Smartphone houder voor niet doorlopende stuurbeugel

MLC

Die hard MF'er
22 nov 2017
342
87
Hoi,

Ik ben benieuwd wat voor oplossingen jullie gebruiken om een smartphone te bevestigen zonder gebruik te maken van dat soort hoesjes die aan de stuurbeugel gemonteerd worden.
Ik zie namelijk zat foto's van zulke systemen:
full


Maar mijn GSX-F 750 heeft geen doorlopende stuurbeugel, en de kleine ruimtes tussen onderdelen zijn niet genoeg om wat dan ook daar vast te maken.
full



Ik heb ook gedacht om een spiegelsysteem vast te maken aan de gemarkeerde schroef (blauw cirkeltje), maar dan ben ik bang dat de smartphone en het stuur ruzie krijgen...
full



Hebben jullie leuke workarounds voor dat soort gevallen?
 
Ik zie toch duidelijk gaten of imbussen in de kroonplaat. Daar moet wel iets met een langere bout, een busje en een beugeltje te maken zijn.
 
Gaat het niet ten kosten van de stabiliteit van de boel?
 
Ik heb de X-grip van ram mounts. Die hebben zoveel dingen om het mee vast te maken aan een motor, dat er ook vast wel iets bij jou moet passen.
 
Nice inderdaad!

Dat is een hele installatie!

Ik had ooit naar de RAM systemen, en ik vond het prachtig hoe zij voor alles een oplossing hebben, maar ik kon geen houder zelf vinden die voldeed aan mijn eisen (moet waterdicht zijn, want mijn telefoon is het niet, en de goede maat).

Maar op een andere website heb ik net deze gevonden:
Waterdichte Waterdichte iPhone 5 / 5S / SE case

Die valt met alle B-maat kogels van RAM te combineren, en gezien de vroegere reacties denk ik dat deze een goede basis kan zijn:
RAM Mount KOGEL met een M8 draadeind

Ik moet alleen de maten van de schroeven checken.
 
Ik had ooit naar de RAM systemen, en ik vond het prachtig hoe zij voor alles een oplossing hebben, maar ik kon geen houder zelf vinden die voldeed aan mijn eisen (moet waterdicht zijn, want mijn telefoon is het niet, en de goede maat).

Precies. Ik was even vergeten dat de meeste telefoons niet waterdicht zijn. Die van mij heb ik daar dus op uitgezocht.
 
Precies. Ik was even vergeten dat de meeste telefoons niet waterdicht zijn. Die van mij heb ik daar dus op uitgezocht.

Ik snap het, mijn vorige telefoon was ook waterdicht, in het begin was ook even wennen dat een hoop dingen dan niet meer kunnen!
 
Zelf een plaatje gemaakt waar een houder op geschroefd kon worden, en die onder de moer in het midden geklemd kon worden.

Wat slordige uitvoering maar heeft 3 jaar prima dienst gedaan

IMG_20180201_134749294.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben momenteel best tevreden met de X-Grip set (let wel, zonder het rechthoekige elastiek te gebruiken heeft het ding de neiging wat te draaien, ik haak hem om twee hoekjes voor die reden).

Goedkoopste oplossing hier is denk ik:

pv9zMOi.png


Een op een cheap smartphonehoesje, de ander op de tank. Zit meer dan muurvast genoeg kan ik uit ervaring zeggen :)
 
Ik ben momenteel best tevreden met de X-Grip set (let wel, zonder het rechthoekige elastiek te gebruiken heeft het ding de neiging wat te draaien, ik haak hem om twee hoekjes voor die reden).
Blijft dat mijn smartphone niet waterdicht is, dus de X-grip wordt hem niet, maar een RAM mount lijkt me wel een fijne oplossing.

Zie ook tweede bericht van DKP in http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/341089/86/Het-grote-GSX-F-topic-deel-9-87.html

Alternatief een van de 4 bouten er uit draaien en vervangen door een langere met een rammount.
RAM-B-367-1.jpg


Zie ook https://youtu.be/5TKzcB6CK24

Die had ik idd al gezien, en combineren met een waterdichte hoes.

Goedkoopste oplossing hier is denk ik:

[afbeelding]

Een op een cheap smartphonehoesje, de ander op de tank. Zit meer dan muurvast genoeg kan ik uit ervaring zeggen :)

Die vind ik ook een leuke!
In ieder geval als tijdelijke oplossing. Ik heb nog een cheap hoesje waarvan de beugel een onding was, maar het hoesje doet het nog wel! Ik zou het wel op de kroonplaat plakken, vind ik een fijnere plek om er naar te kunnen kijken. Klittenband tussen de twee inbusbouten aan een kant ofzo...

Ik zou het bijna met spiegel dubbelzijdig tape vast maken... Die hoeft niet perse eraf te kunnen wat mij betreft.

Anders, is dat een specifieke type klittenband?
 
Ik ben momenteel best tevreden met de X-Grip set (let wel, zonder het rechthoekige elastiek te gebruiken heeft het ding de neiging wat te draaien, ik haak hem om twee hoekjes voor die reden).

Zonder dat elastiek heeft dat ding ook wel de neiging je telefoon te laten vallen. ;)
 
Ik heb zelf ook zo'n ram kogel met een bout er doorheen gemonteerd, werkt prima.

Als het mooi weer is gebruik ik een x-grip, voor als ik regen verwacht of het niet vertrouw heb ik een vergelijkbaar waterdicht hoesje/houder combi.
 
Twee laagjes vershoudfolie om te telefoon heen werkt prima en is ruim voldoende tegen de regen, en je kunt ook gewoon je telefoon blijven bedienen.

Ik heb zelf de ram mount B346 op mijn koppelingsreservoir zitten:

ram-b346.png


Zou ook gewoon op jouw remblokje moeten kunnen. Dan krijg je dus zoiets:

RAM-B-346U-6-480.jpg


Werkelijk ideaal.

... en dan aan het eind van dat tussenstangetje heb ik dan weer een RAM X-grip.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de antwoorden hier zie dan is de oplossing al bijna voorbij gekomen.
Het is een beetje een combinatie van foto's hieronder.............

Ik zie dat de afdekdop van het balhoofd verdiept ligt. (foto 1)
Haal deze dop eraf, gebruik het gat in het midden/ anders boren/ opboren. Neem een kogel als op foto 2. Bevestigen als op foto 3. Een (heel) lange bout erdoor en als nodig eventueel een tussenbus plaatsen om kogel boven je balhoofdplaat te krijgen. Moertje aan onderzijde (binnenzijde van de afdekdop) en je mount is klaar. Daarna telefoon-steun/ houder plaatsen als gewenst.

Ik rijd inmiddels al enkele jaren met een kogel op mijn balhoofd-dop. Werkt perfect.
Bij mij zit daar een Zumo, die wordt, zelfs bij veel regen, nauwelijks nat........(?)


Hoi,

Ik ben benieuwd wat voor oplossingen jullie gebruiken om een smartphone te bevestigen....
Foto 1:
636052bae753943479ee688591b1eb6f


Hebben jullie leuke workarounds voor dat soort gevallen?



SUCCES!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan