Small ends versleten wie kent dit probleem

srad77

MF veteraan
30 sep 2003
1.381
0
heerhugowaard
Ik heb een suzuki gsxr 750 srad uit '96 vorige zomer merkte ik dat er een lichte tik in me blok zat op de eerste cilinder klonk als zuigerveer, nu ben ik iemand die als hij iets hoort dat meteen wil onderzoeken dus besloten om in de winter me blok er onderuit te halen.

Zo gezegt zo gedaan tijdens het uit elkaar halen van het blok kwam ik er achter dat de zuigerveren heel waren en dat me cilinder wand nog super goed was na verder onderzoek bleek dat me small end van de drijfstang eerste cilinder uitgesleten was, het gekke is dat de rest zoals krukas lagers/bigend lagers alles er verder nog heel goed uit ziet.

Na verhaal te hebben gehaald bij nimag(waar ik overigens erg aso behandeld werd) bleek het om een productie fout te gaan.

Nu vraag ik me eigenlijkaf of er meer mensen dit probleem hebben of hebben gehad omdat ik nu bezig ben om mij onderdelen vergoed te krijgen.

alvast bedankt
 
ja nimag heeft aangegeven dat het een fabriekage fout is geweest in de diameter van het gaatje, alleen ze doen er niks meer aan.

Dus ik ben weer 800 euro aan onderdelen lichter en wacht nu al 6 weken tot alle onderdelen binnen zijn, schijnt dat die jappen niet zo goed kunnen tellen dus sturen ze maar 3 drijfstangen op inplaats van 4 SUKKELS
 
Vergoeden eigenlijk is het zo:

Suzuki heeft een product verantwoordelijkheid en die komen ze niet na dus ik ben bezig met een brief die ik naar japan ga sturen.

Maar het ging er mij even om of er meer mensen dit probleem kennen, hoe hun ervaring is met NIMAG, ivm dat ik de directeur him self aan de lijn heb gehad (dhr salemans) en ik werd nog al aso behandeld.
 
nee kan er niet teggen als er iets tikt wordt ik helemaal gek van dus gewoon nieuwe er in en dan moet het weer goed zijn, het valt me alleen een beetje tegen van suzuki had betere respons verwacht
 
Ik heb her en der in de diverse topics mijn gal al aardig uitgespuugd over een VX800 die ik ooit heb gehad. Nieuw gekocht maar heel wat ellende en kosten mee gehad. Suzuki's zijn low budgetmachientje's en daar kan je eigenlijk van verwachten dat het fout kan gaan.
Zal weer wat reacties oproepen , gebeurt steeds weer.

Jaren geleden bij een BMW een dergelijke reparatie gedaan, R60S, die was ook uit 1960 of zoiets. Gewoon nieuwe lagerbussen gedraaid, met een 20mm ruimer geruimd. Oude eruit en nieuwe erin. Zaten ook geen gaatjes in , die heb ik er toen zelf ingeboord met 2 mm boortje. Gaat heel goed. Liep toen als een tierelier.

Gr,
Henk
 
Ik heb her en der in de diverse topics mijn gal al aardig uitgespuugd over een VX800 die ik ooit heb gehad. Nieuw gekocht maar heel wat ellende en kosten mee gehad. Suzuki's zijn low budgetmachientje's en daar kan je eigenlijk van verwachten dat het fout kan gaan.
Zal weer wat reacties oproepen , gebeurt steeds weer.

Jaren geleden bij een BMW een dergelijke reparatie gedaan, R60S, die was ook uit 1960 of zoiets. Gewoon nieuwe lagerbussen gedraaid, met een 20mm ruimer geruimd. Oude eruit en nieuwe erin. Zaten ook geen gaatjes in , die heb ik er toen zelf ingeboord met 2 mm boortje. Gaat heel goed. Liep toen als een tierelier.

Gr,
Henk

Word je hier nu zelf ook niet een beetje moe van? :r
Get over it, and get a life!
 
Terug
Bovenaan Onderaan