Smartphone op de motor

Thwizzle

MF'er
26 mrt 2015
153
63
Amersfoort
Dag, ik ben nog niet zo bekwaam met dit forum en er zullen waarschijnlijk eindeloos veel berichten over zijn geplaatst maar ik kon ze niet goed vinden..

Waar het om gaat; een smartphone in een waterdichte case op je stuur bouwen inclusief oplader die aangesloten zit op je contact/accu.

Ik ben op zoek naar methoden die nogal kneusvrij zijn aangezien ik echt niet handig ben.
Ook ben ik op zoek naar foto's voor inspiratie en producten + ervaringen wat men gebruikt.
Methoden kunnen zijn: Filmpjes, tutorials, eigen inbreng etc..

Zelf rijd ik sinds gisteren een Honda CBR 600 F3 uit '97 en zou graag van mijn Sony Experia Z1 compact gebruik willen maken tijdens het rijden. Deze telefoon is waterdicht maar je kunt nooit zeker genoeg zijn ;)

Hoe meer info hoe beter. Ik zal jullie zeer dankbaar zijn.
 
@LoSBoL.

Maar dan ben je toch ook een soort van hulpverlener. Ik bedoel de mens die op de motor stapt met de intentie gewoon 'un entie te goan rien'. Niet dat gedoe van "ik heb nu al 5 kilometer gereden, effe bellen waar ik ben". Of die mensen van; "ik moet altijd en overal bereikbaar zijn want de zaak kan me bellen" of "ik ben belangrijk". Helm af, petje(al dan niet achterstevoren)op en dat ding aan het oor..


Ahhh, de jeugdige vrijheid, heerlijk om geen verantwoording af te hoeven leggen. ;) Geen vrouw en/of kinderen neem ik aan? :P
 
Ahhh, de jeugdige vrijheid, heerlijk om geen verantwoording af te hoeven leggen. ;) Geen vrouw en/of kinderen neem ik aan? :P


Ik neem dat ding nooit, echt nooit, ergens mee naar toe. Dat interessante gedoe van kijk mij eens een iPhone 365 of weet ik wat hebben. Je stopt om ergens iets te eten/drinken en nog voor je besteld hebt zit je al met dat ding aan je oor? Kom nou toch.
 
Ik neem dat ding nooit, echt nooit, ergens mee naar toe. Dat interessante gedoe van kijk mij eens een iPhone 365 of weet ik wat hebben. Je stopt om ergens iets te eten/drinken en nog voor je besteld hebt zit je al met dat ding aan je oor? Kom nou toch.

'Klopt' is dus het antwoord, wacht maar tot je wat ouder bent, vrouw en kinderen hebt en je overal rekening mee moet houden. Komt vanzelf, geniet nog maar even van je vrijheid ;)
 
Laatst bewerkt:
'Klopt' is dus het antwoord, wacht maar tot je wat ouder bent, vrouw en kinderen hebt en je overal rekening mee moet houden. Komt vanzelf, geniet nog maar even van je vrijheid ;)


Klopt gedeeltelijk. Ik ben wel een gescheiden vrijgezel en mijn kinderen wonen allebei op zichzelf. Dus ik heb een redelijke vrijheid. En misschien dat ik juist daarom dat gekke ding eerder als hinder dan gemak zie.
 
'Klopt' is dus het antwoord, wacht maar tot je wat ouder bent, vrouw en kinderen hebt en je overal rekening mee moet houden. Komt vanzelf, geniet nog maar even van je vrijheid ;)

Het gaat niet alleen over bereikbaar zijn maar ook over navigatie, de hoofdzaak van dat ding is allang niet meer bellen, maar ook navigeren, muziek afspelen, mss nog filmen...

Maar ik denk niet dat het in dit topic hier over gaat.
 
Laatst bewerkt:
@WizzAd

Ik wil gewoon met de spullen die ik heb niet teveel geks te hoeven doen om ermee te kunnen navigeren en wellicht muziek te kunnen streamen naar een ingebouwde bluetooth communicatieset.

ps. Ik wacht nog steeds op foto's van anderen hoe het eruit ziet..
 
@WizzAd

Ik wil gewoon met de spullen die ik heb niet teveel geks te hoeven doen om ermee te kunnen navigeren en wellicht muziek te kunnen streamen naar een ingebouwde bluetooth communicatieset.

ps. Ik wacht nog steeds op foto's van anderen hoe het eruit ziet..



Koop dan gewoon zo'n Honda Gold(s)Wing 1800, daar zit dat alles gewoon in en opgebouwd.
 
@WizzAd

Ik wil gewoon met de spullen die ik heb niet teveel geks te hoeven doen om ermee te kunnen navigeren en wellicht muziek te kunnen streamen naar een ingebouwde bluetooth communicatieset.

ps. Ik wacht nog steeds op foto's van anderen hoe het eruit ziet..

Ram houder waarop ik nu de telefoon houder van de Action op heb gelijmed.
Kan hem makkelijk draaien zoals ik wil zelfs met de tanktas erop.
Kan altijd de tellers zien op deze manier.
 
Voor de stroom neem je bv zoiets (oogjes eraan maken, misschien een zekering ertussen (als die er al niet bij komt) en op de accu zetten, of op een accessoires aansluiting als je motor die heeft):
http://www.ebay.nl/itm/261824881392
Of deze: http://www.ebay.nl/itm/291313415338
Of deze: http://www.ebay.nl/itm/261538765914

En als smartphone houder.. Tja.. voor een rond stuur is dit handig:
Waterproof Phone Case Cover Bag Pouch Bike Bicycle Handlebar Mount Holder Cradle | eBay
of dit dus: Bicycle Front Frame Tube Phone Holder Bag Cycling Mountain Bike Sport Pouch Case | eBay

Het lijkt me dat je toch wel een voorstelling kunt maken hoe het e.e.a. op de motor komt te zitten :)


edit: of een RAM mount inderdaad, en dan een RAM Mount Aquabox..
Maar net hoe duur je het wilt maken.
 
Laatst bewerkt:
Voor de stroom neem je bv zoiets (oogjes eraan maken, misschien een zekering ertussen (als die er al niet bij komt) en op de accu zetten, of op een accessoires aansluiting als je motor die heeft):
http://www.ebay.nl/itm/261824881392
Of deze: http://www.ebay.nl/itm/291313415338
Of deze: http://www.ebay.nl/itm/261538765914

En als smartphone houder.. Tja.. voor een rond stuur is dit handig:
Waterproof Phone Case Cover Bag Pouch Bike Bicycle Handlebar Mount Holder Cradle | eBay
of dit dus: Bicycle Front Frame Tube Phone Holder Bag Cycling Mountain Bike Sport Pouch Case | eBay

Het lijkt me dat je toch wel een voorstelling kunt maken hoe het e.e.a. op de motor komt te zitten :)


edit: of een RAM mount inderdaad, en dan een RAM Mount Aquabox..
Maar net hoe duur je het wilt maken.


Bedankt voor je reactie. Ik vind het ook gewoon leuk om te zien, daarom vraag ik ook om foto's. Maar leuke spullen. Heel handig. Thanks!
 
die smartphone houder van Rappie heb ik ongeveer ook. De mik aan het stuur naast de linkerspiegel.
Prima afleesbaar als je de helderheid wat hoger zet. Nadeel is dat de bediening niet met handschoenen werkt maar daar is wel overheen te komen :)
 
die smartphone houder van Rappie heb ik ongeveer ook. De mik aan het stuur naast de linkerspiegel.
Prima afleesbaar als je de helderheid wat hoger zet. Nadeel is dat de bediening niet met handschoenen werkt maar daar is wel overheen te komen :)

Dus je koopt een waterdichte smartphone die met handschoenen te bedienen is. Daar doe je dan een waterdicht hoesje omheen zodat deze niet meer met de handschoen te bedienen is en slechter afleesbaar?

:? :? :? :? :?
 
@WizzAd

Ik wil gewoon met de spullen die ik heb niet teveel geks te hoeven doen om ermee te kunnen navigeren en wellicht muziek te kunnen streamen naar een ingebouwde bluetooth communicatieset.

ps. Ik wacht nog steeds op foto's van anderen hoe het eruit ziet..

Moet dat? Tis zo lastig foto's maken van je smartphone in de houder met je smartphone.
 
Dus je koopt een waterdichte smartphone die met handschoenen te bedienen is. Daar doe je dan een waterdicht hoesje omheen zodat deze niet meer met de handschoen te bedienen is en slechter afleesbaar?

:? :? :? :? :?

dat zeg ik toch helemaal niet :z

ik heb geen waterdichte smartphone. En die werkt niet met handschoenen nee, ook niet met het hoesje eromheen :)

en in mijn post zeg ik prima afleesbaar als je de helderheid wat hoger zet. Ik heb een S3, op de standaard helderheid (middelste stand van de slider) gaat het wel, maar als de zon erop schijnt zet ik hem liever op de maximale stand. Dan gaat het helemaal goed :]
 
Je kunt natuurlijk ook zo'n ding om je arm dragen. Als een horloge dragen en af en toe even naar je toe draaien om te kijken waar je heen moet :+
Wel wat lastig met de voeding inderdaad.. Wel handig voor kortere ritjes.
 
Laatst bewerkt:
Wat een goede houder. Zit je aan je balhoofd? Welke is dat? Ik heb geen ronde stangen aan mijn stuur dus moet ook iets met mijn balhoofd doen.

RAM-B-342U Balhoofd insert
RAM-B-103U Korte arm + monteerplaatje
http://www.action.nl/smartphone-fietshouder-samsung-iphone

Ik heb de bovenkant van de balhoofd moer eraf gezaagd zodat de balhoofd insert erin kon.

Let wel op dat je altijd de telefoon houder zekert d.m.v kabeltje ofzo.
Ik gebruik hiervoor een onderlijn voor karpers :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan