Smart Brake Module wel of niet kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits Pannenkoek

MF veteraan
3 feb 2020
1.448
416
Vraagje heeft iemand hier deze op zijn motor gemonteerd Smart Brake Module.

En zo ja bevalt deze optie of is het geen toegevoegde waarde en irritant


Lees het graag Thanks zover en 1 fijne Zondag daar
 
Sorry dacht dat de tekst voor zichzelf sprak.


Deze module zorgt ervoor dat bij gas loslaten je remlicht gaat branden zodat de kans dat ze er achterop klappen minder groot is .

Ook kun je hem zo instellen dat bij remmen je achterlicht gaat knipperen dus beter zichtbaar is zie filmpie



watch
 
Sorry dacht dat de tekst voor zichzelf sprak.


Deze module zorgt ervoor dat bij gas loslaten je remlicht gaat branden zodat de kans dat ze er achterop klappen minder groot is .

Ook kun je hem zo instellen dat bij remmen je achterlicht gaat knipperen dus beter zichtbaar is zie filmpie



watch

Teveel uitleg voor 3 seconden geknipper.
 
Sorry dacht dat de tekst voor zichzelf sprak.


Deze module zorgt ervoor dat bij gas loslaten je remlicht gaat branden zodat de kans dat ze er achterop klappen minder groot is .

Ook kun je hem zo instellen dat bij remmen je achterlicht gaat knipperen dus beter zichtbaar is zie filmpie



watch

Ja leuk lekker extra veel onrust in het verkeersbeeld creëren. -O- :X
Krijgen we nog meer files en ongelukken:(

Beste tip van de dag. Als je voor al dat soort dingen bang bent, stap dan lekker in je veilige stalen koekblik.
 
Zolang men nog vrolijk apped, er geen handhaving is, lage pakkans, zich met alles bezig houd , behalve met.. etc..vind ik het imo nog niet zo,gek.. je valt op.. dat is goed.. helaas als iedereen het gebruikt is dát effect weg..
 
Zo denk ik er ook over .Ben bijna overtuigd dat dit echt een fijn hebben ding is :)


En denk niet dat iedereen hier geld voor over heeft dus daar maak ik me geen zorgen over
 
Gruwelijk irritant ding en vraag me ook af of het legaal is? Ik denk dat je er alleen maar meer onrust mee in het verkeer veroorzaakt. Juist door dit soort dingen ontstaan eerder files en ongelukken. Zodra je enkel het gas los laat lijkt het of je remt waardoor degene achter je ook weer remt en vervolgens harmonica effect. Dat is niet echt bevorderlijk voor de doorstroming in het verkeer.

Het stukje meer opvallen vind ik niet echt een argument. Dat is hetzelfde als die fietsers die een knipperend achterlicht hebben. Meer opvallen vind ik wel meevallen maar juist door het knipperen is de afstand tot het licht weer moeilijker ik te schatten.
 
Je kunt hem ook monteren zonder dat hij knippert dus wat daar dan irritant aan is die mis ik even
 
Je kunt hem ook monteren zonder dat hij knippert dus wat daar dan irritant aan is die mis ik even

Dan hou je nog dat het remlicht heel vaak brandt terwijl het niet nodig is. Zodra je gas los laat en iets op de motor af remt gaat het licht branden. Dan gaat degene achter je weer op de rem enz. Krijg je alsnog dat harmonica effect en bij druk verkeer zorgt dat weer voor file/onveilige situatie omdat het niet netjes doorstroomt.
 
Ja maar de vraag is wat is belangrijker .Dat ik geen auto in me achterwiel geparkeerd krijg

Of dat de auto achter mij gaat remmen omdat hij waarschijnlijk toch te dicht achter mij rijd.


Anders hoef je niet te remmen denk ik zomaar en is gas loslaten ook voldoende ???
 
Gruwelijk irritant ding en vraag me ook af of het legaal is? Ik denk dat je er alleen maar meer onrust mee in het verkeer veroorzaakt. Juist door dit soort dingen ontstaan eerder files en ongelukken. Zodra je enkel het gas los laat lijkt het of je remt waardoor degene achter je ook weer remt en vervolgens harmonica effect. Dat is niet echt bevorderlijk voor de doorstroming in het verkeer.

Het stukje meer opvallen vind ik niet echt een argument. Dat is hetzelfde als die fietsers die een knipperend achterlicht hebben. Meer opvallen vind ik wel meevallen maar juist door het knipperen is de afstand tot het licht weer moeilijker ik te schatten.

Legaal lijkt mij dit zeker niet. Op de wijze waarop het blijkbaar functioneert, is geen sprake van remmen (gas los is niet remmen). Het achterlicht mag dan niet een andere sterkte hebben dan 'normaal'. Dat doet het in deze situatie wel en is daardoor dus niet legaal.
 
Ja maar de vraag is wat is belangrijker .Dat ik geen auto in me achterwiel geparkeerd krijg

Of dat de auto achter mij gaat remmen omdat hij waarschijnlijk toch te dicht achter mij rijd.


Anders hoef je niet te remmen denk ik zomaar en is gas loslaten ook voldoende ???

Even serieus, ik heb het idee dat je het probleem vooral in je hoofd verzint...

Je hebt het over gas los (dus niet remmen). Waarom zou een auto dan bij jou achterin rijden? Zo groot is je vertraging op dat moment niet.
 
Even serieus, ik heb het idee dat je het probleem vooral in je hoofd verzint...

Je hebt het over gas los (dus niet remmen). Waarom zou een auto dan bij jou achterin rijden? Zo groot is je vertraging op dat moment niet.
Problemen in me hooft rij 50.000 km per jaar krijg ik van jou voor elke kopstaart botsing die ik tegen kom 10 euro


Die zaten dan nog in een auto motor is even ander verhaal
 
Dan hou je nog dat het remlicht heel vaak brandt terwijl het niet nodig is. Zodra je gas los laat en iets op de motor af remt gaat het licht branden. Dan gaat degene achter je weer op de rem enz. Krijg je alsnog dat harmonica effect en bij druk verkeer zorgt dat weer voor file/onveilige situatie omdat het niet netjes doorstroomt.
Het is wel een manier om je achterligger op afstand te houden.
Als jij je gas loslaat (zonder dat je remlicht gaat branden) duurt het enige tijd voordat je achterligger doorheeft dat je snelheid verminderd.
Als dan een klever te dicht op je nummerplaat hangt komt deze wel heel dicht in de gevarenzone.

Overigens laat ik mijn remlicht zelf wel even oplichten als ik mijn gas loslaat zodat de achterliggers het begrijpen.

Op mijn vrachtwagen zit eenzelfde systeem maar dan alleen icm met de motorrem omdat die een behoorlijke vertraging tot stand brengt.
 
Problemen in me hooft rij 50.000 km per jaar krijg ik van jou voor elke kopstaart botsing die ik tegen kom 10 euro van jou


Die zaten dan nog in een auto motor is even ander verhaal
En wordt die kop-staart aanrijding veroorzaakt door iemand die z'n gas los laat? Lijkt mij niet. Die wordt veroorzaakt door abrupt remmen en de dicht op de voorganger/te laat reageren.

Let wel; ik snap wat je bedoelt, maar deze module is erger dan kwaal. Je krijgt hier een gigantisch onrustig verkeersbeeld van. Daar heb jij dan waarschijnlijk niet zoveel last van (dus wellicht bereik je je doel ermee), maar alle weggebruikers achter je wel. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
 
Als dat ding pas activeert na een ingestelde vertraging, kan het nog wat zijn.
En anders vaker je achterrem gebruiken.
 
Het is wel een manier om je achterligger op afstand te houden.
Als jij je gas loslaat (zonder dat je remlicht gaat branden) duurt het enige tijd voordat je achterligger doorheeft dat je snelheid verminderd.
Als dan een klever te dicht op je nummerplaat hangt komt deze wel heel dicht in de gevarenzone.

Overigens laat ik mijn remlicht zelf wel even oplichten als ik mijn gas loslaat zodat de achterliggers het begrijpen.

Op mijn vrachtwagen zit eenzelfde systeem maar dan alleen icm met de motorrem omdat die een behoorlijke vertraging tot stand brengt.

Dat is wat anders. Elektrische auto's zijn ook verplicht om het remlicht te laten branden op de hoogste regeneratiestand (middels de elektromotor/dynamo) omdat de vertraging die daarmee gepaard gaat gelijk is aan dat van remmen. Daar is bij regulier gaslos geen sprake van, al remt bijvoorbeeld mijn 2-cilinder ook wel aardig af op de motor.
 
Nee ongelukken gebeuren door mensen die met andere dingen bezig zijn dan het verkeer dat is duidelijk toch .

En als ik zie hoeveel kneuzen er rond rijden met een arrogante kop meestal de busjes en de vertegenwoordigers met een lease auto en dan maak ik me zorgen op de motor


Heb geen zin om te overlijden door een kneus die met zijn baas aan het appen is en zie je denken verkoop je motor dan nee daar is hij te mooi en het rijden te leuk voor



En het hoeft maar een keer zijn werk te doen en je bent spekkoper haha

Iedereen zijn mening hoor prima verder
 
Dat is wat anders. Elektrische auto's zijn ook verplicht om het remlicht te laten branden op de hoogste regeneratiestand (middels de elektromotor/dynamo) omdat de vertraging die daarmee gepaard gaat gelijk is aan dat van remmen. Daar is bij regulier gaslos geen sprake van, al remt bijvoorbeeld mijn 2-cilinder ook wel aardig af op de motor.
Moet je eens met een 1-cilinder rijden.
 
Wat veel beter werkt is te bewegen binnen je strook. Dat valt veel meer op (bewegings detectie menselijk oog, evolutionair bepaald )
Dan val je ook niet weg tegen het achterlicht van je voorligger (in het donker), zodat je quasi-onzichtbaar wordt.
Knipperend remlicht is erg alarmerend (auto's doen dat vaak automatisch bij een noodstop). Harmonica affect is al genoemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan