Smeervet op de weg......

Wannes

Die hard MF'er
12 sep 2002
773
3
Biervliet
Dus weer eens goed weggekomen vanavond,Eindje rijden op de motor en thuisgekomen gekonstateerd dat ik ergens door een klodder vet uit een autom.vetsmeersysteem(vrachtauto??)gereden ben dus radiator,blok en binnenkant voorspatbord helemaal onder de smurrie.Mazzel dat ik heel thuisgekomen ben of niet dan??
 
Inderdaad, kan lekker glad zijn vooral als je net door een bocht rijd.

btw. kan het ook van je eigen motor afkomen.
 
Ik heb het dus over een grote klodder smeervet en die komt dus niet van mijn motor.(aldus Wannes die dankzij een carr, als beroepschauffeur in het verleden weet waar die het over heeft).
 
Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd. :}
Maar toen mijn voorvorkkeerring olie lekte had ik dus ook de hele voorkant van de motor onder de smurrie, was wel geen vet, vandaar mijn vraag. *D
 
Vet van vrachtwagen draaischijven ligt overal. Alleen hoor je de milieumoraal ridders er nooit over. Is lastig reinigen helaas. Bij ons ligt er vaak koeien en paardenmest op weg of klei/prut van de landerijen. Is ook wel lekker glad. Altijd opletten blijven het is niet anders.
Gewoon denken houdt de roest weg die rotzooi. (ook koeling en das minder :) )
 
Was het maar alleen van de draaischijven (schotels)...
Dat valt er vaak ook niet af...

Waar het over gaat is het automatische smeersysteem zoals bijv op containterauto's al of niet met een kraan (grijper). Die dingen werken net als een scott-oiler... gewoon om de zoveel tijd ff het vet doorduwen... en dat flikkert er dan bij de draaipunten uit... op straat ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan