SM velgen

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Okay, ik heb dus sinds kort een XR600, deze wil ik graag gaan ombouwen naar SuperMotard (scheelt ook wel dat er een leuke USD WP voorvork in zit!), omdat ik me er al een tijdje in interreseer ben ik inmiddels al redelijk op de hoogte van kosten en bijkomende zaken. Ik weet dus waar ik aan begin (min of meer, okay ;) ).

Het eerste punt waar ik me een beetje mee in wil laten zijn de velgen, ik heb Haan Wheels een mailtje gestuurd en daar kwamen ongeveer de verwachte bedragen uit. Complete wielen 1100 euro. Omspaken: 550 euro of 590 euro met excel velgen.

Mijn interresse gaat natuurlijk uit naar het "goedkope" omspaken, maar het probleem is dat ik voor een 36 spaaks naaf heb zitten en achter een 32 spaaks. Ik denk dat dit geen gezicht gaat worden en al helemaal niet om 4 gaten niet te gebruiken :)

Iemand nog enig idee wat voor oplossingen er zijn. Of kan ik eventueel op zoek naar een losse 32 spaaks voornaaf? Of zijn alle voornaven 36 spaaks ivm 21 inch wielen?

Verder kreeg ik de achtervelgmaat 4.25 door. Is dit het breedste wat er in een XR600 past? Ik zelf wil zo breed mogelijk gaan, al is het maar voor de looks. En met de juiste banden zullen de rij eigenschappen toch niet achteruit gaan.
 
Het eerste punt waar ik me een beetje mee in wil laten zijn de velgen, ik heb Haan Wheels een mailtje gestuurd en daar kwamen ongeveer de verwachte bedragen uit. Complete wielen 1100 euro. Omspaken: 550 euro of 590 euro met excel velgen.

Mijn interresse gaat natuurlijk uit naar het "goedkope" omspaken
gek.... voor die 40 pleuro heb je mooie excel velgen... zeker doen...
 
Ja, Excel velgen wou ik zo en zo, omdat ik goudkleurige velgen wil. Dit omdat er waarschijnlijk een rood/zwarte A-loop bodykit op m'n XR'tje komt, waar dit wel mooi op staat denk ik.
 
ik heb nog xr 600 originele wielen, kzal nen keer kijken hoevel spaken erin zitten. anders wil ik ze wel weg doen
 
Kijk, dat is wel mooi.

Ik denk (en hoop) dat de 36 spaaks naaf komt van m'n externe voorvork.

Zou me een hoop geld sparen, tenzij jij er natuurlijk een vermogen voor wilt :)

[edit]
Ik zit eens te zoeken op Google en kom dit tegen:

http://www.buchananspokes.com/HonXRspokes.htm

Waaruit ik dus opmaak dat een XR standaard ook 36 spaaks voor heeft.

Heb ook nog ff goed gekeken naar de XR400 die ik eerst bijna wou kopen, deze was ook omgespaakt naar 36spaaks voor. Dus ik denk dat ik dat dan ook maar gewoon doe.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan