschillende modellen, als jij het goede model doorgeeft en hij heeft een andere voorvork of wielen (naven), dan kan het natuurlijk zijn dat deze niet past...

Ligt naar mijn mening niet aan braking, maar aan je motor of aan degene die naar je motor heeft gekeken en dan een set van braking heeft besteld.

Succes met het oplossen iig, maar gaat denk ik wel goedkomen :)
 
Een foto maakt een hoop duidelijk ,er zijn nogal wat mogelijkheden waar een verschil ontstaat.
Husqvarna logo zegt niet zoveel ,kan een showa of een marzzochi zijn en misschien is er wel een andere vork in gezetbij ombouw .
Zitten er originele naven in of zijn ze zoals bij mij van Talon o.i.d.
Ik heb een 610 uit 98 (6 bouten) ,maar moet de schijven van een later type hebben (met 4 bouten).
 
Een foto maakt een hoop duidelijk ,er zijn nogal wat mogelijkheden waar een verschil ontstaat.
Husqvarna logo zegt niet zoveel ,kan een showa of een marzzochi zijn en misschien is er wel een andere vork in gezetbij ombouw .
Zitten er originele naven in of zijn ze zoals bij mij van Talon o.i.d.
Ik heb een 610 uit 98 (6 bouten) ,maar moet de schijven van een later type hebben (met 4 bouten).

Heb ook talon naven, maar bij mij zitten de schijven weer met 6 schroeven vast.

Zeker met een omgebouwde motor [TE is origineel een enduro] kan het één en ander anders zijn dan je zou verwachten.
 
De orginele naven zijn in excels gespaakt door Paul Bon (nieuw type vierpuntsbevestiging).

full
 
zijn de kroonplaten van een sm niet breder?
zodat je meer ruimte hebt.

gewoon orgineel brembo spul past altijd en remt het asfalt van de straat
8-)
 
Wellicht zijn de kroonplaten van de SM 570 breder, maar ik heb de rem besteld voor een TE 570. Dus zou het allemaal moeten passen..... :(
 
Is het wel zeker dat je de juiste remschijf heb ontvangen, sticker op verpakking kan ook wel eens fout gaan.
 
Volgens mij is het wel de juiste schijf, geen offset.

De contactpersoon van HGA Sport komt dinsdag zelf kijken.
Hij vind het ook een "klote situatie". Hij komt komende dinsdag kijken en neemt een wat alternatieven mee. In uiterste nood zouden ze de zaken kunnen aanpassen.
Dus toch wel een goede service.

Ik wacht nog ff af..
 
De man van HGA sport is langs geweest.

De 570 is blijkbaar met twee typen voorvorken geleverd.
Het meest voorkomende type is van Marzochi, het zeldzame type heb ik dus.

Ik heb de voorvork met wiel ed. er ff uitgesloopt en meegegeven met HGA sport.

Er wordt een oplossing gezocht voor mijn probleem.

Over de service ben ik tot dusver in iedergeval zeer te spreken.

Wordt vervolgt.
 
Zojuist gebeld door HGA sport.

De nieuw gekochte twee zuiger remklauw en adapter wordt omgeruild tegen een vierzuigerremklauw van Braking zonder bijbetaling! *O*
Deze past direct op mijn vork en dus probleem opgelost.

Ik mag wel zeggen dat dit uitstekend is opgepakt door de heren van HGA Sport.

Met lof geslaagd dus. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan