Smelly good - Cagiva ala verde SST 359

Dat gaat niet werken een pijp kopiëren van een ander merk/model .
Je zal hem toch echt moet berekenen en ja ik heb in het verleden er wel set gemaakt die werkt.
was een hoop werk want je bereken een rechte pijp en je mag per element niets aan de inhoud verranderen om hem gebogen te maken dus wat je aan de binnenbocht weghaalt moet er aan de buitenkant weer bij om dat deel van de kamer de zelfde inhoud te houden .
Pijpen ( drie stuks) waren voor een Barton wegracer
Hoei nu heb je mijn aandacht, een Barton racer, heb je er toevallig wat piccies van? Ik ken er 2 in Nederland.
 
Bij een fiets zoals deze is bijna alles een verbetering, dit is geen rocket science.
Buiten dat is het de vraag of dit blok het fijn vind om er meer vermogen uit te halen,standaard
hebben ze al aardig wat vermogen en ze zijn laagtoerig dan moet je oppassen dat je er geen onrijdbaar en onbetrouwbaar
ding van gaat maken door er een expansiepijp op te zetten.
 
Je hebt zelfs kans dat de poorttiming zo is dat een expansiepijp alleen maar tegen werkt.
Jawa twins hebben dit zelfde "probleem"
 
Even een foto van jou remklauw die nu weer inzetbaar is na een druk test op lekkage
IMG-20220516-111541-HDR.jpg

Lek vrij onder druk nippel maar net aan vast
 
Momenteel andere prioriteiten, maar als er Cavia nieuws is dan post ik hoor!
 
MITAS

Dit merk heb ik op mijn Gilera's en ben er dik tevreden mee.
En -niet onbelangrijk- deze waren leverbaar...
 
Ik heb momenteel mitasjes op mijn benzine bullet zitten. De voorband is erg vierkant en stuurt ruk (geen ander model in deze maat) en ze slijten snel want zacht rubber maar op nat wegdek vind ik ze niet eens slecht?
 
Ik heb momenteel mitasjes op mijn benzine bullet zitten. De voorband is erg vierkant en stuurt ruk (geen ander model in deze maat) en ze slijten snel want zacht rubber maar op nat wegdek vind ik ze niet eens slecht?


Doen het prima in de regen.
IMG-20211212-WA0014_copy_990x660.jpg


Had er eerst ICT onder, met jaren 50 profiel. Maar die sleten als een malle..
 
Banden liggen er om, maar de monteur had gemerkt dat er een pas/afstandbus (binnenkant remtrommel en achterwiel) ontbrak en dat de as 15mm diameter is terwijl de lagers 17mm zijn....
Tja, dat heb je als je een restauratie project overneemt...

#21
1654961372683.png


1654961505650.png



1654961518025.png




Volgende week is er iemand die aan zijn 350 kan opmeten wat er voor as in moet en wat de afmetingen zijn van de bus; komt dus wel goed...
 
Terug
Bovenaan Onderaan