Smelly good - Cagiva ala verde SST 359

De oude voor 80% weg en voor 20% een brokkelende massa aan de zijkant.
 
Oke zou nog even terug komen met dat remklauwtje waar die linkse tap in afgebroken vast zat .
Met tig na diverse pogingen een lasbol er op vast gekreegen die niet los wilde breken .
Vergeten daar een foto van te nemen bezig om die nippel er uit te krijgen met minimale schade .
daarna een staafje als hefboom eraan gelast en dan met een vlam flink heet stoken
IMG-20220511-143951-HDR.jpg


En er uit kwam die.
staafje onderspanning houden en door stoken tot je beweging voelt en dan niet stoppen met draaien .
Je kan nog net zien dat de draad in de remklauw niet beschadigt is
 
Was het niet zo dat korte dikke pijpen voornamelijk piekvermogen leverden, en lange dunne pijpen meer in het middengebied?
 
Dat hangt er maar helemaal van af, een goede expansie is een verbetering.
Dat ligt er maar net aan wat je wil,het blijft een beperkt optimaal werkgebied,het is of veel trekkracht onderin of boven in toeren,
je kan er een compromis in zien te vinden maar optimaal over het hele toerengebied word het nooit.
 
Dat gaat niet werken een pijp kopiëren van een ander merk/model .
Je zal hem toch echt moet berekenen en ja ik heb in het verleden er wel set gemaakt die werkt.
was een hoop werk want je bereken een rechte pijp en je mag per element niets aan de inhoud verranderen om hem gebogen te maken dus wat je aan de binnenbocht weghaalt moet er aan de buitenkant weer bij om dat deel van de kamer de zelfde inhoud te houden .
Pijpen ( drie stuks) waren voor een Barton wegracer
 
Dat gaat niet werken een pijp kopiëren van een ander merk/model .
Je zal hem toch echt moet berekenen en ja ik heb in het verleden er wel set gemaakt die werkt.
was een hoop werk want je bereken een rechte pijp en je mag per element niets aan de inhoud verranderen om hem gebogen te maken dus wat je aan de binnenbocht weghaalt moet er aan de buitenkant weer bij om dat deel van de kamer de zelfde inhoud te houden .
Pijpen ( drie stuks) waren voor een Barton wegracer
Precies, het werkt alleen als je het goed berekend. Ik heb al sinds mijn jeugd een boek hier, waar dat in beschreven staat. Tweetakt tunig, geschreven door Pavel Husak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan