Smartphone op accu voor navigatie?

Motorcintje

MF'er
8 aug 2018
30
4
Hoi allen!

Om toch wat beter de weg te kunnen vinden tijdens het toeren ben ik aan het overwegen een smartphone houder te kopen voor op mijn stuur.
Nu zit ik dus een beetje rond te zoeken en viel mijn oog op deze:

Dit eigenlijk omdat ik hiermee dan ook draadloos kan opladen en ik het al voor me zie dat mijn mobiel na een tijdje leeg raakt...
Maar toen kwam ik natuurlijk tot de conclusie dat deze houder dan aan de accu gekoppeld moet worden anders werkt ie niet.

Nu heb ik (helaas) niet zoveel verstand van de technische kant, dus wilde ik graag wat tips/adviezen hierover.
Ik heb een Suzuki Savage LS650. En als ik de houder überhaupt al zelf gekoppeld krijg aan de accu, ben ik bang dat deze (ook na het lezen van verhalen hier) de accu leegtrekt?
Zou er eventueel een andere plek zijn om deze aan te koppelen? Of is het met mijn motor misschien niet het beste idee om zo'n soort houder te kopen?

Ik hoor het graag :) Alvast dankjewel!
 
Stroom vanaf de koplamp halen zodat hij alleen met verlichting aan kan opladen. Dan nog een losse zekering ertussen.

Ik zou op het forum ook even verder zoeken, er is veel te vinden. Persoonlijk vind ik de houders van SP Connect een mooiere oplossing, maar zelf gebruik ik nog een losse tomtom. De camera van een telefoon (stabilisatie) kan kapot gaan door de trillingen van de motor, hierdoor kan je telefoon camera niet meer goed scherpstellen. Iets om rekening mee te houden.
 
hoi, stroom kun je idd vanaf een lamp halen... ik gebruik zelf deze houder US $19.75 20% OFF|Motorfiets Telefoon Houder Qi Draadloze Oplader Motorfiets Charger Mount Extended Voor Telefoons Snelle Draadloze Opladen Moto Accessoires|Motorfiets Elektronica Accessoires| - AliExpress (duurt wel 3 weken voordat hij er is) hier zit ook nog een schakelaar op zodat ik hem handmatig uit kan doen.
op mijn motor heb ik op de zekeringenkast een ACC aansluiting en daar staat alleen spanning op als de motor op contact staat (of aan is).
er zijn wel mensen die klagen erover dat door trillingen de camera kapot kan gaan, dit omdat er tegenwoordig anti-tril-camera's in de phone zitten.
 
Dat over de camera is een goed punt, dat had ik nog niet gelezen/gehoord maar wel zeker iets om rekening mee te houden. In ieder geval dank voor de tips! Nu dus even overwegen of eentje met accu/voor mijn smartphone wel de verstandigste keuze is.

Ga de andere merken ook nog even bekijken. Dankjewel in ieder geval!
 
Ik heb een telefoonhoesje van UltimateAddons, en een bijpassende 3-puntsbevestiging achter mijn ruitje. Moet je de telefoon wel even voor in een aparte houder zetten, maar voordeel is dat deze waterdicht en stootvast is, dus als je een keer wordt overvallen door een regenbuitje hoef je niet in allerijl je telefoon in de zak te proppen. Qua opladen heb ik een simpele 12v-aansluiting gekocht die je op je stuur schroeft (of ergens op je frame/kuip vastmaakt als je dat prettiger vindt), vanuit daar laat ik gewoon een kabeltje lopen naar de telefoon. Even pluggen en klaar, is misschien iets omslachtiger dan je telefoon gewoon erin te stoppen, maar het werkt prima, en ik kan ook nog eventueel mijn 12v-compressor of andere zaken erop aansluiten als het nodig is. Ik ben totaal niet technisch als het om elektra gaat, en na een hoop tutorials en filmpjes gekeken te hebben m.b.t. aftakken van een lichtschakelaar of het gebruik van een loze stekker die mijn Strom zou hebben uiteindelijk toch maar voor deze gegaan;


Heeft een ingebouwde zwevende zekering waardoor je niet het risico loopt dat wat je ermee oplaadt kortsluiting veroorzaakt. Kwestie van direct aansluiten op de accupolen, draad ergens wegwerken, en klaar ben je. Enige nadeel; hij staat altijd 'aan'. Zolang je er niets in plugt trekt hij geen stroom en gaat je accu dus niet leeg, maar je moet even opletten dat je er niets in laat zitten als je bij de motor wegloopt. En hopen dat er niet iemand terwijl je geparkeerd staat iets in plugt, maar wat is die kans nou. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan